Till innehåll på sidan

Prenumerera via RSS

Stockholms län - Stockholm - Kommundel 7 Östermalm - Djurgården och Gärdet
Dagkonferens, 5-60 deltagare

Avtalsperiod

2024-01-01 - 2027-12-31

Avropsform

  • Rangordnat ramavtal
  • Särskild fördelningsnyckel

Biträdande ramavtalsansvarig

Sandra Lukins

08-7000686


Detta delområde omfattar dagkonferens 5-60 personer och bokas direkt med anläggningen. I dagkonferenspaket ingår möteslokal, fm-fika, lunch och em-fika. 

Angivna priser är exklusive moms.

  • Avrop av konferenspaket sker genom rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så får Avrop ske genom en särskild fördelningsnyckel. Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella Kontraktets värde. Uträkningsmall används för att enkelt kunna filtrera fram vilken Ramavtalsleverantör som ska tilldelas kontraktet. OBS! Det är inget krav att avropa genom särskild fördelningsnyckel vid förändringar men en möjlighet för att unna erhålla lägsta pris efter konferensbehovet.


Om två eller flera Ramavtalsleverantörer efter Avrop genom en särskild fördelningsnyckel har samma pris ska uppdraget tilldelas den Ramavtalsleverantör som är den först rangordnade Ramavtalsleverantören inom respektive delområde.

För mer info om vilken avropsordning som är aktuell, hur avrop genomförs och några praktiska exempel se snabbguide här.

Rangordnat ramavtal innebär att du i första hand ska skicka din avropsförfrågan till den leverantör som rangordnats nummer 1.

  • 1 Tekniska museet

    Avtal: 23.3-1647-2023-294


    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04
    Priser
    Tekniska museet

    Ett konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).

    Observera att priset är per deltagare.

    Pris i SEK
    5–20 deltagare
    630
    21–40 deltagare
    527
    41–60 deltagare
    613
    Priser tilläggstjänster
    Tekniska museet

    Priserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel). 

    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 

    Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.

    Tilläggstjänst
    Pris i SEK
    Skolsittning heldag 5-20
    630
    Skolsittning heldag 21-40
    527
    Skolsittning heldag 41-60
    613
    Skolsittning halvdag 5-20
    491
    Skolsittning halvdag 21-40
    411
    Skolsittning halvdag 41-60
    455
    Biosittning heldag 5-20
    630
    Biosittning heldag 21-40
    527
    Biosittning heldag 41-60
    613
    Biosittning halvdag 5-20
    491
    Biosittning halvdag 21-40
    411
    Biosittning halvdag 41-60
    455
    U-bord heldag 5-20
    Erbjuds ej
    U-bord heldag 21-40
    Erbjuds ej
    U-bord heldag 41-60
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 5-20
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Öar heldag 5-20
    630
    Öar heldag 21-40
    527
    Öar heldag 41-60
    613
    Öar halvdag 5-20
    491
    Öar halvdag 21-40
    411
    Öar halvdag 41-60
    455
    Fiskben heldag 5-20
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 11-20
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 11-20
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris grupprum (styck)
    4530
    Mobil hörslinga (styck)
    0
    Lunch, 1 rätt
    277
    Lunch, 2 rätter
    378
    Middag, 1 rätt
    Erbjuds ej
    Middag, 2 rätter
    Erbjuds ej
    Middag, 3 rätter
    Erbjuds ej
    Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie
    116
    Kaffe/te och smörgås
    76
    Kaffe/te och bulle
    76
    Kaffe/te
    32
    Miljö
    Tekniska museet

    Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    endast flergångsglas/flergångsmuggar?
    Ja
    engångsartiklar?
    Ja
    kaffe, te och kakao?
    Ja
    kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    källsortering för deltagare?
    Ja
    källsortering för verksamheten?
    Ja
    ljuskällor (minst 75% LED)?
    Ja
    matsvinn?
    Ja
    samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)? 
    Ja
    uppföljning energianvändning?
    Ja
    vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?
    Ja
    Kvalitet
    Tekniska museet

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)? 
    Ja
    dagsljus i alla möteslokaler?
    Ja
    hjärtstartare?
    Ja
    höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?
    Ja
    kaffe och te hela dagen utan kostnad?
    Ja
    konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?
    Ja
    låsbara grupprum?
    Ja
    minst tre möteslokaler?
    Nej
    PPM-mätare?
    Nej
    två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?
    Nej
    Tillgänglighet
    Tekniska museet

