Till innehåll på sidan

Prenumerera via RSS

Stockholms län - Huddinge
Dagkonferens, 5-60 deltagare

Avtalsperiod

2024-05-17 - 2027-12-31

Biträdande ramavtalsansvarig

Sandra Lukins

08-7000686


Detta delområde omfattar dagkonferens 5-60 personer och bokas direkt med anläggningen. I dagkonferenspaket ingår möteslokal, fm-fika, lunch och em-fika. 

Angivna priser är exklusive moms.

  • Avrop av konferenspaket sker genom rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så får Avrop ske genom en särskild fördelningsnyckel. Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella Kontraktets värde. Uträkningsmall används för att enkelt kunna filtrera fram vilken Ramavtalsleverantör som ska tilldelas kontraktet. OBS! Det är inget krav att avropa genom särskild fördelningsnyckel vid förändringar men en möjlighet för att unna erhålla lägsta pris efter konferensbehovet.


Om två eller flera Ramavtalsleverantörer efter Avrop genom en särskild fördelningsnyckel har samma pris ska uppdraget tilldelas den Ramavtalsleverantör som är den först rangordnade Ramavtalsleverantören inom respektive delområde.

För mer info om vilken avropsordning som är aktuell, hur avrop genomförs och några praktiska exempel se snabbguide här.

Avropsform


Rangordnat ramavtal innebär att du i första hand ska skicka din avropsförfrågan till den leverantör som rangordnats nummer 1.

  • 1 Huddinge Konferens Center

    Avtal: 23.3-265-2024-008


    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2024-05-16 2024-05-16
    Priser
    Huddinge Konferens Center

    Ett konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).

    Observera att priset är per deltagare.

    Pris i SEK
    5-20 deltagare
    703
    21-40 deltagare
    582
    41-60 deltagare
    552
    Priser tilläggstjänster
    Huddinge Konferens Center

    Priserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel). 

    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 

    Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.

    Tilläggstjänst
    Pris i SEK
    Skolsittning heldag 5-20
    365
    Skolsittning heldag 21-40
    244
    Skolsittning heldag 41-60
    214
    Skolsittning halvdag 5-20
    274
    Skolsittning halvdag 21-40
    183
    Skolsittning halvdag 41-60
    160
    Biosittning heldag 5-20
    365
    Biosittning heldag 21-40
    244
    Biosittning heldag 41-60
    214
    Biosittning halvdag 5-20
    274
    Biosittning halvdag 21-40
    183
    Biosittning halvdag 41-60
    160
    U-bord heldag 5-20
    365
    U-bord heldag 21-40
    244
    U-bord heldag 41-60
    214
    U-bord halvdag 5-20
    274
    U-bord halvdag 21-40
    183
    U-bord halvdag 41-60
    160
    Styrelsesittning heldag 5-20
    365
    Styrelsesittning heldag 21-40
    244
    Styrelsesittning heldag 41-60
    214
    Styrelsesittning halvdag 5-20
    274
    Styrelsesittning halvdag 21-40
    183
    Styrelsesittning halvdag 41-60
    160
    Öar heldag 5-20
    365
    Öar heldag 21-40
    244
    Öar heldag 41-60
    214
    Öar halvdag 5-20
    274
    Öar halvdag 21-40
    183
    Öar halvdag 41-60
    160
    Fiskben heldag 5-20
    365
    Fiskben heldag 21-40
    244
    Fiskben heldag 41-60
    214
    Fiskben halvdag 5-20
    274
    Fiskben halvdag 21-40
    183
    Fiskben halvdag 41-60
    160
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 11-20
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 11-20
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris grupprum (styck)
    5175
    Mobil hörslinga (styck)
    0
    Lunch, 1 rätt
    170
    Lunch, 2 rätter
    Erbjuds ej
    Middag, 1 rätt
    242
    Middag, 2 rätter
    312
    Middag, 3 rätter
    388
    Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie
    101
    Kaffe/te och smörgås
    73
    Kaffe/te och bulle
    73
    Kaffe/te
    28
    Miljö
    Huddinge Konferens Center

    Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    Uppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakao?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende matsvinn?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende uppföljning energianvändning?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?
    Ja
    Kvalitet
    Huddinge Konferens Center

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    Uppfylls kravet avseende hjärtstartare?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende dagsljus i alla möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende minst tre (3) möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?
    Ja
    Tillgänglighet
    Huddinge Konferens Center

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    Uppfylls kravet avseende hjärtstartare?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende alternativa huvudrätter till lunch?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende dagsljus i alla möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huvudentré (för person som använder rullstol/rullator)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kaffe och te utan kostnad?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakao?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende ljuskällor?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende matsvinn?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende minst tre (3) möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende trådburen bredbandsuppkoppling?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende uppföljning energianvändning?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende utrymningslarm?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ?
    Ja
  • 2 Balingsholms Herrgård

    Avtal: 23.3-265-2024-009

    Balingsnäsvägen 27
    141 91 Huddinge

    Konferensrum: 8

    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2024-05-16 2024-05-16
    Priser
    Balingsholm Herrgård

    Ett konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).

