Giltighetstiden för ramavtal inom Kaffe- och vattenautomater med tillhörande varor och tjänster löper ut 2023-04-22. Då många frågor inkommer till Statens inköpscentral....
11 april 2023-
Mål 1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
-
Mål 2
Effektivare offentliga inköp.
-
Mål 3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
-
Mål 4
En rättssäker offentlig upphandling.
-
Mål 5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
-
Mål 6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
-
Mål 7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..
Vattenautomater
Tidigare ramavtal
Avtalsperiod: 2019-04-23 - 2023-04-22 Förlängningsoption max t.o.m. 2023-04-22
Vid avrop ska förnyad konkurrensutsättning genomföras. Avropsförfrågan ska innehålla information rörande den avropsberättigades geografiska utbredning i landet, övergripande information rörande den avropsberättigades behov samt en beskrivning av den avropsberättigades nuvarande lösning.
Inom detta delområde kan vattenautomater för kylt vatten med eller utan kolsyra avropas. Det är möjligt att både köpa och/eller hyra automater. Vid köp ska automat levereras fabriksny. Om serviceavtal avropas så ingår kolsyreflaska i priset.
Det är inte möjligt att avropa varuautomater, kakor, godis eller frukt.
Vid avrop refererar avropsberättigade vidare till de villkor och krav som finns beskrivna i ramavtalet och upphandlingsdokumentet. Vid behov kan avropsberättigad precisera villkoren i ramavtalet och komplettera med andra krav och villkor som finns beskrivna i upphandlingsunderlaget. I avropsförfrågan anges de tilldelningskriterier som kommer att ligga till grund för tilldelning av kontraktet. Vilka tilldelningskriterier som den avropsberättigade kan använda sig av framgår i Vägledningen i stycket Kravställning - tilldelningskriterier vid avrop.
Förnyad konkurrensutsättning Avropsrutinen för detta ramavtal är en förnyad konkurrensutsättning. Detta innebär att du ska fråga alla leverantörer inom aktuellt område.
-
Beans in Cup AB
Kontakt vid frågor: Gunilla Karlström 076-1302310 Avtalsnummer: 23.3-2401-18:002 -
Convini Sverige AB
Kontakt vid frågor: Niclas Dorfh 070-0899705 Avtalsnummer: 23.3-2401-18:003 -
In Cup Uppsala AB Avtalsperiod: 2019-04-23 - 2021-06-30
Kontakt vid frågor: Mattias Lag 0761-623511 Avtalsnummer: 23.3-2401-18:007 -
Jobmeal AB
Kontakt vid frågor: Anders Nilsson 070-232 75 10 Avtalsnummer: 23.3-2401-18:009 -
Selecta AB
Kontakt vid frågor: Eric Stålfors 070-985 88 45 Avtalsnummer: 23.3-2401-18:011 -
Servco ServiceCompaniet Kommanditbolag
Kontakt vid frågor: Sven-Erik Nisser 070-882 55 59 Avtalsnummer: 23.3-2401-18:012 -
Water Company i Sverige AB
Kontakt vid frågor: Miguel Toré 070-7452810 Avtalsnummer: 23.3-2401-18:013
-
Namn Senast uppdaterad
-
Upphandling
Upphandlingsdokument (.pdf)
2019-01-30 Frågor och svar - Upphandlingsdokument (.pdf)
2019-04-24 -
Avtalsdokument
Ramavtalets Huvuddokument (.pdf)
2019-01-30 Allmänna villkor (.pdf)
2019-01-30 Avropsrutin (.pdf)
2019-02-27 Avtalstillägg/Förtydligande (.pdf)
2020-06-11 -
Avropsstöd
Vägledning Vattenautomater med tillhörande varor och tjänster (.pdf)
2021-10-18 Allmän vägledning för avrop (.pdf)
2023-10-09 Behovsbeskrivning, mall att använda vid avropsförfrågan (.docx)
2020-02-09 Avropsblankett (.xlsx)
2022-11-24 Sammanställning utvärderingsresultat mall (.xlsm)
2019-08-12 Redovisning av hållbarhetskrav (.pdf)
2019-02-27 Utkast till säkerhetsskyddsavtal (Nivå 1) (.pdf)
2022-06-21 Utkast till säkerhetsskyddsavtal (Nivå 2) (.pdf)
2022-06-21 Utkast till säkerhetsskyddsavtal (Nivå 3) (.pdf)
2022-06-21