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)
    Nej
    att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?
    Ja
    automatisk dörröppnare (huvudentré)?
    Ja
    av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)? 
    Ja
    dörrars passagemått (minst 80 cm)?
    Ja
    fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?
    Ja
    framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?
    Ja
    fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?
    Ja
    kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?
    Ja
    käpphållare vid receptionen?
    Nej
    ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?
    Ja
    lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?
    Ja
    nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?
    Ja
    personhiss för person som använder rullstol?
    Ja
    reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?
    Ja
    sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?
    Ja
    toalett för personer som använder hjälpmedel?
    Ja
    trösklar? (inga eller anpassade trösklar)
    Ja
    utrymningslarm?
    Ja
  • 2 Eatery Gärdet

    Avtal: 23.3-1647-2023-295

    Tegeluddsvägen 100
    115 28 Stockholm

    Konferensrum:

    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04
    Priser
    Eatery Gärdet

    Ett konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).

    Observera att priset är per deltagare.

    Pris i SEK
    5–20 deltagare
    685
    21–40 deltagare
    685
    41–60 deltagare
    625
    Priser tilläggstjänster
    Eatery Gärdet

    Priserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel). 

    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 

    Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.

    Tilläggstjänst
    Pris i SEK
    Skolsittning heldag 5-20
    342
    Skolsittning heldag 21-40
    342
    Skolsittning heldag 41-60
    282
    Skolsittning halvdag 5-20
    171
    Skolsittning halvdag 21-40
    171
    Skolsittning halvdag 41-60
    141
    Biosittning heldag 5-20
    342
    Biosittning heldag 21-40
    342
    Biosittning heldag 41-60
    282
    Biosittning halvdag 5-20
    171
    Biosittning halvdag 21-40
    171
    Biosittning halvdag 41-60
    141
    U-bord heldag 5-20
    Erbjuds ej
    U-bord heldag 21-40
    Erbjuds ej
    U-bord heldag 41-60
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 5-20
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Öar heldag 5-20
    Erbjuds ej
    Öar heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Öar heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 5-20
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 11-20
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 11-20
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris grupprum (styck)
    1185
    Mobil hörslinga (styck)
    2500
    Lunch, 1 rätt
    125
    Lunch, 2 rätter
    195
    Middag, 1 rätt
    Erbjuds ej
    Middag, 2 rätter
    Erbjuds ej
    Middag, 3 rätter
    Erbjuds ej
    Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie
    125
    Kaffe/te och smörgås
    109
    Kaffe/te och bulle
    109
    Kaffe/te
    31
    Miljö
    Eatery Gärdet

    Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    endast flergångsglas/flergångsmuggar?
    Ja
    engångsartiklar?
    Ja
    kaffe, te och kakao?
    Ja
    kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    källsortering för deltagare?
    Ja
    källsortering för verksamheten?
    Ja
    ljuskällor (minst 75% LED)?
    Ja
    matsvinn?
    Ja
    samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)? 
    Ja
    uppföljning energianvändning?
    Ja
    vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?
    Ja
    Kvalitet
    Eatery Gärdet

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)? 
    Ja
    dagsljus i alla möteslokaler?
    Ja
    hjärtstartare?
    Ja
    höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?
    Ja
    kaffe och te hela dagen utan kostnad?
    Ja
    konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?
    Ja
    låsbara grupprum?
    Ja
    minst tre möteslokaler?
    Ja
    PPM-mätare?
    Ja
    två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?
    Nej
    Tillgänglighet
    Eatery Gärdet

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)
    Ja
    att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?
    Ja
    automatisk dörröppnare (huvudentré)?
    Ja
    av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)? 
    Ja
    dörrars passagemått (minst 80 cm)?
    Ja
    fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?
    Nej
    framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?
    Ja
    fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?
    Ja
    kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?
    Ja
    käpphållare vid receptionen?
    Ja
    ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?
    Ja
    lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?
    Ja
    nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?
    Ja
    personhiss för person som använder rullstol?
    Ja
    reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?
    Ja
    sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?
    Ja
    toalett för personer som använder hjälpmedel?
    Ja
    trösklar? (inga eller anpassade trösklar)
    Ja
    utrymningslarm?
    Ja
  • 3 Biz Apartment Gärdet

    Avtal: 23.3-1647-2023-296


    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04
    Priser
    Biz Apartment Gärdet

    Ett konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).

