Ramavtalen för Möbler och inredning gäller till och med 15 september 2023. Ramavtalen inom delområde Arbetsplats och förvaring har dock förlängts. Om behov föreligger....
6 september 2023-
Mål 1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
-
Mål 2
Effektivare offentliga inköp.
-
Mål 3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
-
Mål 4
En rättssäker offentlig upphandling.
-
Mål 5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
-
Mål 6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
-
Mål 7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..
Inredningsarmaturer - Förnyad konkurrensutsättning
Tidigare ramavtal
Avtalsperiod: 2019-09-16 - 2023-09-15 Förlängningsoption max t.o.m. 2023-09-15
Detta delområde omfattar inredningsarmaturer för antingen vägg, golv, bord eller tak och som har en visuellt trivselskapande effekt med hjälp av ljuset och/eller utseendet/designen. Gemensamt för samtliga armaturer är att de har någon form av stickpropp. Det finns även tillbehör att avropa. Endast produkter i leverantörernas produktlistor kan avropas. Till snabbguide
Avrop ska ske med tillämpning av särskild fördelningsnyckel om beräknat varuvärde uppgår till 100 000 SEK enligt de priser som presenteras i produktlistorna. Vid avrop där värdet överstiger 100 000 SEK ska förnyad konkurrensutsättning tillämpas: Vid avrop som föregås av förnyad konkurrensutsättning kan bättre prisvillkor överenskommas än de priser som presenteras i ramavtalsleverantörernas produktlistor.
Vid avrop genom särskild fördelningsnyckel finns ingen rangordning mellan ramavtalsleverantörerna.
Här väljer du avropsform
Förnyad konkurrensutsättning Avropsrutinen för detta ramavtal är en förnyad konkurrensutsättning. Detta innebär att du ska fråga alla leverantörer inom aktuellt område.
-
Addentity Interiör AB
Kontakt vid frågor: Dan Önnerlid 0733-335020 Avtalsnummer: 23.3-8004-18:008 -
AJ Produkter Aktiebolag
Kontakt vid frågor: August Hammar 035-18 08 93 Avtalsnummer: 23.3-8004-18:031 -
IKEA Svenska Försäljnings Aktiebolag
Kontakt vid frågor: IKEA Customer Support center 0775-700500 Avtalsnummer: 23.3-8004-18:010 -
Input interiör AB
Kontakt vid frågor: Marcus Berntson 073-3025982 Avtalsnummer: 23.3-8004-18:046 -
Kinnarps AB
Kontakt vid frågor: Lars Nordgren 08-55691104 Avtalsnummer: 23.3-8004-18:011 -
Martela Oyj
Kontakt vid frågor: Lars Bjerhem 073-347 19 23 Avtalsnummer: 23.3-8004-18:040 -
Senab AB
Kontakt vid frågor: Peter Almgren 08-58635043 Avtalsnummer: 23.3-8004-18:034
-
Namn Senast uppdaterad
-
Upphandling
Upphandlingsdokument (.pdf)
2019-07-19 Frågor och svar - Upphandlingsdokument (.pdf)
2019-09-19 -
Avtalsdokument
Ramavtalets huvuddokument (.pdf)
2019-07-19 Allmänna villkor (.pdf)
2019-07-19 Avropsrutin och kravkatalog (.pdf)
2019-07-19 -
Avropsstöd
Vägledning - Möbler och inredning (.pdf)
2022-05-25 Beloppsgränser delområden (.pdf)
2019-07-19 Fördelning av varor inom delområden (.pdf)
2019-10-08 Sökhjälp möbler (.xlsx)
2022-11-29 Snabbguide (.pdf)
2019-07-19 Tips och råd (.pdf)
2020-12-01 Bilder från ett informationstillfälle (.pdf)
2020-09-01 Avropsblankett (.xlsm)
2022-04-04 Utökat stöd avrop cirkulära tjänster (.pdf)
2020-03-02 Allmän vägledning för avrop (.pdf)
2023-10-09 Redovisning av hållbarhetskrav (.pdf)
2019-10-02