Skånes län - Trelleborg
Dagkonferens, 61-150 deltagare
Avtalsperiod
2024-05-17 - 2027-12-31Kundstöd
Detta delområde omfattar dagkonferens 61-150 personer och bokas direkt med anläggningen. I dagkonferenspaket ingår möteslokal, fm-fika, lunch och em-fika.
Angivna priser är exklusive moms.
- Avrop av konferenspaket sker genom rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så får Avrop ske genom en särskild fördelningsnyckel. Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella Kontraktets värde. Uträkningsmall används för att enkelt kunna filtrera fram vilken Ramavtalsleverantör som ska tilldelas kontraktet. OBS! Det är inget krav att avropa genom särskild fördelningsnyckel vid förändringar men en möjlighet för att unna erhålla lägsta pris efter konferensbehovet.
Om två eller flera Ramavtalsleverantörer efter Avrop genom en särskild fördelningsnyckel har samma pris ska uppdraget tilldelas den Ramavtalsleverantör som är den först rangordnade Ramavtalsleverantören inom respektive delområde.
För mer info om vilken avropsordning som är aktuell, hur avrop genomförs och några praktiska exempel se snabbguide här.
Avropsform
Rangordnat ramavtal innebär att du i första hand ska skicka din avropsförfrågan till den leverantör som rangordnats nummer 1.
-
1 Smygehus Havsbad
Avtal: 23.3-266-2024-011
Smyge Strandväg 136
231 78 Smygehamn
Konferensrum: 6
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2024-05-16 2024-05-16PriserSmygehus HavsbadVisa som PDF (.pdf)Ett konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 61–80 deltagare och biosittning 81–150 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddags-fika).
Observera att priset är per deltagare.
Pris i SEK61-80 deltagare60581-150 deltagare595Priser tilläggstjänsterSmygehus HavsbadPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.TilläggstjänstPris i SEKSkolsittning heldag 61-8010500Skolsittning heldag 81-15013000Skolsittning halvdag 61-808500Skolsittning halvdag 81-15010500Biosittning heldag 61-8010500Biosittning heldag 81-15013000Biosittning halvdag 61-808500Biosittning halvdag 81-15010500Öar heldag 61-8010500Öar heldag 81-15013000Öar halvdag 61-808500Öar halvdag 81-15010500Fiskben heldag 61-8010500Fiskben heldag 81-15013000Fiskben halvdag 61-808500Fiskben halvdag 81-15010500Pris extra lokal (styck) - Skolsittning Heldag 11-202000Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-404000Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-608000Pris extra lokal (styck) - Skolsittning Halvdag 11-201500Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-403500Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-607000Pris grupprum (styck)1000Mobil hörslinga (styck)0Lunch, 1 rätt195Lunch, 2 rätter245Middag, 1 rätt309Middag, 2 rätter415Middag, 3 rätter521Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie150Kaffe/te och smörgås130Kaffe/te och bulle120Kaffe/te0MiljöSmygehus HavsbadVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:Uppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?JaUppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakao?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?JaUppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?JaUppfylls kriteriet avseende matsvinn?JaUppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ?JaUppfylls kriteriet avseende uppföljning energianvändning?JaUppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaKvalitetSmygehus HavsbadVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:Uppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaUppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende dagsljus i alla möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?JaUppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?JaUppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?JaUppfylls kriteriet avseende minst tre (3) möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?JaUppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?JaTillgänglighetSmygehus HavsbadVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:Uppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)JaUppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?JaUppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?JaUppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?JaUppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?JaUppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?JaUppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?JaUppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?JaUppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?JaUppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?JaUppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?JaUppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)JaUppfylls kriteriet avseende utrymningslarm?Ja
Myndigheter under regeringen
Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.
Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se
Organisationer som deltar via bekräftelse
Frågor och svar om Konferenser och möten
Dagkonferens
-
Svar:
Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
Avropsberättigad är inte bunden till ramavtalen vid deltagarantal 1-4 personer. I praktiken innebär det att man kan boka en konferenslokal för 1-4 personer utanför ramavtal (utan att behöva göra ett avsteg). Ramavtalen är utformade för att gälla minst 5 personer. Om avropsberättigad ändå nyttjar ramavtalen så har ramavtalsleverantörerna rätt att ta betalt för minst 5 personer.
