En prisjustering av priserna i ramavtalsområdet Brevförmedlingstjänster kommer att ske enligt följande. Fr.o.m. den 13 december 2022, enligt avsnitt 1.5.2 Prisjustering, i ramavtalet....
18 november 2022-
Mål 1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
-
Mål 2
Effektivare offentliga inköp.
-
Mål 3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
-
Mål 4
En rättssäker offentlig upphandling.
-
Mål 5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
-
Mål 6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
-
Mål 7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..
Brevförmedlingstjänster
Tidigare ramavtal
Avtalsperiod: 2019-12-13 - 2023-06-30
Detta ramavtalsområde omfattar brevförmedlingstjänster. Det finns 3 ramavtalsleverantörer och tio tjänsteområden, t.ex. brevförsändelser, brevsändningar, adresserad direktreklam (ADR), oadresserad direktreklam (exklusiv ODR), Posttidning och utrikes brevförsändelser. Dessa leverantörer tillhandahåller olika typer av brevförmedlingstjänster. Detaljerad beskrivning av varje tjänst finns under varje leverantör nedan. Utöver dessa tillhandahåller vissa leverantörer även olika typer av tilläggstjänster.
En leverantör Vid avrop ska du vända dig direkt till den leverantör som tilldelats avtal för det upphandlingsområde som motsvarar ditt behov.
-
CityMail Sweden AB
Kontakt vid frågor: Viktor Millingberg 070-1602698 Epost för avrop Avtalsnummer: 23.3-92-19:001 -
PostNord Sverige AB (2019-12-13-2023-06-30)
Kontakt vid frågor: Curt Lindqvist 010-436 6415 Epost för avrop Avtalsnummer: 23.3-7399-19:001 -
SDR Svensk Direktreklam AB
Kontakt vid frågor: Ingela Johansson 018-172147 Epost för avrop Avtalsnummer: 23.3-92-19:002
-
Namn Senast uppdaterad
-
Avropsstöd
Vägledning Brevförmedlingstjänster (.pdf)
2020-09-04 Redovisning av hållbarhetskrav (.docx)
2019-12-08 Stöd för val av leverantör (.xlsx)
2020-11-10 Stöd för val av leverantör - fr.o.m. 2020-12-13 (.xlsx)
2020-12-11