Stockholms län - Stockholm - Zon 1 City väst
Kvalitetskategori 4
Avtalsperiod
2022-07-01 - 2026-06-30Avropsform
- Rangordnat ramavtal
Kundstöd
Detta ramavtalsområde omfattar tjänster för övernattning på hotell, inklusive frukost.
Priser gäller per natt för boende i rum för en (1) person, alternativt två (2) personer, exklusive mervärdesskatt.
Avrop från ramavtalet sker genom rangordning.
OBS! Sheraton Stockholm Hotel renoveras fram till och med februari 2025.
Renoveringen sker i olika etapper och det innebär att hotellet under denna period kommer att ha en lägre kapacitet på avtalsrum.
Gå vidare i rangordningen om hotellet inte har ledig kapacitet vid avropstillfället.
Avropsform
Rangordnat ramavtal innebär att du i första hand ska skicka din avropsförfrågan till den leverantör som rangordnats nummer 1.
-
1 ProfilHotels Central
Avtal: 23.3-12577-2020-141
Vasagatan 38
111 20 Stockholm
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2022-05-13 2022-05-13PriserProfilHotels CentralVisa som PDF (.pdf)Pris i SEKRum för en person1428Rum för två personer1634MiljöProfilHotels CentralVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:att det bör finnas information till gästerna om att handduk endast byts på förfrågan.Jaenergieffektiva ljuskällor?Jafrukost ekologiska alternativ?Jainga engångsartiklar på frukostserveringen?Jainga engångsartiklar på hotellrummet?Jakemiska produkter för disk?Jakemiska produkter för städning?Jakällsortering av avfall?Jamatsvinn från frukosten?Jasnålspolande duschar?Jasnålspolande kranar?Jauppföljning av energianvändning?JaTillgänglighetProfilHotels CentralVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:allergivänliga doftförbättrande produkter?Jaatt det finns käpphållare eller motsvarande anordning vid receptionen?Jaatt dörröppningar är fria från trösklar eller att trösklar är högst 15 mm höga och avfasade?Jaatt entrédörren är försedd med automatisk dörröppnare?Jaatt frukostmaten är nåbar för person i rullstol?Jaatt person i rullstol själv kan ta sig från entrédörren till reception, kapprum, toaletter och allmänna utrymmen?Jaatt person i rullstol själv kan ta sig till, in och runt i det tillgängliga hotellrummet enligt denna definition: att utrymmet mellan säng och vägg vid sängens långsida ska vara minst 130 cm, kunna ställa in en extrasäng, ledstång och plats för en duschstol i duschutrymmet, stödhandtag på båda sidorna av toalettstolen, toalettpapper inom räckhåll och tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå i hotellrummet?Jaatt synskadade erbjuds möjlighet till ledsagning till hotellrummet?Jaatt utrymmet mellan säng och vägg vid sängens långsida ska vara minst 130 cm, kunna ställa in en extrasäng, kunna ställa in en extrasäng, ledstång och plats för en duschstol, stödhandtag på båda sidorna, toalettpapper inom räckhåll och tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå i det tillgängliga hotellrummet?Jabrandlarm?Jaframkomlig gångväg från parkeringen fram till entrén för person i rullstol?Jafri passage till frukostmatsal för person i rullstol?Jafritt passagemått på minst 84 cm på entrédörrar samt hotellrummets dörrar?Jahissknappar med punktskrift eller siffror i relief?Jaledstänger/räcken?Jamarkerade trappsteg och nivåskillnader?Jaoparfymerad tvål på toaletter i allmänna utrymmen?Japarkering för personer med funktionsnedsättning inom 25 m från entrén?Japlats för taxi och färdtjänst inom 25 m från entrén?Jaramps maxlutning?Jasyntetiskt tal i hiss?Jatillgänglig hiss som är minst 84 cm bred, hissknappar och knappanel ska sitta högst 110 cm från hissgolvet, hissen ska minst vara 1,1 x 1,4 m och utrymmet framför hissen ska vara minst 1,5 x 1,5 m.Jatillgänglig information till synskadade om utrymningsrutiner?Jatillgänglig toalett för person med eldriven rullstol med dörr som är minst 84 cm bred, total yta på minst 2,2 x 2,2 m, stödhandtag på båda sidorna av toaletten, toalettpapper inom räckhåll, tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå?Jatillgänglig toalett med dörr som är minst 84 cm bred, stödhandtag på båda sidorna av toalettstolen, toalettpapper inom räckhåll, tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå i allmänna utrymmen?Jatillgänglighet på webben?Ja -
2 Hotel C Stockholm