    Observera att priset är per deltagare.

    Pris i SEK
    5–20 deltagare
    907
    21–40 deltagare
    795
    41–60 deltagare
    707
    Priser tilläggstjänster
    Biz Apartment Gärdet

    Priserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel). 

    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 

    Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.

    Tilläggstjänst
    Pris i SEK
    Skolsittning heldag 5-20
    907
    Skolsittning heldag 21-40
    795
    Skolsittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Skolsittning halvdag 5-20
    807
    Skolsittning halvdag 21-40
    695
    Skolsittning halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Biosittning heldag 5-20
    907
    Biosittning heldag 21-40
    795
    Biosittning heldag 41-60
    707
    Biosittning halvdag 5-20
    807
    Biosittning halvdag 21-40
    695
    Biosittning halvdag 41-60
    607
    U-bord heldag 5-20
    Erbjuds ej
    U-bord heldag 21-40
    Erbjuds ej
    U-bord heldag 41-60
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 5-20
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Öar heldag 5-20
    Erbjuds ej
    Öar heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Öar heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 5-20
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 11-20
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 11-20
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris grupprum (styck)
    2852
    Mobil hörslinga (styck)
    1000
    Lunch, 1 rätt
    240
    Lunch, 2 rätter
    Erbjuds ej
    Middag, 1 rätt
    Erbjuds ej
    Middag, 2 rätter
    Erbjuds ej
    Middag, 3 rätter
    Erbjuds ej
    Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie
    140
    Kaffe/te och smörgås
    100
    Kaffe/te och bulle
    100
    Kaffe/te
    27
    Miljö
    Biz Apartment Gärdet

    Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    endast flergångsglas/flergångsmuggar?
    Ja
    engångsartiklar?
    Ja
    kaffe, te och kakao?
    Ja
    kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    källsortering för deltagare?
    Ja
    källsortering för verksamheten?
    Ja
    ljuskällor (minst 75% LED)?
    Ja
    matsvinn?
    Ja
    samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)? 
    Ja
    uppföljning energianvändning?
    Ja
    vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?
    Ja
    Kvalitet
    Biz Apartment Gärdet

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)? 
    Ja
    dagsljus i alla möteslokaler?
    Ja
    hjärtstartare?
    Ja
    höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?
    Ja
    kaffe och te hela dagen utan kostnad?
    Ja
    konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?
    Ja
    låsbara grupprum?
    Ja
    minst tre möteslokaler?
    Ja
    PPM-mätare?
    Ja
    två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?
    Nej
    Tillgänglighet
    Biz Apartment Gärdet

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)
    Ja
    att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?
    Ja
    automatisk dörröppnare (huvudentré)?
    Ja
    av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)? 
    Ja
    dörrars passagemått (minst 80 cm)?
    Ja
    fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?
    Nej
    framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?
    Ja
    fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?
    Ja
    kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?
    Ja
    käpphållare vid receptionen?
    Ja
    ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?
    Ja
    lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?
    Ja
    nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?
    Ja
    personhiss för person som använder rullstol?
    Ja
    reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?
    Ja
    sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?
    Ja
    toalett för personer som använder hjälpmedel?
    Ja
    trösklar? (inga eller anpassade trösklar)
    Ja
    utrymningslarm?
    Ja
  • 4 Etnografiska museet

    Avtal: 23.3-1647-2023-297

    Djurgårdsbrunnsvägen 34
    102 52 Stockholm

    Konferensrum: 3

    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04
    Priser
    Etnografiska museet

    Ett konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).

    Observera att priset är per deltagare.

    Pris i SEK
    5–20 deltagare
    1000
    21–40 deltagare
    800
    41–60 deltagare
    600
    Priser tilläggstjänster
    Etnografiska museet

    Priserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel). 

    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 

    Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.

