Linguacom AB har tidigare varit ramavtalsleverantör inom Tolkförmedlingstjänster. Ramavtalet med avtalsnummer 23.3-9066-16:006 löpte ut 2023-01-31. Konkursbeslut har fattats 2023-06-09.....
20 juni 2023-
Mål 1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
-
Mål 2
Effektivare offentliga inköp.
-
Mål 3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
-
Mål 4
En rättssäker offentlig upphandling.
-
Mål 5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
-
Mål 6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
-
Mål 7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..
Tolkförmedlingstjänster - Blekinge län
Tidigare ramavtal
Avtalsperiod: 2019-02-01 - 2023-01-31 Förlängningsoption max t.o.m. 2023-01-31
Detta ramavtalsområde omfattar förmedling av tolkar för utförande av uppdrag avseende platstolkning och distanstolkning. Inom distanstolkning kan val göras av tolkning via skärm, telefon eller i av kunden anvisad lokal. Avistatolkning och tolkanvändarutbildning kan avropas som tilläggstjänster. Avrop sker länsvis genom fastställd rangordning.
Observera att i de län där leverantör nr 1 saknas ska avrop göras direkt mot leverantör nr 2.
Ramavtalet omfattar inte konferenstolkning och teckenspråktolkning.
Observera att det är viktigt att ni alltid anger att ni avropar från Kammarkollegiets ramavtal med nr 23.3-9066-16. Det minskar risken för feldebitering då många leverantörer har flera olika ramavtal att hålla reda på.
Om ni har angett i er förfrågan att ni godtar resor över 2 timmar och/eller över 100 km för tolken, är det av största vikt att snarast bekräfta om de resekostnader som leverantören anger accepteras eller inte. Detta för att leverantören ska kunna gå vidare med bokningen och säkra upp att föreslagen tolk kan ta uppdraget.
Kammarkollegiet har utvecklat en webbaserad avropstjänst för tolkar för att enkelt kunna göra avrop från detta ramavtal, se länk till höger för mer information.
Välj län här
Rangordnat ramavtal Ramavtalen inom detta område är rangordnade. Detta innebär att du i första hand ska vända dig med ditt avrop till den leverantör som rangordnats med nummer 1.
-
1 Hero Tolk AB Avtalsperiod: 2019-02-01 - 2019-11-30
Kontakt vid frågor: Kundtjänst 010-5509715 Björn Toukan 010-5509716 Avtalsnummer: 23.3-9066-16:004 -
2 Språkservice Sverige AB
Kontakt vid frågor: Kundtjänst 0770-457458 Ziyene Melki 073-6663634 Avtalsnummer: 23.3-9066-16:003 -
3 Digital Interpretations Scandinavia AB/DigitalTolk
Kontakt vid frågor: Kundtjänst 010-1994500 Avtalsfrågor - Leyla Sarac 070-4830100 Avtalsnummer: 23.3-9066-16:008
-
Namn Senast uppdaterad
-
Upphandling
Upphandlingsdokument (.pdf)
2019-02-01 -
Avtalsdokument
Ramavtal Huvuddokument (.pdf)
2019-01-30 Allmänna villkor (.pdf)
2019-01-30 -
Avropsstöd
Vägledning Tolkförmedlingstjänster (.pdf)
2021-03-11 Bilaga till vägledning - avropstjänst för tolkar (.pdf)
2021-03-22 Avropsblankett (.xlsx)
2019-02-15 Reklamationsblankett (.xls)
2019-01-30