Till innehåll på sidan

Prenumerera via RSS

Stockholms län - Stockholm - Zon 4 Norrmalm öst
Kvalitetskategori 3

Avtalsperiod

2022-07-01 - 2026-06-30

Avropsform

  • Rangordnat ramavtal

Biträdande ramavtalsansvarig

Sandra Lukins

08-7000686


Detta ramavtalsområde omfattar tjänster för övernattning på hotell, inklusive frukost.
Priser gäller per natt för boende i rum för en (1) person, alternativt två (2) personer, exklusive mervärdesskatt.

Avrop från ramavtalet sker genom rangordning.

Avropsform


Rangordnat ramavtal innebär att du i första hand ska skicka din avropsförfrågan till den leverantör som rangordnats nummer 1.

  • 1 Best Western Kom Hotel Stockholm

    Avtal: 23.3-12576-2020-066


    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2022-05-30 2022-05-30
    Priser
    Best Western Kom Hotel Stockholm
    Pris i SEK
    Rum för en person
    1412
    Rum för två personer
    1500
    Miljö
    Best Western Kom Hotel Stockholm
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    att det bör finnas information till gästerna om att handduk endast byts på förfrågan.
    Ja
    energieffektiva ljuskällor?
    Ja
    frukost ekologiska alternativ?
    Ja
    inga engångsartiklar på frukostserveringen?
    Ja
    inga engångsartiklar på hotellrummet?
    Ja
    kemiska produkter för disk?
    Ja
    kemiska produkter för städning?
    Ja
    källsortering av avfall?
    Ja
    matsvinn från frukosten?
    Ja
    snålspolande duschar?
    Ja
    snålspolande kranar?
    Ja
    uppföljning av energianvändning?
    Ja
    Tillgänglighet
    Best Western Kom Hotel Stockholm
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    allergivänliga doftförbättrande produkter? 
    Ja
    att det finns käpphållare eller motsvarande anordning vid receptionen?
    Ja
    att dörröppningar är fria från trösklar eller att trösklar är högst 15 mm höga och avfasade?
    Ja
    att entrédörren är försedd med automatisk dörröppnare?
    Ja
    att frukostmaten är nåbar för person i rullstol?
    Ja
    att person i rullstol själv kan ta sig från entrédörren till reception, kapprum, toaletter och allmänna utrymmen?
    Ja
    att person i rullstol själv kan ta sig till, in och runt i det tillgängliga hotellrummet enligt denna definition: att utrymmet mellan säng och vägg vid sängens långsida ska vara minst 130 cm, kunna ställa in en extrasäng, ledstång och plats för en duschstol i duschutrymmet, stödhandtag på båda sidorna av toalettstolen, toalettpapper inom räckhåll och tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå i hotellrummet?
    Ja
    att synskadade erbjuds möjlighet till ledsagning till hotellrummet?
    Ja
    att utrymmet mellan säng och vägg vid sängens långsida ska vara minst 130 cm, kunna ställa in en extrasäng, kunna ställa in en extrasäng, ledstång och plats för en duschstol, stödhandtag på båda sidorna, toalettpapper inom räckhåll och tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå i det tillgängliga hotellrummet?
    Ja
    brandlarm?
    Ja
    framkomlig gångväg från parkeringen fram till entrén för person i rullstol?
    Ja
    fri passage till frukostmatsal för person i rullstol?
    Ja
    fritt passagemått på minst 84 cm på entrédörrar samt hotellrummets dörrar?
    Ja
    hissknappar med punktskrift eller siffror i relief?
    Ja
    ledstänger/räcken?
    Ja
    markerade trappsteg och nivåskillnader?
    Ja
    oparfymerad tvål på toaletter i allmänna utrymmen?
    Ja
    parkering för personer med funktionsnedsättning inom 25 m från entrén?
    Ja
    plats för taxi och färdtjänst inom 25 m från entrén?
    Ja
    ramps maxlutning?
    Ja
    sittplatser nära receptionen respektive huvudentrén?
    Ja
    syntetiskt tal i hiss?
    Ja
    tillgänglig hiss som är minst 84 cm bred, hissknappar och knappanel ska sitta högst 110 cm från hissgolvet, hissen ska minst vara 1,1 x 1,4 m och utrymmet framför hissen ska vara minst 1,5 x 1,5 m.
    Ja
    tillgänglig information till synskadade om utrymningsrutiner?
    Ja
    tillgänglig toalett för person med eldriven rullstol med dörr som är minst 84 cm bred, total yta på minst 2,2 x 2,2 m, stödhandtag på båda sidorna av toaletten, toalettpapper inom räckhåll, tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå?
    Ja
    tillgänglig toalett med dörr som är minst 84 cm bred, stödhandtag på båda sidorna av toalettstolen, toalettpapper inom räckhåll, tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå i allmänna utrymmen?
    Ja
    tillgänglighet på webben?
    Ja
  • 2 Crystal Plaza Hotel