-
Svar:
Vid avrop av konferenspaket så gäller rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så kan avrop ske genom särskild fördelningsnyckel (använd uträkningsmallen). Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella kontraktets värde. Avropsberättigad ska uppge för ramavtalsleverantören vilken avropsordning som är aktuellt för varje enskilt avrop.
-
Svar:
Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.
-
Svar:
Vid avrop genom rangordning så kan tjänster läggas till/dras av genom priser tilläggstjänster. Vid avrop genom särskild fördelningsnyckel så kan avropsberättigad specificera exakt tjänstebehov genom att fylla i uträkningsmallen.
-
Svar:
Ja. Det går att avropa genom särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.
-
Svar:
Vid 5-60 deltagare: Skolsittning upp till och med 40 pers, Biosittning upp till och med 60 pers. Vid 61-150 deltagare: Skolsittning upp till och med 80 pers, Biosittning upp till och med 150 pers. Avropsberättigad har rätt att avropa en annan typ av sittning, pristillägg kan förekomma enligt "Priser tilläggstjänster" eller genom prislista i "Uträkningsmallen".
-
Svar:
Se ramavtal p. 1.9 Metod för Avrop och tilldelning av Kontrakt.
-
Svar:
Avbokningsvillkoren utgår från behov vid ursprungligt avrop.
-
Svar:
Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".
-
Svar:
De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.
-
Svar:
Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.
Helpension
-
Svar:
Avropsberättigad är inte bunden till ramavtalen vid deltagarantal 1-4 personer. I praktiken innebär det att man kan boka en konferenslokal för 1-4 personer utanför ramavtal (utan att behöva göra ett avsteg). Ramavtalen är utformade för att gälla minst 5 personer. Om avropsberättigad ändå nyttjar ramavtalen så har ramavtalsleverantörerna rätt att ta betalt för minst 5 personer.
-
Svar:
Vid avrop av konferenspaket så gäller rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så kan avrop ske genom särskild fördelningsnyckel (använd uträkningsmallen). Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella kontraktets värde. Avropsberättigad ska uppge för ramavtalsleverantören vilken avropsordning som är aktuellt för varje enskilt avrop.
-
Svar:
Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.
-
Svar:
Vid avrop genom rangordning så kan tjänster läggas till/dras av genom priser tilläggstjänster. Vid avrop genom särskild fördelningsnyckel så kan avropsberättigad specificera exakt tjänstebehov genom att fylla i uträkningsmallen.
-
Svar:
Ja. Det går att avropa genom särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.
-
Svar:
Nej, rekommendation till avropsberättigad att avropa två halvdagar med tilläggstjänster enligt särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.
-
Svar:
Vid 5-60 deltagare: Skolsittning upp till och med 40 pers, Biosittning upp till och med 60 pers. Vid 61-150 deltagare: Skolsittning upp till och med 80 pers, Biosittning upp till och med 150 pers. Avropsberättigad har rätt att avropa en annan typ av sittning, pristillägg kan förekomma enligt "Priser tilläggstjänster" eller genom prislista i "Uträkningsmallen".
-
Svar:
Se ramavtal p. 1.9 Metod för Avrop och tilldelning av Kontrakt.
-
Svar:
Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".
-
Svar:
De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.
-
Svar:
Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.
Stora konferenser
-
Svar:
Ja. Priserna som offereras kan variera så länge de inte överstiger takpriserna.
-
Svar:
Ja, FKU skickas till samtliga inom vald kommun/kommundel. De ramavtalsleverantörer som svarar att de inte klarar kapacitetskraven skall inte utvärderas.
-
Svar:
Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".
-
Svar:
Avbokningsvillkoren utgår från behov vid ursprungligt avrop.
-
Svar:
Ja, FKU skickas till samtliga inom vald kommun/kommundel. De ramavtalsleverantörer som svarar att de inte klarar kapacitetskraven skall inte utvärderas.
-
Svar:
Stora konferenser. Logi efterfrågas i den förnyade konkurensutsättningen och de ramavtalsleverantörer som inte kan erbjuda logi kan inte bli tilldelade kontrakt.
-
Svar:
Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.
-
Svar:
De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.
-
Svar:
Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.
Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin
Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.
1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
2
Effektivare offentliga inköp.
3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
4
En rättssäker offentlig upphandling.
5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..