Avtal: 23.3-12577-2020-142
Vasaplan 4
111 20 Stockholm
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2022-05-13 2022-05-13PriserHotel C StockholmVisa som PDF (.pdf)Pris i SEKRum för en person1687Rum för två personer1894MiljöHotel C StockholmVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:att det bör finnas information till gästerna om att handduk endast byts på förfrågan.Jaenergieffektiva ljuskällor?Jafrukost ekologiska alternativ?Jainga engångsartiklar på frukostserveringen?Jainga engångsartiklar på hotellrummet?Jakemiska produkter för disk?Jakemiska produkter för städning?Jakällsortering av avfall?Jamatsvinn från frukosten?Jasnålspolande duschar?Jasnålspolande kranar?Jauppföljning av energianvändning?JaTillgänglighetHotel C StockholmVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:allergivänliga doftförbättrande produkter?Jaatt det finns käpphållare eller motsvarande anordning vid receptionen?Jaatt dörröppningar är fria från trösklar eller att trösklar är högst 15 mm höga och avfasade?Jaatt entrédörren är försedd med automatisk dörröppnare?Jaatt frukostmaten är nåbar för person i rullstol?Jaatt person i rullstol själv kan ta sig från entrédörren till reception, kapprum, toaletter och allmänna utrymmen?Jaatt person i rullstol själv kan ta sig till, in och runt i det tillgängliga hotellrummet enligt denna definition: att utrymmet mellan säng och vägg vid sängens långsida ska vara minst 130 cm, kunna ställa in en extrasäng, ledstång och plats för en duschstol i duschutrymmet, stödhandtag på båda sidorna av toalettstolen, toalettpapper inom räckhåll och tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå i hotellrummet?Jaatt synskadade erbjuds möjlighet till ledsagning till hotellrummet?Jaatt utrymmet mellan säng och vägg vid sängens långsida ska vara minst 130 cm, kunna ställa in en extrasäng, kunna ställa in en extrasäng, ledstång och plats för en duschstol, stödhandtag på båda sidorna, toalettpapper inom räckhåll och tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå i det tillgängliga hotellrummet?Jabrandlarm?Jaframkomlig gångväg från parkeringen fram till entrén för person i rullstol?Jafri passage till frukostmatsal för person i rullstol?Jafritt passagemått på minst 84 cm på entrédörrar samt hotellrummets dörrar?Jahissknappar med punktskrift eller siffror i relief?Jaledstänger/räcken?Jamarkerade trappsteg och nivåskillnader?Jaoparfymerad tvål på toaletter i allmänna utrymmen?Japarkering för personer med funktionsnedsättning inom 25 m från entrén?Japlats för taxi och färdtjänst inom 25 m från entrén?Jaramps maxlutning?Jasyntetiskt tal i hiss?Jatillgänglig hiss som är minst 84 cm bred, hissknappar och knappanel ska sitta högst 110 cm från hissgolvet, hissen ska minst vara 1,1 x 1,4 m och utrymmet framför hissen ska vara minst 1,5 x 1,5 m.Jatillgänglig information till synskadade om utrymningsrutiner?Jatillgänglig toalett för person med eldriven rullstol med dörr som är minst 84 cm bred, total yta på minst 2,2 x 2,2 m, stödhandtag på båda sidorna av toaletten, toalettpapper inom räckhåll, tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå?Jatillgänglig toalett med dörr som är minst 84 cm bred, stödhandtag på båda sidorna av toalettstolen, toalettpapper inom räckhåll, tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå i allmänna utrymmen?Jatillgänglighet på webben?Nej -
3 Elite Hotel Adlon
Avtal: 23.3-12577-2020-143
Vasagatan 42
111 20 Stockholm
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2022-05-13 2022-05-13PriserElite Hotel AdlonVisa som PDF (.pdf)Pris i SEKRum för en person1497Rum för två personer1701MiljöElite Hotel AdlonVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:att det bör finnas information till gästerna om att handduk endast byts på förfrågan.Jaenergieffektiva ljuskällor?Jafrukost ekologiska alternativ?Jainga engångsartiklar på frukostserveringen?Jainga engångsartiklar på hotellrummet?Nejkemiska produkter för disk?Jakemiska produkter för städning?Jakällsortering av avfall?Jamatsvinn från frukosten?Jasnålspolande duschar?Jasnålspolande kranar?Jauppföljning av energianvändning?JaTillgänglighetElite Hotel AdlonVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:allergivänliga doftförbättrande produkter?Jaatt