    Tilläggstjänst
    Pris i SEK
    Skolsittning heldag 5-20
    1000
    Skolsittning heldag 21-40
    800
    Skolsittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Skolsittning halvdag 5-20
    600
    Skolsittning halvdag 21-40
    500
    Skolsittning halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Biosittning heldag 5-20
    1000
    Biosittning heldag 21-40
    800
    Biosittning heldag 41-60
    600
    Biosittning halvdag 5-20
    600
    Biosittning halvdag 21-40
    500
    Biosittning halvdag 41-60
    400
    U-bord heldag 5-20
    1000
    U-bord heldag 21-40
    Erbjuds ej
    U-bord heldag 41-60
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 5-20
    600
    U-bord halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 5-20
    1000
    Styrelsesittning heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 5-20
    600
    Styrelsesittning halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Öar heldag 5-20
    1000
    Öar heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Öar heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 5-20
    600
    Öar halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 5-20
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 11-20
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 11-20
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris grupprum (styck)
    4000
    Mobil hörslinga (styck)
    0
    Lunch, 1 rätt
    160
    Lunch, 2 rätter
    Erbjuds ej
    Middag, 1 rätt
    Erbjuds ej
    Middag, 2 rätter
    500
    Middag, 3 rätter
    Erbjuds ej
    Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie
    130
    Kaffe/te och smörgås
    90
    Kaffe/te och bulle
    75
    Kaffe/te
    40
    Miljö
    Etnografiska museet

    Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    endast flergångsglas/flergångsmuggar?
    Ja
    engångsartiklar?
    Ja
    kaffe, te och kakao?
    Ja
    kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    källsortering för deltagare?
    Ja
    källsortering för verksamheten?
    Ja
    ljuskällor (minst 75% LED)?
    Ja
    matsvinn?
    Ja
    samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)? 
    Ja
    uppföljning energianvändning?
    Ja
    vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?
    Ja
    Kvalitet
    Etnografiska museet

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)? 
    Nej
    dagsljus i alla möteslokaler?
    Nej
    hjärtstartare?
    Ja
    höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?
    Nej
    kaffe och te hela dagen utan kostnad?
    Nej
    konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?
    Nej
    låsbara grupprum?
    Nej
    minst tre möteslokaler?
    Nej
    PPM-mätare?
    Nej
    två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?
    Nej
    Tillgänglighet
    Etnografiska museet

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)
    Ja
    att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?
    Ja
    automatisk dörröppnare (huvudentré)?
    Ja
    av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)? 
    Ja
    dörrars passagemått (minst 80 cm)?
    Ja
    fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?
    Ja
    framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?
    Ja
    fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?
    Ja
    kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?
    Ja
    käpphållare vid receptionen?
    Ja
    ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?
    Ja
    lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?
    Ja
    nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?
    Ja
    personhiss för person som använder rullstol?
    Ja
    reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?
    Ja
    sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?
    Ja
    toalett för personer som använder hjälpmedel?
    Nej
    trösklar? (inga eller anpassade trösklar)
    Ja
    utrymningslarm?
    Ja
  • 5 Garnisonen Konferens

    Avtal: 23.3-1647-2023-298


    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04
    Priser
    Garnisonen Konferens

    Ett konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).

    Observera att priset är per deltagare.

    Pris i SEK
    5–20 deltagare
    795
    21–40 deltagare
    750
    41–60 deltagare
    725
    Priser tilläggstjänster
    Garnisonen Konferens

    Priserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel). 

    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 

    Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.

    Tilläggstjänst
    Pris i SEK
    Skolsittning heldag 5-20
    375
    Skolsittning heldag 21-40
    330
    Skolsittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Skolsittning halvdag 5-20
    250
    Skolsittning halvdag 21-40
    225
    Skolsittning halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Biosittning heldag 5-20
    325
    Biosittning heldag 21-40
    310
    Biosittning heldag 41-60
    305
    Biosittning halvdag 5-20
    225
    Biosittning halvdag 21-40
    200
    Biosittning halvdag 41-60
    200
    U-bord heldag 5-20
    Erbjuds ej
    U-bord heldag 21-40
    Erbjuds ej
    U-bord heldag 41-60
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 5-20
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Öar heldag 5-20
    Erbjuds ej
    Öar heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Öar heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 5-20
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 11-20
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 11-20
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris grupprum (styck)
    2300
    Mobil hörslinga (styck)
    Erbjuds ej
    Lunch, 1 rätt
    210
    Lunch, 2 rätter
    Erbjuds ej
    Middag, 1 rätt
    Erbjuds ej
    Middag, 2 rätter
    Erbjuds ej
    Middag, 3 rätter
    Erbjuds ej
    Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie
    120
    Kaffe/te och smörgås
    80
    Kaffe/te och bulle
    80
    Kaffe/te
    35
    Miljö
    Garnisonen Konferens

    Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    endast flergångsglas/flergångsmuggar?
    Nej
    engångsartiklar?
    Ja
    kaffe, te och kakao?
    Ja
    kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    källsortering för deltagare?
    Ja
    källsortering för verksamheten?
    Ja
    ljuskällor (minst 75% LED)?
    Ja
    matsvinn?
    Ja
    samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)? 
    Ja
    uppföljning energianvändning?
    Ja
    vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?
    Ja
    Kvalitet
    Garnisonen Konferens

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)? 
    Ja
    dagsljus i alla möteslokaler?
    Ja
    hjärtstartare?
    Ja
    höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?
    Ja
    kaffe och te hela dagen utan kostnad?
    Ja
    konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?
    Ja
    låsbara grupprum?
    Ja
    minst tre möteslokaler?
    Nej
    PPM-mätare?
    Nej
    två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?
    Nej
    Tillgänglighet
    Garnisonen Konferens

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)
    Ja
    att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?
    Ja
    automatisk dörröppnare (huvudentré)?
    Ja
    av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)? 
    Ja
    dörrars passagemått (minst 80 cm)?
    Ja
    fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?
    Nej
    framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?
    Ja
    fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?
    Ja
    kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?
    Ja
    käpphållare vid receptionen?
    Nej
    ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?
    Ja
    lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?
    Ja
    nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?
    Nej
    personhiss för person som använder rullstol?
    Ja
    reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?
    Ja
    sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?
    Ja
    toalett för personer som använder hjälpmedel?
    Ja
    trösklar? (inga eller anpassade trösklar)
    Ja
    utrymningslarm?
    Ja
  • 6 Villa Källhagen

    Avtal: 23.3-1647-2023-299

    Djurgårdsbrunnsvägen 10
    115 27 Stockholm

    Konferensrum: 8

    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04
    Priser
    Villa Källhagen

    Ett konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).

    Observera att priset är per deltagare.

    Pris i SEK
    5–20 deltagare
    1082
    21–40 deltagare
    887
    41–60 deltagare
    739
    Priser tilläggstjänster
    Villa Källhagen

    Priserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel). 

    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 

    Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.

    Tilläggstjänst
    Pris i SEK
    Skolsittning heldag 5-20
    644
    Skolsittning heldag 21-40
    453
    Skolsittning heldag 41-60
    304
    Skolsittning halvdag 5-20
    515
    Skolsittning halvdag 21-40
    362
    Skolsittning halvdag 41-60
    243
    Biosittning heldag 5-20
    644
    Biosittning heldag 21-40
    453
    Biosittning heldag 41-60
    304
    Biosittning halvdag 5-20
    515
    Biosittning halvdag 21-40
    362
    Biosittning halvdag 41-60
    243
    U-bord heldag 5-20
    644
    U-bord heldag 21-40
    543
    U-bord heldag 41-60
    304
    U-bord halvdag 5-20
    515
    U-bord halvdag 21-40
    362
    U-bord halvdag 41-60
    243
    Styrelsesittning heldag 5-20
    644
    Styrelsesittning heldag 21-40
    543
    Styrelsesittning heldag 41-60
    304
    Styrelsesittning halvdag 5-20
    515
    Styrelsesittning halvdag 21-40
    362
    Styrelsesittning halvdag 41-60
    243
    Öar heldag 5-20
    644
    Öar heldag 21-40
    543
    Öar heldag 41-60
    304
    Öar halvdag 5-20
    515
    Öar halvdag 21-40
    362
    Öar halvdag 41-60
    243
    Fiskben heldag 5-20
    644
    Fiskben heldag 21-40
    453
    Fiskben heldag 41-60
    304
    Fiskben halvdag 5-20
    515
    Fiskben halvdag 21-40
    362
    Fiskben halvdag 41-60
    243
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 11-20
    5000
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-40
    7500
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-60
    11500
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 11-20
    4000
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-40
    6000
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-60
    9200
    Pris grupprum (styck)
    3500
    Mobil hörslinga (styck)
    1500
    Lunch, 1 rätt
    295
    Lunch, 2 rätter
    395
    Middag, 1 rätt
    325
    Middag, 2 rätter
    475
    Middag, 3 rätter
    575
    Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie
    140
    Kaffe/te och smörgås
    120
    Kaffe/te och bulle
    110
    Kaffe/te
    36
    Miljö
    Villa Källhagen

    Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    endast flergångsglas/flergångsmuggar?
    Ja
    engångsartiklar?
    Ja
    kaffe, te och kakao?
    Ja
    kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    källsortering för deltagare?
    Ja
    källsortering för verksamheten?
    Ja
    ljuskällor (minst 75% LED)?
    Ja
    matsvinn?
    Ja
    samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)? 
    Ja
    uppföljning energianvändning?
    Ja
    vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?
    Ja
    Kvalitet
    Villa Källhagen

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)? 
    Ja
    dagsljus i alla möteslokaler?
    Ja
    hjärtstartare?
    Ja
    höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?
    Ja
    kaffe och te hela dagen utan kostnad?
    Ja
    konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?
    Ja
    låsbara grupprum?
    Ja
    minst tre möteslokaler?
    Ja
    PPM-mätare?
    Ja
    två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?
    Nej
    Tillgänglighet
    Villa Källhagen

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)
    Ja
    att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?
    Ja
    automatisk dörröppnare (huvudentré)?
    Ja
    av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)? 
    Ja
    dörrars passagemått (minst 80 cm)?
    Ja
    fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?
    Ja
    framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?
    Ja
    fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?
    Ja
    kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?
    Ja
    käpphållare vid receptionen?
    Ja
    ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?
    Ja
    lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?
    Ja
    nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?
    Ja
    personhiss för person som använder rullstol?
    Ja
    reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?
    Ja
    sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?
    Ja
    toalett för personer som använder hjälpmedel?
    Ja
    trösklar? (inga eller anpassade trösklar)
    Ja
    utrymningslarm?
    Nej
  • 7 Hotell Hasselbacken

    Avtal: 23.3-1647-2023-300

    Hazeliusbacken 20
    115 21 Stockholm

    Konferensrum: 7

    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04
    Priser
    Hotell Hasselbacken

    Ett konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).

    Observera att priset är per deltagare.

    Pris i SEK
    5–20 deltagare
    859
    21–40 deltagare
    859
    41–60 deltagare
    859
    Priser tilläggstjänster
    Hotell Hasselbacken

    Priserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel). 

    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 

    Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.

    Tilläggstjänst
    Pris i SEK
    Skolsittning heldag 5-20
    340
    Skolsittning heldag 21-40
    340
    Skolsittning heldag 41-60
    340
    Skolsittning halvdag 5-20
    340
    Skolsittning halvdag 21-40
    340
    Skolsittning halvdag 41-60
    340
    Biosittning heldag 5-20
    340
    Biosittning heldag 21-40
    340
    Biosittning heldag 41-60
    340
    Biosittning halvdag 5-20
    340
    Biosittning halvdag 21-40
    340
    Biosittning halvdag 41-60
    340
    U-bord heldag 5-20
    340
    U-bord heldag 21-40
    340
    U-bord heldag 41-60
    340
    U-bord halvdag 5-20
    340
    U-bord halvdag 21-40
    340
    U-bord halvdag 41-60
    340
    Styrelsesittning heldag 5-20
    340
    Styrelsesittning heldag 21-40
    340
    Styrelsesittning heldag 41-60
    340
    Styrelsesittning halvdag 5-20
    340
    Styrelsesittning halvdag 21-40
    340
    Styrelsesittning halvdag 41-60
    340
    Öar heldag 5-20
    340
    Öar heldag 21-40
    340
    Öar heldag 41-60
    340
    Öar halvdag 5-20
    340
    Öar halvdag 21-40
    340
    Öar halvdag 41-60
    340
    Fiskben heldag 5-20
    340
    Fiskben heldag 21-40
    340
    Fiskben heldag 41-60
    340
    Fiskben halvdag 5-20
    340
    Fiskben halvdag 21-40
    340
    Fiskben halvdag 41-60
    340
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 11-20
    15308
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-40
    25550
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-60
    44713
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 11-20
    7664
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-40
    10220
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-60
    19163
    Pris grupprum (styck)
    4068
    Mobil hörslinga (styck)
    0
    Lunch, 1 rätt
    276
    Lunch, 2 rätter
    386
    Middag, 1 rätt
    295
    Middag, 2 rätter
    429
    Middag, 3 rätter
    519
    Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie
    165
    Kaffe/te och smörgås
    120
    Kaffe/te och bulle
    100
    Kaffe/te
    40
    Miljö
    Hotell Hasselbacken

    Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    endast flergångsglas/flergångsmuggar?
    Ja
    engångsartiklar?
    Ja
    kaffe, te och kakao?
    Ja
    kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    källsortering för deltagare?
    Ja
    källsortering för verksamheten?
    Ja
    ljuskällor (minst 75% LED)?
    Ja
    matsvinn?
    Ja
    samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)? 
    Ja
    uppföljning energianvändning?
    Ja
    vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?
    Ja
    Kvalitet
    Hotell Hasselbacken

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)? 
    Ja
    dagsljus i alla möteslokaler?
    Ja
    hjärtstartare?
    Ja
    höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?
    Ja
    kaffe och te hela dagen utan kostnad?
    Ja
    konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?
    Ja
    låsbara grupprum?
    Ja
    minst tre möteslokaler?
    Ja
    PPM-mätare?
    Ja
    två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?
    Nej
    Tillgänglighet
    Hotell Hasselbacken

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)
    Ja
    att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?
    Ja
    automatisk dörröppnare (huvudentré)?
    Ja
    av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)? 
    Ja
    dörrars passagemått (minst 80 cm)?
    Ja
    fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?
    Ja
    framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?
    Ja
    fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?
    Ja
    kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?
    Nej
    käpphållare vid receptionen?
    Ja
    ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?
    Ja
    lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?
    Ja
    nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?
    Ja
    personhiss för person som använder rullstol?
    Nej
    reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?
    Ja
    sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?
    Ja
    toalett för personer som använder hjälpmedel?
    Nej
    trösklar? (inga eller anpassade trösklar)
    Ja
    utrymningslarm?
    Ja
Namn
Senast uppdaterad
Senast uppdaterad: 2024-04-11 2024-04-11
Senast uppdaterad: 2024-04-11 2024-04-11
Senast uppdaterad: 2024-04-11 2024-04-11
Senast uppdaterad: 2024-09-20 2024-09-20
Senast uppdaterad: 2023-12-27 2023-12-27
Senast uppdaterad: 2024-05-03 2024-05-03
Senast uppdaterad: 2023-12-13 2023-12-13
Senast uppdaterad: 2023-12-20 2023-12-20
Senast uppdaterad: 2023-12-20 2023-12-20
Senast uppdaterad: 2023-12-21 2023-12-21
Senast uppdaterad: 2024-10-23 2024-10-23
Senast uppdaterad: 2023-12-20 2023-12-20
Senast uppdaterad: 2024-05-03 2024-05-03

Myndigheter under regeringen

Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.

Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se


Organisationer som deltar via bekräftelse

Namn
Akademiska Hus Aktiebolag
Aviseq critical communication AB
Kungliga Operan Aktiebolag
Nordregio
Norrlandsfonden
Riksdagens ombudsmän
Riksdagsförvaltningen
Riksrevisionen
Riksteatern
RISE Research Institutes of Sweden AB
SMA Maintenance
Specialfastigheter Sverige Aktiebolag
Stiftelsen för Miljöstrategisk Forskning
Stiftelsen för strategisk forskning
Stiftelsen Högskolan i Jönköping
Stiftelsen Röda korshemmet
Stiftelsen Skansen
Stiftelsen Svensk Industridesign, SVID
Svenska Filminstitutet
Sveriges Riksbank
Inga nyheter

Frågor och svar om Konferenser och möten


Dagkonferens

  • Svar:

    Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.

  • Svar:

    Avropsberättigad är inte bunden till ramavtalen vid deltagarantal 1-4 personer. I praktiken innebär det att man kan boka en konferenslokal för 1-4 personer utanför ramavtal (utan att behöva göra ett avsteg). Ramavtalen är utformade för att gälla minst 5 personer.  Om avropsberättigad ändå nyttjar ramavtalen så har ramavtalsleverantörerna rätt att ta betalt för minst 5 personer.

  • Svar:

    Vid avrop av konferenspaket så gäller rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så kan avrop ske genom särskild fördelningsnyckel (använd uträkningsmallen). Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella kontraktets värde. Avropsberättigad ska uppge för ramavtalsleverantören vilken avropsordning som är aktuellt för varje enskilt avrop.

