Nyheter
IT-konsulter Resurskonsulter, region Södra - upphör snart att gällaIT-konsulttjänster Resurskonsulter, region Södra går ut 2022-10-14. Det kommer inte att förlängas eller upphandlas på nytt. Avropsberättigade hänvisas i stället....
13 oktober 2022Nationella upphandlingsstrategin
-
Mål 1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
-
Mål 2
Effektivare offentliga inköp.
-
Mål 3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
-
Mål 4
En rättssäker offentlig upphandling.
-
Mål 5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
-
Mål 6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
-
Mål 7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..
IT-konsulttjänster Resurskonsulter, region Södra 2018 - 3. Arkitekter
Tidigare ramavtal
Avtalsperiod: 2018-10-15 - 2022-10-14 Förlängningsoption max t.o.m. 2022-10-14
När detta avtal upphört att gälla efter 2022-10-14 kommer det inte att förlängas eller upphandlas på nytt. Avropsberättigade hänvisas istället till ramavtal IT-konsulttjänster.
Detta ramavtalsområde omfattar IT-konsulttjänster Resurskonsulter, som levereras till Region Södra. Med resurskonsult avses en konsult som utgör en resursförstärkning, i ett visst projekt eller till ett visst uppdrag, som arbetsleds av avropande myndighet.
Ramavtalen är indelade i sju (7) kompetensområden, alla inom området IT eller med en tydlig anknytning till IT-området.
Södra regionen omfattar leveranser till avropsberättigade i följande län: Blekinge, Gotland, Halland, Jönköping, Kalmar, Kronoberg, Skåne, samt Västra Götaland.
OBS! Läs nedan för ny rutin för hantering av underleverantörer
Rutinen för ramavtalsleverantörernas hantering av underleverantörer har förändrats jämfört med tidigare. Underleverantörer kommer inte längre att löpande godkännas och publiceras på avropa.se. Underleverantörer som ramavtalsleverantörerna använt eller använder i avropade kontrakt kommer Kammarkollegiet istället att kontrollera stickprovsvis i samband med uppföljning och revisioner.
Här väljer du kompetensområde
Förnyad konkurrensutsättning Avropsrutinen för detta ramavtal är en förnyad konkurrensutsättning. Detta innebär att du ska fråga alla leverantörer inom aktuellt område.
-
Capgemini Sverige AB
Kontakt vid frågor: David Pettersson 072-5026324 Avtalsnummer: 23.3-7067-17:003 -
Combitech AB
Kontakt vid frågor: Magnus Andersen 073-4372118 Avtalsnummer: 23.3-7067-17:005 -
Ework Group AB
Kontakt vid frågor: Jenny Andersson 0732-709282 Avtalsnummer: 23.3-7067-17:008 -
Knowit Aktiebolag
Kontakt vid frågor: Eva Aronsson 0706-980 953 Avtalsnummer: 23.3-7067-17:010 -
Kvadrat Stockholm AB
Kontakt vid frågor: Mathias Bransmo 070-7885180 Avtalsnummer: 23.3-7067-17:011 -
Tieto Sweden AB
Kontakt vid frågor: Cecilia Klinth 070-2646374 Robert Spinelli 070-7144163 Avtalsnummer: 23.3-7067-17:013 -
Viati Konsult AB
Kontakt vid frågor: Daniel Ekström 070-5232556 Avtalsnummer: 23.3-7067-17:015
-
Namn Senast uppdaterad
-
Upphandling
Upphandlingsdokument (.pdf)
2018-10-16 Frågor och Svar - Upphandlingsdokument (.pdf)
2018-10-16 -
Avtalsdokument
Allmänna villkor (.pdf)
2018-10-14 Kravkatalog (.pdf)
2018-10-10 -
Avropsstöd
Exempelroller och kompetensnivåer (.pdf)
2018-10-10 Takpriser för IT-konsulttjänster (.pdf)
2020-10-12 Snabbguide (.pdf)
2019-03-25 Vägledning IT-konsulttjänster Resurskonsulter (.pdf)
2021-09-09 Tips för att få fler avropssvar (.pdf)
2019-03-04 Avropsblankett (.xlsm)
2021-02-17 -
Avropsexempel
Avropsexempel - Verksamhetsutveckling och krav (.pdf)
2018-10-16 Avropsexempel - Systemutveckling (.xlsm)
2020-12-18 Avropsexempel - Testare och Testledare (.xlsm)
2020-12-18