    Observera att priset är per deltagare.

    Pris i SEK
    5-20 deltagare
    995
    21-40 deltagare
    995
    41-60 deltagare
    995
    Priser tilläggstjänster
    Balingsholm Herrgård

    Priserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel). 

    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 

    Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.

    Tilläggstjänst
    Pris i SEK
    Skolsittning heldag 5-20
    450
    Skolsittning heldag 21-40
    400
    Skolsittning heldag 41-60
    350
    Skolsittning halvdag 5-20
    350
    Skolsittning halvdag 21-40
    300
    Skolsittning halvdag 41-60
    250
    Biosittning heldag 5-20
    450
    Biosittning heldag 21-40
    400
    Biosittning heldag 41-60
    350
    Biosittning halvdag 5-20
    350
    Biosittning halvdag 21-40
    300
    Biosittning halvdag 41-60
    250
    U-bord heldag 5-20
    450
    U-bord heldag 21-40
    400
    U-bord heldag 41-60
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 5-20
    350
    U-bord halvdag 21-40
    300
    U-bord halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 5-20
    450
    Styrelsesittning heldag 21-40
    400
    Styrelsesittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 5-20
    350
    Styrelsesittning halvdag 21-40
    300
    Styrelsesittning halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Öar heldag 5-20
    450
    Öar heldag 21-40
    400
    Öar heldag 41-60
    350
    Öar halvdag 5-20
    350
    Öar halvdag 21-40
    300
    Öar halvdag 41-60
    250
    Fiskben heldag 5-20
    450
    Fiskben heldag 21-40
    400
    Fiskben heldag 41-60
    350
    Fiskben halvdag 5-20
    350
    Fiskben halvdag 21-40
    300
    Fiskben halvdag 41-60
    250
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 11-20
    8900
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-40
    13900
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-60
    15900
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 11-20
    8900
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-40
    13900
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-60
    15900
    Pris grupprum (styck)
    1200
    Mobil hörslinga (styck)
    4000
    Lunch, 1 rätt
    325
    Lunch, 2 rätter
    325
    Middag, 1 rätt
    495
    Middag, 2 rätter
    625
    Middag, 3 rätter
    625
    Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie
    150
    Kaffe/te och smörgås
    150
    Kaffe/te och bulle
    150
    Kaffe/te
    35
    Miljö
    Balingsholm Herrgård

    Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    Uppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakao?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende matsvinn?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende uppföljning energianvändning?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?
    Ja
    Kvalitet
    Balingsholm Herrgård

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    Uppfylls kravet avseende hjärtstartare?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende dagsljus i alla möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende minst tre (3) möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?
    Ja
    Tillgänglighet
    Balingsholm Herrgård

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    Uppfylls kravet avseende hjärtstartare?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende alternativa huvudrätter till lunch?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende dagsljus i alla möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huvudentré (för person som använder rullstol/rullator)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kaffe och te utan kostnad?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakao?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende ljuskällor?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende matsvinn?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende minst tre (3) möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende trådburen bredbandsuppkoppling?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende uppföljning energianvändning?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende utrymningslarm?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ?
    Ja
Namn
Senast uppdaterad
Senast uppdaterad: 2024-04-11 2024-04-11
Senast uppdaterad: 2024-04-11 2024-04-11
Senast uppdaterad: 2024-04-11 2024-04-11
Senast uppdaterad: 2024-09-20 2024-09-20
Senast uppdaterad: 2023-12-27 2023-12-27
Senast uppdaterad: 2024-05-03 2024-05-03
Senast uppdaterad: 2023-12-13 2023-12-13
Senast uppdaterad: 2023-12-20 2023-12-20
Senast uppdaterad: 2023-12-20 2023-12-20
Senast uppdaterad: 2023-12-21 2023-12-21
Senast uppdaterad: 2024-10-23 2024-10-23
Senast uppdaterad: 2023-12-20 2023-12-20
Senast uppdaterad: 2024-05-03 2024-05-03

Myndigheter under regeringen

Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.

Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se


Organisationer som deltar via bekräftelse

Namn
Akademiska Hus Aktiebolag
Aviseq critical communication AB
Kungliga Operan Aktiebolag
Nordregio
Norrlandsfonden
Riksdagens ombudsmän
Riksdagsförvaltningen
Riksrevisionen
Riksteatern
RISE Research Institutes of Sweden AB
SMA Maintenance
Specialfastigheter Sverige Aktiebolag
Stiftelsen för Miljöstrategisk Forskning
Stiftelsen för strategisk forskning
Stiftelsen Högskolan i Jönköping
Stiftelsen Röda korshemmet
Stiftelsen Skansen
Stiftelsen Svensk Industridesign, SVID
Svenska Filminstitutet
Sveriges Riksbank
Inga nyheter

Frågor och svar om Konferenser och möten


Dagkonferens

  • Svar:

    Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.