det finns käpphållare eller motsvarande anordning vid receptionen?Jaatt dörröppningar är fria från trösklar eller att trösklar är högst 15 mm höga och avfasade?Nejatt entrédörren är försedd med automatisk dörröppnare?Jaatt frukostmaten är nåbar för person i rullstol?Jaatt person i rullstol själv kan ta sig från entrédörren till reception, kapprum, toaletter och allmänna utrymmen?Jaatt person i rullstol själv kan ta sig till, in och runt i det tillgängliga hotellrummet enligt denna definition: att utrymmet mellan säng och vägg vid sängens långsida ska vara minst 130 cm, kunna ställa in en extrasäng, ledstång och plats för en duschstol i duschutrymmet, stödhandtag på båda sidorna av toalettstolen, toalettpapper inom räckhåll och tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå i hotellrummet?Jaatt synskadade erbjuds möjlighet till ledsagning till hotellrummet?Jaatt utrymmet mellan säng och vägg vid sängens långsida ska vara minst 130 cm, kunna ställa in en extrasäng, kunna ställa in en extrasäng, ledstång och plats för en duschstol, stödhandtag på båda sidorna, toalettpapper inom räckhåll och tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå i det tillgängliga hotellrummet?Jabrandlarm?Jaframkomlig gångväg från parkeringen fram till entrén för person i rullstol?Jafri passage till frukostmatsal för person i rullstol?Jafritt passagemått på minst 84 cm på entrédörrar samt hotellrummets dörrar?Jahissknappar med punktskrift eller siffror i relief?Jaledstänger/räcken?Nejmarkerade trappsteg och nivåskillnader?Nejoparfymerad tvål på toaletter i allmänna utrymmen?Nejparkering för personer med funktionsnedsättning inom 25 m från entrén?Japlats för taxi och färdtjänst inom 25 m från entrén?Jaramps maxlutning?Jasyntetiskt tal i hiss?Jatillgänglig hiss som är minst 84 cm bred, hissknappar och knappanel ska sitta högst 110 cm från hissgolvet, hissen ska minst vara 1,1 x 1,4 m och utrymmet framför hissen ska vara minst 1,5 x 1,5 m.Jatillgänglig information till synskadade om utrymningsrutiner?Nejtillgänglig toalett för person med eldriven rullstol med dörr som är minst 84 cm bred, total yta på minst 2,2 x 2,2 m, stödhandtag på båda sidorna av toaletten, toalettpapper inom räckhåll, tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå?Jatillgänglig toalett med dörr som är minst 84 cm bred, stödhandtag på båda sidorna av toalettstolen, toalettpapper inom räckhåll, tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå i allmänna utrymmen?Jatillgänglighet på webben?Ja -
4 Scandic Klara
Avtal: 23.3-12577-2020-144
Slöjdgatan 7
111 20 Stockholm
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2022-05-13 2022-05-13PriserScandic KlaraVisa som PDF (.pdf)Pris i SEKRum för en person1702Rum för två personer1911MiljöScandic KlaraVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:att det bör finnas information till gästerna om att handduk endast byts på förfrågan.Jaenergieffektiva ljuskällor?Jafrukost ekologiska alternativ?Jainga engångsartiklar på frukostserveringen?Jainga engångsartiklar på hotellrummet?Jakemiska produkter för disk?Jakemiska produkter för städning?Jakällsortering av avfall?Jamatsvinn från frukosten?Jasnålspolande duschar?Jasnålspolande kranar?Jauppföljning av energianvändning?JaTillgänglighetScandic KlaraVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:allergivänliga doftförbättrande produkter?Jaatt det finns käpphållare eller motsvarande anordning vid receptionen?Jaatt dörröppningar är fria från trösklar eller att trösklar är högst 15 mm höga och avfasade?Nejatt entrédörren är försedd med automatisk dörröppnare?Jaatt frukostmaten är nåbar för person i rullstol?Jaatt person i rullstol själv kan ta sig från entrédörren till reception, kapprum, toaletter och allmänna utrymmen?Jaatt person i rullstol själv kan ta sig till, in och runt i det tillgängliga hotellrummet enligt denna definition: att utrymmet mellan säng och vägg vid sängens långsida ska vara minst 130 cm, kunna ställa in en extrasäng, ledstång och plats för en duschstol i duschutrymmet, stödhandtag på båda sidorna av toalettstolen, toalettpapper inom räckhåll och tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå i hotellrummet?Jaatt synskadade erbjuds möjlighet till ledsagning till