    Avtal: 23.3-12576-2020-067


    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2022-05-30 2022-05-30
    Priser
    Crystal Plaza Hotel
    Pris i SEK
    Rum för en person
    1355
    Rum för två personer
    1583
    Miljö
    Crystal Plaza Hotel
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    att det bör finnas information till gästerna om att handduk endast byts på förfrågan.
    Ja
    energieffektiva ljuskällor?
    Ja
    frukost ekologiska alternativ?
    Nej
    inga engångsartiklar på frukostserveringen?
    Ja
    inga engångsartiklar på hotellrummet?
    Ja
    kemiska produkter för disk?
    Ja
    kemiska produkter för städning?
    Ja
    källsortering av avfall?
    Ja
    matsvinn från frukosten?
    Ja
    snålspolande duschar?
    Ja
    snålspolande kranar?
    Ja
    uppföljning av energianvändning?
    Ja
    Tillgänglighet
    Crystal Plaza Hotel
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    allergivänliga doftförbättrande produkter? 
    Ja
    att det finns käpphållare eller motsvarande anordning vid receptionen?
    Nej
    att dörröppningar är fria från trösklar eller att trösklar är högst 15 mm höga och avfasade?
    Nej
    att entrédörren är försedd med automatisk dörröppnare?
    Nej
    att frukostmaten är nåbar för person i rullstol?
    Ja
    att person i rullstol själv kan ta sig från entrédörren till reception, kapprum, toaletter och allmänna utrymmen?
    Ja
    att person i rullstol själv kan ta sig till, in och runt i det tillgängliga hotellrummet enligt denna definition: att utrymmet mellan säng och vägg vid sängens långsida ska vara minst 130 cm, kunna ställa in en extrasäng, ledstång och plats för en duschstol i duschutrymmet, stödhandtag på båda sidorna av toalettstolen, toalettpapper inom räckhåll och tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå i hotellrummet?
    Nej
    att synskadade erbjuds möjlighet till ledsagning till hotellrummet?
    Ja
    att utrymmet mellan säng och vägg vid sängens långsida ska vara minst 130 cm, kunna ställa in en extrasäng, kunna ställa in en extrasäng, ledstång och plats för en duschstol, stödhandtag på båda sidorna, toalettpapper inom räckhåll och tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå i det tillgängliga hotellrummet?
    Nej
    brandlarm?
    Ja
    framkomlig gångväg från parkeringen fram till entrén för person i rullstol?
    Ja
    fri passage till frukostmatsal för person i rullstol?
    Ja
    fritt passagemått på minst 84 cm på entrédörrar samt hotellrummets dörrar?
    Ja
    hissknappar med punktskrift eller siffror i relief?
    Nej
    ledstänger/räcken?
    Ja
    markerade trappsteg och nivåskillnader?
    Nej
    oparfymerad tvål på toaletter i allmänna utrymmen?
    Ja
    parkering för personer med funktionsnedsättning inom 25 m från entrén?
    Nej
    plats för taxi och färdtjänst inom 25 m från entrén?
    Ja
    ramps maxlutning?
    Ja
    sittplatser nära receptionen respektive huvudentrén?
    Ja
    syntetiskt tal i hiss?
    Ja
    tillgänglig hiss som är minst 84 cm bred, hissknappar och knappanel ska sitta högst 110 cm från hissgolvet, hissen ska minst vara 1,1 x 1,4 m och utrymmet framför hissen ska vara minst 1,5 x 1,5 m.
    Ja
    tillgänglig information till synskadade om utrymningsrutiner?
    Nej
    tillgänglig toalett för person med eldriven rullstol med dörr som är minst 84 cm bred, total yta på minst 2,2 x 2,2 m, stödhandtag på båda sidorna av toaletten, toalettpapper inom räckhåll, tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå?
    Ja
    tillgänglig toalett med dörr som är minst 84 cm bred, stödhandtag på båda sidorna av toalettstolen, toalettpapper inom räckhåll, tillräckligt benutrymme under handfat och spegel i rätt nivå i allmänna utrymmen?
    Ja
    tillgänglighet på webben?
    Nej
Namn
Senast uppdaterad
Senast uppdaterad: 2024-09-04 2024-09-04
Senast uppdaterad: 2024-09-04 2024-09-04
Senast uppdaterad: 2022-07-01 2022-07-01
Senast uppdaterad: 2024-09-04 2024-09-04
Senast uppdaterad: 2022-10-24 2022-10-24
Senast uppdaterad: 2023-01-26 2023-01-26
Senast uppdaterad: 2023-01-26 2023-01-26
Senast uppdaterad: 2022-08-12 2022-08-12