  • Svar:

    Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.

  • Svar:

    Vid avrop genom rangordning så kan tjänster läggas till/dras av genom priser tilläggstjänster. Vid avrop genom särskild fördelningsnyckel så kan avropsberättigad specificera exakt tjänstebehov genom att fylla i uträkningsmallen.

  • Svar:

    Ja. Det går att avropa genom särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.

  • Svar:

    Vid 5-60 deltagare: Skolsittning upp till och med 40 pers, Biosittning upp till och med 60 pers. Vid 61-150 deltagare: Skolsittning upp till och med 80 pers, Biosittning upp till och med 150 pers. Avropsberättigad har rätt att avropa en annan typ av sittning, pristillägg kan förekomma enligt "Priser tilläggstjänster" eller genom  prislista i "Uträkningsmallen".

  • Svar:

      Se ramavtal p. 1.9 Metod för Avrop och tilldelning av Kontrakt.

  • Svar:

    Avbokningsvillkoren utgår från behov vid ursprungligt avrop.

  • Svar:

    Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".

  • Svar:

    De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.

  • Svar:

    Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.

  • Svar:

    Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.

Helpension

  • Svar:

    Avropsberättigad är inte bunden till ramavtalen vid deltagarantal 1-4 personer. I praktiken innebär det att man kan boka en konferenslokal för 1-4 personer utanför ramavtal (utan att behöva göra ett avsteg). Ramavtalen är utformade för att gälla minst 5 personer.  Om avropsberättigad ändå nyttjar ramavtalen så har ramavtalsleverantörerna rätt att ta betalt för minst 5 personer.

  • Svar:

    Vid avrop av konferenspaket så gäller rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så kan avrop ske genom särskild fördelningsnyckel (använd uträkningsmallen). Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella kontraktets värde. Avropsberättigad ska uppge för ramavtalsleverantören vilken avropsordning som är aktuellt för varje enskilt avrop.

  • Svar:

    Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.

  • Svar:

    Vid avrop genom rangordning så kan tjänster läggas till/dras av genom priser tilläggstjänster. Vid avrop genom särskild fördelningsnyckel så kan avropsberättigad specificera exakt tjänstebehov genom att fylla i uträkningsmallen.

  • Svar:

    Ja. Det går att avropa genom särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.

  • Svar:

    Nej, rekommendation till avropsberättigad att avropa två halvdagar med tilläggstjänster enligt särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.

  • Svar:

    Vid 5-60 deltagare: Skolsittning upp till och med 40 pers, Biosittning upp till och med 60 pers. Vid 61-150 deltagare: Skolsittning upp till och med 80 pers, Biosittning upp till och med 150 pers. Avropsberättigad har rätt att avropa en annan typ av sittning, pristillägg kan förekomma enligt "Priser tilläggstjänster" eller genom  prislista i "Uträkningsmallen".

  • Svar:

      Se ramavtal p. 1.9 Metod för Avrop och tilldelning av Kontrakt.

  • Svar:

    Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".

  • Svar:

    De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.

  • Svar:

    Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.

  • Svar:

    Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.

Stora konferenser

  • Svar:

    Ja. Priserna som offereras kan variera så länge de inte överstiger takpriserna.

  • Svar:

    Ja, FKU skickas till samtliga inom vald kommun/kommundel. De ramavtalsleverantörer som svarar att de inte klarar kapacitetskraven skall inte utvärderas.

  • Svar:

    Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".

  • Svar:

    Avbokningsvillkoren utgår från behov vid ursprungligt avrop.

  • Svar:

    Ja, FKU skickas till samtliga inom vald kommun/kommundel. De ramavtalsleverantörer som svarar att de inte klarar kapacitetskraven skall inte utvärderas.

  • Svar:

    Stora konferenser. Logi efterfrågas i den förnyade konkurensutsättningen och de ramavtalsleverantörer som inte kan erbjuda logi kan inte bli tilldelade kontrakt.

  • Svar:

    Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.

  • Svar:

    De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.

  • Svar:

    Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.

Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin

Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.

1

Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.

2

Effektivare offentliga inköp.

3

En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.

4

En rättssäker offentlig upphandling.

5

En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.

6

En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.

7

Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..

Nationella upphandlingsstrategin
Senast ändrad: 2024-09-20