hotellrummet?Jaatt utrymmet mellan säng och vägg vid sängens långsida ska vara minst 130 cm, kunna ställa in en extrasäng, kunna ställa in en extrasäng, ledstång och plats för en duschstol, stödhandtag på båda sidorna, toalettpapper inom räckhåll och tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå i det tillgängliga hotellrummet?Jabrandlarm?Jaframkomlig gångväg från parkeringen fram till entrén för person i rullstol?Jafri passage till frukostmatsal för person i rullstol?Jafritt passagemått på minst 84 cm på entrédörrar samt hotellrummets dörrar?Jahissknappar med punktskrift eller siffror i relief?Jaledstänger/räcken?Jamarkerade trappsteg och nivåskillnader?Jaoparfymerad tvål på toaletter i allmänna utrymmen?Japarkering för personer med funktionsnedsättning inom 25 m från entrén?Japlats för taxi och färdtjänst inom 25 m från entrén?Jaramps maxlutning?Jasyntetiskt tal i hiss?Nejtillgänglig hiss som är minst 84 cm bred, hissknappar och knappanel ska sitta högst 110 cm från hissgolvet, hissen ska minst vara 1,1 x 1,4 m och utrymmet framför hissen ska vara minst 1,5 x 1,5 m.Jatillgänglig information till synskadade om utrymningsrutiner?Jatillgänglig toalett för person med eldriven rullstol med dörr som är minst 84 cm bred, total yta på minst 2,2 x 2,2 m, stödhandtag på båda sidorna av toaletten, toalettpapper inom räckhåll, tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå?Jatillgänglig toalett med dörr som är minst 84 cm bred, stödhandtag på båda sidorna av toalettstolen, toalettpapper inom räckhåll, tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå i allmänna utrymmen?Jatillgänglighet på webben?Ja -
5 Freys Hotel
Avtal: 23.3-12577-2020-145
Bryggargatan 12
101 31 Stockholm
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2022-05-13 2022-05-13MiljöFreys HotelVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:att det bör finnas information till gästerna om att handduk endast byts på förfrågan.Jaenergieffektiva ljuskällor?Jafrukost ekologiska alternativ?Jainga engångsartiklar på frukostserveringen?Jainga engångsartiklar på hotellrummet?Jakemiska produkter för disk?Jakemiska produkter för städning?Jakällsortering av avfall?Jamatsvinn från frukosten?Jasnålspolande duschar?Jasnålspolande kranar?Jauppföljning av energianvändning?JaTillgänglighetFreys HotelVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:allergivänliga doftförbättrande produkter?Jaatt det finns käpphållare eller motsvarande anordning vid receptionen?Jaatt dörröppningar är fria från trösklar eller att trösklar är högst 15 mm höga och avfasade?Jaatt entrédörren är försedd med automatisk dörröppnare?Jaatt frukostmaten är nåbar för person i rullstol?Jaatt person i rullstol själv kan ta sig från entrédörren till reception, kapprum, toaletter och allmänna utrymmen?Jaatt person i rullstol själv kan ta sig till, in och runt i det tillgängliga hotellrummet enligt denna definition: att utrymmet mellan säng och vägg vid sängens långsida ska vara minst 130 cm, kunna ställa in en extrasäng, ledstång och plats för en duschstol i duschutrymmet, stödhandtag på båda sidorna av toalettstolen, toalettpapper inom räckhåll och tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå i hotellrummet?Jaatt synskadade erbjuds möjlighet till ledsagning till hotellrummet?Jaatt utrymmet mellan säng och vägg vid sängens långsida ska vara minst 130 cm, kunna ställa in en extrasäng, kunna ställa in en extrasäng, ledstång och plats för en duschstol, stödhandtag på båda sidorna, toalettpapper inom räckhåll och tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå i det tillgängliga hotellrummet?Jabrandlarm?Jaframkomlig gångväg från parkeringen fram till entrén för person i rullstol?Jafri passage till frukostmatsal för person i rullstol?Jafritt passagemått på minst 84 cm på entrédörrar samt hotellrummets dörrar?Jahissknappar med punktskrift eller siffror i relief?Jaledstänger/räcken?Jamarkerade trappsteg och nivåskillnader?Jaoparfymerad tvål på toaletter i allmänna utrymmen?Japarkering för personer med funktionsnedsättning inom 25 m från entrén?Japlats för taxi och färdtjänst inom 25 m från entrén?Jaramps maxlutning?Jasyntetiskt tal i hiss?Jatillgänglig hiss som är minst 84 cm bred, hissknappar och knappanel ska sitta