Myndigheter under regeringen

Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.

Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se


Organisationer som deltar via bekräftelse

Namn
Akademiska Hus Aktiebolag
Kungliga Dramatiska teatern Aktiebolag
Kungliga Operan Aktiebolag
Nordregio
Norrlandsfonden
Riksdagens ombudsmän
Riksdagsförvaltningen
Riksrevisionen
Riksteatern
SMA Maintenance
Specialfastigheter Sverige Aktiebolag
Stiftelsen Dansens Hus
Stiftelsen för Miljöstrategisk Forskning
Stiftelsen för strategisk forskning
Stiftelsen Högskolan i Jönköping
Stiftelsen Institutet för framtidsstudier
Stiftelsen Röda korshemmet
Stiftelsen Skansen
Stiftelsen Svensk Industridesign, SVID
Sveriges Riksbank
Trygghetsstiftelsen
Umeå Biotech Incubator AB
V.S. VisitSweden AB
Inga nyheter

Frågor och svar inom Hotelltjänster


Avrop

  • Svar:

    Nej, inga close-out-dates får förekomma.

  • Svar:

    Fri att välja ledigt hotell utanför ramavtal.

  • Svar:

    Välj den kategori som passar bäst för det enskilda behovet/avropet utifrån de krav ni har på service, faciliteter, öppettider med mera. Fullständig kravjämförelse finns under fliken Avropsstöd.

  • Svar:

    Hotellrum kan bokas via telefon, e-post, direkt på hotellet, via resebyrå/självbokningssystem samt via Hotelzon

Avropsordning

  • Svar:

    Nej, hotellen har tilldelats på andra parametrar. I större städer har en zoondelning gjorts för att slippa långa avstånd mellan resmål och hotell.

  • Svar:

    Hotellen har utvärderats på fler parametrar än pris; kapacitet, tillgänglighet, miljö.

Pris

  • Svar:

    Kontrollera om priset på fakturan är inklusive moms. Publicerade priser på avropa är exklusive moms.

Villkor

  • Svar:

    I kategori 3,4 och 5 så ingår frukost. Ej i kategori 2 och LS.

  • Svar:

    Kategori 2-5: Upp till till och med 9 rum kan rum avbokas fritt fram till kl 16.00 ankomstdagen. Från 10 rum och uppåt kan rummen avbokas fritt fram till en månad före ankomst. För avbokningsvillkor longstay se bokningsregler kategori LS under flik Avropsstöd.

  • Svar:

    Nej, så länge rummet är garanterat av myndigheten så är garantin gentemot leverantören komplett. En gäst kan alltid frivilligt lämna sitt privata kreditkort om man vet att personliga kostnader, utöver logi, kan komma att debiteras.

  • Svar:

    Villkoret gäller endast om en befintlig bokning inte kan fullföljas. Det gäller inte om ramavtalsleverantören redan har fullbokat på hotellet och någon befintlig bokning inte har gjorts.

  • Svar:

    I respektive ramavtal (p. 4.4) kan man se vilka rumskategorier som ingår på respektive hotell. OBS! Det är ett och samma pris oavsett rumskategori.

  • Svar:

    Nej. Ramavtalsleverantören är inte skyldig att på förhand informera Avropsberättigad om vilken rumskategori som kommer att erbjudas. Dock så måste rummet uppfylla de krav som finns i respektive kvalitetskategori. Det innebär att hotellet kan komma att byta rumskategori från bokningstillfället till det att incheckning sker.

Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin

Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.

1

Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.

2

Effektivare offentliga inköp.

3

En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.

4

En rättssäker offentlig upphandling.

5

En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.

6

En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.

7

Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..

Nationella upphandlingsstrategin
Senast ändrad: 2022-04-26