  • Svar:

    Avropsberättigad är inte bunden till ramavtalen vid deltagarantal 1-4 personer. I praktiken innebär det att man kan boka en konferenslokal för 1-4 personer utanför ramavtal (utan att behöva göra ett avsteg). Ramavtalen är utformade för att gälla minst 5 personer.  Om avropsberättigad ändå nyttjar ramavtalen så har ramavtalsleverantörerna rätt att ta betalt för minst 5 personer.

  • Svar:

    Vid avrop av konferenspaket så gäller rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så kan avrop ske genom särskild fördelningsnyckel (använd uträkningsmallen). Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella kontraktets värde. Avropsberättigad ska uppge för ramavtalsleverantören vilken avropsordning som är aktuellt för varje enskilt avrop.

  • Svar:

    Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.

  • Svar:

    Vid avrop genom rangordning så kan tjänster läggas till/dras av genom priser tilläggstjänster. Vid avrop genom särskild fördelningsnyckel så kan avropsberättigad specificera exakt tjänstebehov genom att fylla i uträkningsmallen.

  • Svar:

    Ja. Det går att avropa genom särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.

  • Svar:

    Vid 5-60 deltagare: Skolsittning upp till och med 40 pers, Biosittning upp till och med 60 pers. Vid 61-150 deltagare: Skolsittning upp till och med 80 pers, Biosittning upp till och med 150 pers. Avropsberättigad har rätt att avropa en annan typ av sittning, pristillägg kan förekomma enligt "Priser tilläggstjänster" eller genom  prislista i "Uträkningsmallen".

  • Svar:

      Se ramavtal p. 1.9 Metod för Avrop och tilldelning av Kontrakt.

  • Svar:

    Avbokningsvillkoren utgår från behov vid ursprungligt avrop.

  • Svar:

    Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".

  • Svar:

    De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.

  • Svar:

    Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.

  • Svar:

    Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.

Helpension

  • Svar:

    Avropsberättigad är inte bunden till ramavtalen vid deltagarantal 1-4 personer. I praktiken innebär det att man kan boka en konferenslokal för 1-4 personer utanför ramavtal (utan att behöva göra ett avsteg). Ramavtalen är utformade för att gälla minst 5 personer.  Om avropsberättigad ändå nyttjar ramavtalen så har ramavtalsleverantörerna rätt att ta betalt för minst 5 personer.

  • Svar:

    Vid avrop av konferenspaket så gäller rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så kan avrop ske genom särskild fördelningsnyckel (använd uträkningsmallen). Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella kontraktets värde. Avropsberättigad ska uppge för ramavtalsleverantören vilken avropsordning som är aktuellt för varje enskilt avrop.

  • Svar:

    Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.

  • Svar:

    Vid avrop genom rangordning så kan tjänster läggas till/dras av genom priser tilläggstjänster. Vid avrop genom särskild fördelningsnyckel så kan avropsberättigad specificera exakt tjänstebehov genom att fylla i uträkningsmallen.

  • Svar:

    Ja. Det går att avropa genom särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.

  • Svar:

    Nej, rekommendation till avropsberättigad att avropa två halvdagar med tilläggstjänster enligt särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.

  • Svar:

    Vid 5-60 deltagare: Skolsittning upp till och med 40 pers, Biosittning upp till och med 60 pers. Vid 61-150 deltagare: Skolsittning upp till och med 80 pers, Biosittning upp till och med 150 pers. Avropsberättigad har rätt att avropa en annan typ av sittning, pristillägg kan förekomma enligt "Priser tilläggstjänster" eller genom  prislista i "Uträkningsmallen".

  • Svar:

      Se ramavtal p. 1.9 Metod för Avrop och tilldelning av Kontrakt.

  • Svar:

    Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".

  • Svar:

    De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.

  • Svar:

    Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.

  • Svar:

    Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.

Stora konferenser

  • Svar:

    Ja. Priserna som offereras kan variera så länge de inte överstiger takpriserna.

  • Svar:

    Ja, FKU skickas till samtliga inom vald kommun/kommundel. De ramavtalsleverantörer som svarar att de inte klarar kapacitetskraven skall inte utvärderas.

  • Svar:

    Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".

  • Svar:

    Avbokningsvillkoren utgår från behov vid ursprungligt avrop.

  • Svar:

    Ja, FKU skickas till samtliga inom vald kommun/kommundel. De ramavtalsleverantörer som svarar att de inte klarar kapacitetskraven skall inte utvärderas.

  • Svar:

    Stora konferenser. Logi efterfrågas i den förnyade konkurensutsättningen och de ramavtalsleverantörer som inte kan erbjuda logi kan inte bli tilldelade kontrakt.

  • Svar:

    Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.

  • Svar:

    De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.

  • Svar:

    Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.

Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin

Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.

1

Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.

2

Effektivare offentliga inköp.

3

En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.

4

En rättssäker offentlig upphandling.

5

En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.

6

En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.

7

Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..

Nationella upphandlingsstrategin
Senast ändrad: 2024-09-20