högst 110 cm från hissgolvet, hissen ska minst vara 1,1 x 1,4 m och utrymmet framför hissen ska vara minst 1,5 x 1,5 m.Jatillgänglig information till synskadade om utrymningsrutiner?Jatillgänglig toalett för person med eldriven rullstol med dörr som är minst 84 cm bred, total yta på minst 2,2 x 2,2 m, stödhandtag på båda sidorna av toaletten, toalettpapper inom räckhåll, tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå?Nejtillgänglig toalett med dörr som är minst 84 cm bred, stödhandtag på båda sidorna av toalettstolen, toalettpapper inom räckhåll, tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå i allmänna utrymmen?Jatillgänglighet på webben?Nej -
6 Radisson Blu Royal Viking Hotel
Avtal: 23.3-12577-2020-146
Vasagatan 1
101 24 Stockholm
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2022-05-13 2022-05-13PriserRadisson Blu Royal Viking HotelVisa som PDF (.pdf)Pris i SEKRum för en person1866Rum för två personer1982MiljöRadisson Blu Royal Viking HotelVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:att det bör finnas information till gästerna om att handduk endast byts på förfrågan.Jaenergieffektiva ljuskällor?Jafrukost ekologiska alternativ?Jainga engångsartiklar på frukostserveringen?Jainga engångsartiklar på hotellrummet?Jakemiska produkter för disk?Jakemiska produkter för städning?Jakällsortering av avfall?Jamatsvinn från frukosten?Jasnålspolande duschar?Jasnålspolande kranar?Jauppföljning av energianvändning?JaTillgänglighetRadisson Blu Royal Viking HotelVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:allergivänliga doftförbättrande produkter?Jaatt det finns käpphållare eller motsvarande anordning vid receptionen?Jaatt dörröppningar är fria från trösklar eller att trösklar är högst 15 mm höga och avfasade?Jaatt entrédörren är försedd med automatisk dörröppnare?Jaatt frukostmaten är nåbar för person i rullstol?Jaatt person i rullstol själv kan ta sig från entrédörren till reception, kapprum, toaletter och allmänna utrymmen?Jaatt person i rullstol själv kan ta sig till, in och runt i det tillgängliga hotellrummet enligt denna definition: att utrymmet mellan säng och vägg vid sängens långsida ska vara minst 130 cm, kunna ställa in en extrasäng, ledstång och plats för en duschstol i duschutrymmet, stödhandtag på båda sidorna av toalettstolen, toalettpapper inom räckhåll och tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå i hotellrummet?Jaatt synskadade erbjuds möjlighet till ledsagning till hotellrummet?Jaatt utrymmet mellan säng och vägg vid sängens långsida ska vara minst 130 cm, kunna ställa in en extrasäng, kunna ställa in en extrasäng, ledstång och plats för en duschstol, stödhandtag på båda sidorna, toalettpapper inom räckhåll och tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå i det tillgängliga hotellrummet?Jabrandlarm?Jaframkomlig gångväg från parkeringen fram till entrén för person i rullstol?Jafri passage till frukostmatsal för person i rullstol?Jafritt passagemått på minst 84 cm på entrédörrar samt hotellrummets dörrar?Jahissknappar med punktskrift eller siffror i relief?Jaledstänger/räcken?Jamarkerade trappsteg och nivåskillnader?Jaoparfymerad tvål på toaletter i allmänna utrymmen?Japarkering för personer med funktionsnedsättning inom 25 m från entrén?Japlats för taxi och färdtjänst inom 25 m från entrén?Jaramps maxlutning?Jasyntetiskt tal i hiss?Jatillgänglig hiss som är minst 84 cm bred, hissknappar och knappanel ska sitta högst 110 cm från hissgolvet, hissen ska minst vara 1,1 x 1,4 m och utrymmet framför hissen ska vara minst 1,5 x 1,5 m.Jatillgänglig information till synskadade om utrymningsrutiner?Jatillgänglig toalett för person med eldriven rullstol med dörr som är minst 84 cm bred, total yta på minst 2,2 x 2,2 m, stödhandtag på båda sidorna av toaletten, toalettpapper inom räckhåll, tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå?Jatillgänglig toalett med dörr som är minst 84 cm bred, stödhandtag på båda sidorna av toalettstolen, toalettpapper inom räckhåll, tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå i allmänna utrymmen?Jatillgänglighet på webben?Nej -
7 Sheraton Stockholm Hotel
Avtal: 23.3-12577-2020-147
Tegelbacken 6
111 52 Stockholm
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2022-05-13 2022-05-13PriserSheraton Stockholm HotelVisa som PDF (.pdf)Pris i SEKRum för en person1861Rum för två personer2065MiljöSheraton Stockholm HotelVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:att det bör finnas information till gästerna om att handduk endast byts på förfrågan.Jaenergieffektiva ljuskällor?Jafrukost ekologiska alternativ?Jainga engångsartiklar på frukostserveringen?Jainga engångsartiklar på hotellrummet?Jakemiska produkter för disk?Jakemiska produkter för städning?Jakällsortering av avfall?Jamatsvinn från frukosten?Jasnålspolande duschar?Jasnålspolande kranar?Jauppföljning av energianvändning?JaTillgänglighetSheraton Stockholm HotelVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:allergivänliga doftförbättrande produkter?Jaatt det finns käpphållare eller motsvarande anordning vid receptionen?Nejatt dörröppningar är fria från trösklar eller att trösklar är högst 15 mm höga och avfasade?Jaatt entrédörren är försedd med automatisk dörröppnare?Jaatt frukostmaten är nåbar för person i rullstol?Jaatt person i rullstol själv kan ta sig från entrédörren till reception, kapprum, toaletter och allmänna utrymmen?Jaatt person i rullstol själv kan ta sig till, in och runt i det tillgängliga hotellrummet enligt denna definition: att utrymmet mellan säng och vägg vid sängens långsida ska vara minst 130 cm, kunna ställa in en extrasäng, ledstång och plats för en duschstol i duschutrymmet, stödhandtag på båda sidorna av toalettstolen, toalettpapper inom räckhåll och tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå i hotellrummet?Jaatt synskadade erbjuds möjlighet till ledsagning till hotellrummet?Jaatt utrymmet mellan säng och vägg vid sängens långsida ska vara minst 130 cm, kunna ställa in en extrasäng, kunna ställa in en extrasäng, ledstång och plats för en duschstol, stödhandtag på båda sidorna, toalettpapper inom räckhåll och tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå i det tillgängliga hotellrummet?Jabrandlarm?Jaframkomlig gångväg från parkeringen fram till entrén för person i rullstol?Jafri passage till frukostmatsal för person i rullstol?Jafritt passagemått på minst 84 cm på entrédörrar samt hotellrummets dörrar?Jahissknappar med punktskrift eller siffror i relief?Jaledstänger/räcken?Jamarkerade trappsteg och nivåskillnader?Jaoparfymerad tvål på toaletter i allmänna utrymmen?Japarkering för personer med funktionsnedsättning inom 25 m från entrén?Japlats för taxi och färdtjänst inom 25 m från entrén?Jaramps maxlutning?Jasyntetiskt tal i hiss?Jatillgänglig hiss som är minst 84 cm bred, hissknappar och knappanel ska sitta högst 110 cm från hissgolvet, hissen ska minst vara 1,1 x 1,4 m och utrymmet framför hissen ska vara minst 1,5 x 1,5 m.Jatillgänglig information till synskadade om utrymningsrutiner?Jatillgänglig toalett för person med eldriven rullstol med dörr som är minst 84 cm bred, total yta på minst 2,2 x 2,2 m, stödhandtag på båda sidorna av toaletten, toalettpapper inom räckhåll, tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå?Jatillgänglig toalett med dörr som är minst 84 cm bred, stödhandtag på båda sidorna av toalettstolen, toalettpapper inom räckhåll, tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå i allmänna utrymmen?Jatillgänglighet på webben?Ja -
8 Haymarket by Scandic
Avtal: 23.3-12577-2020-148
Hötorget 13-15
111 57 Stockholm
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2022-05-13 2022-05-13PriserHaymarket by ScandicVisa som PDF (.pdf)Pris i SEKRum för en person1888Rum för två personer2195MiljöHaymarket by ScandicVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:att det bör finnas information till gästerna om att handduk endast byts på förfrågan.Jaenergieffektiva ljuskällor?Jafrukost ekologiska alternativ?Jainga engångsartiklar på frukostserveringen?Jainga engångsartiklar på hotellrummet?Jakemiska produkter för disk?Jakemiska produkter för städning?Jakällsortering av avfall?Jamatsvinn från frukosten?Jasnålspolande duschar?Jasnålspolande kranar?Jauppföljning av energianvändning?JaTillgänglighetHaymarket by ScandicVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:allergivänliga doftförbättrande produkter?Jaatt det finns käpphållare eller motsvarande anordning vid receptionen?Jaatt dörröppningar är fria från trösklar eller att trösklar är högst 15 mm höga och avfasade?Jaatt entrédörren är försedd med automatisk dörröppnare?Jaatt frukostmaten är nåbar för person i rullstol?Jaatt person i rullstol själv kan ta sig från entrédörren till reception, kapprum, toaletter och allmänna utrymmen?Jaatt person i rullstol själv kan ta sig till, in och runt i det tillgängliga hotellrummet enligt denna definition: att utrymmet mellan säng och vägg vid sängens långsida ska vara minst 130 cm, kunna ställa in en extrasäng, ledstång och plats för en duschstol i duschutrymmet, stödhandtag på båda sidorna av toalettstolen, toalettpapper inom räckhåll och tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå i hotellrummet?Jaatt synskadade erbjuds möjlighet till ledsagning till hotellrummet?Jaatt utrymmet mellan säng och vägg vid sängens långsida ska vara minst 130 cm, kunna ställa in en extrasäng, kunna ställa in en extrasäng, ledstång och plats för en duschstol, stödhandtag på båda sidorna, toalettpapper inom räckhåll och tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå i det tillgängliga hotellrummet?Jabrandlarm?Jaframkomlig gångväg från parkeringen fram till entrén för person i rullstol?Jafri passage till frukostmatsal för person i rullstol?Jafritt passagemått på minst 84 cm på entrédörrar samt hotellrummets dörrar?Jahissknappar med punktskrift eller siffror i relief?Jaledstänger/räcken?Jamarkerade trappsteg och nivåskillnader?Jaoparfymerad tvål på toaletter i allmänna utrymmen?Japarkering för personer med funktionsnedsättning inom 25 m från entrén?Nejplats för taxi och färdtjänst inom 25 m från entrén?Jaramps maxlutning?Jasyntetiskt tal i hiss?Jatillgänglig hiss som är minst 84 cm bred, hissknappar och knappanel ska sitta högst 110 cm från hissgolvet, hissen ska minst vara 1,1 x 1,4 m och utrymmet framför hissen ska vara minst 1,5 x 1,5 m.Jatillgänglig information till synskadade om utrymningsrutiner?Jatillgänglig toalett för person med eldriven rullstol med dörr som är minst 84 cm bred, total yta på minst 2,2 x 2,2 m, stödhandtag på båda sidorna av toaletten, toalettpapper inom räckhåll, tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå?Jatillgänglig toalett med dörr som är minst 84 cm bred, stödhandtag på båda sidorna av toalettstolen, toalettpapper inom räckhåll, tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå i allmänna utrymmen?Jatillgänglighet på webben?Ja -
9 Scandic Continental
Avtal: 23.3-12577-2020-149
Vasagatan 22
111 20 Stockholm
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2022-05-13 2022-05-13PriserScandic ContinentalVisa som PDF (.pdf)Pris i SEKRum för en person1915Rum för två personer2235MiljöScandic ContinentalVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:att det bör finnas information till gästerna om att handduk endast byts på förfrågan.Jaenergieffektiva ljuskällor?Jafrukost ekologiska alternativ?Jainga engångsartiklar på frukostserveringen?Jainga engångsartiklar på hotellrummet?Jakemiska produkter för disk?Jakemiska produkter för städning?Jakällsortering av avfall?Jamatsvinn från frukosten?Jasnålspolande duschar?Jasnålspolande kranar?Jauppföljning av energianvändning?JaTillgänglighetScandic ContinentalVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:allergivänliga doftförbättrande produkter?Jaatt det finns käpphållare eller motsvarande anordning vid receptionen?Jaatt dörröppningar är fria från trösklar eller att trösklar är högst 15 mm höga och avfasade?Jaatt entrédörren är försedd med automatisk dörröppnare?Jaatt frukostmaten är nåbar för person i rullstol?Jaatt person i rullstol själv kan ta sig från entrédörren till reception, kapprum, toaletter och allmänna utrymmen?Jaatt person i rullstol själv kan ta sig till, in och runt i det tillgängliga hotellrummet enligt denna definition: att utrymmet mellan säng och vägg vid sängens långsida ska vara minst 130 cm, kunna ställa in en extrasäng, ledstång och plats för en duschstol i duschutrymmet, stödhandtag på båda sidorna av toalettstolen, toalettpapper inom räckhåll och tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå i hotellrummet?Jaatt synskadade erbjuds möjlighet till ledsagning till hotellrummet?Jaatt utrymmet mellan säng och vägg vid sängens långsida ska vara minst 130 cm, kunna ställa in en extrasäng, kunna ställa in en extrasäng, ledstång och plats för en duschstol, stödhandtag på båda sidorna, toalettpapper inom räckhåll och tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå i det tillgängliga hotellrummet?Jabrandlarm?Jaframkomlig gångväg från parkeringen fram till entrén för person i rullstol?Jafri passage till frukostmatsal för person i rullstol?Jafritt passagemått på minst 84 cm på entrédörrar samt hotellrummets dörrar?Jahissknappar med punktskrift eller siffror i relief?Jaledstänger/räcken?Jamarkerade trappsteg och nivåskillnader?Jaoparfymerad tvål på toaletter i allmänna utrymmen?Nejparkering för personer med funktionsnedsättning inom 25 m från entrén?Japlats för taxi och färdtjänst inom 25 m från entrén?Jaramps maxlutning?Jasyntetiskt tal i hiss?Jatillgänglig hiss som är minst 84 cm bred, hissknappar och knappanel ska sitta högst 110 cm från hissgolvet, hissen ska minst vara 1,1 x 1,4 m och utrymmet framför hissen ska vara minst 1,5 x 1,5 m.Jatillgänglig information till synskadade om utrymningsrutiner?Jatillgänglig toalett för person med eldriven rullstol med dörr som är minst 84 cm bred, total yta på minst 2,2 x 2,2 m, stödhandtag på båda sidorna av toaletten, toalettpapper inom räckhåll, tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå?Jatillgänglig toalett med dörr som är minst 84 cm bred, stödhandtag på båda sidorna av toalettstolen, toalettpapper inom räckhåll, tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå i allmänna utrymmen?Jatillgänglighet på webben?Ja
Myndigheter under regeringen
Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.
Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se
Organisationer som deltar via bekräftelse
Frågor och svar inom Hotelltjänster
Avrop
-
Svar:
Nej, inga close-out-dates får förekomma.
-
Svar:
Fri att välja ledigt hotell utanför ramavtal.
-
Svar:
Välj den kategori som passar bäst för det enskilda behovet/avropet utifrån de krav ni har på service, faciliteter, öppettider med mera. Fullständig kravjämförelse finns under fliken Avropsstöd.
-
Svar:
Hotellrum kan bokas via telefon, e-post, direkt på hotellet, via resebyrå/självbokningssystem samt via Hotelzon
Avropsordning
-
Svar:
Nej, hotellen har tilldelats på andra parametrar. I större städer har en zoondelning gjorts för att slippa långa avstånd mellan resmål och hotell.
-
Svar:
Hotellen har utvärderats på fler parametrar än pris; kapacitet, tillgänglighet, miljö.
Pris
-
Svar:
Kontrollera om priset på fakturan är inklusive moms. Publicerade priser på avropa är exklusive moms.
Villkor
-
Svar:
I kategori 3,4 och 5 så ingår frukost. Ej i kategori 2 och LS.
-
Svar:
Kategori 2-5: Upp till till och med 9 rum kan rum avbokas fritt fram till kl 16.00 ankomstdagen. Från 10 rum och uppåt kan rummen avbokas fritt fram till en månad före ankomst. För avbokningsvillkor longstay se bokningsregler kategori LS under flik Avropsstöd.
-
Svar:
Nej, så länge rummet är garanterat av myndigheten så är garantin gentemot leverantören komplett. En gäst kan alltid frivilligt lämna sitt privata kreditkort om man vet att personliga kostnader, utöver logi, kan komma att debiteras.
-
Svar:
Villkoret gäller endast om en befintlig bokning inte kan fullföljas. Det gäller inte om ramavtalsleverantören redan har fullbokat på hotellet och någon befintlig bokning inte har gjorts.
-
Svar:
I respektive ramavtal (p. 4.4) kan man se vilka rumskategorier som ingår på respektive hotell. OBS! Det är ett och samma pris oavsett rumskategori.
-
Svar:
Nej. Ramavtalsleverantören är inte skyldig att på förhand informera Avropsberättigad om vilken rumskategori som kommer att erbjudas. Dock så måste rummet uppfylla de krav som finns i respektive kvalitetskategori. Det innebär att hotellet kan komma att byta rumskategori från bokningstillfället till det att incheckning sker.
Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin
Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.
1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
2
Effektivare offentliga inköp.
3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
4
En rättssäker offentlig upphandling.
5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..