Till innehåll på sidan

Prenumerera via RSS

Uppsala län - Knivsta
Helpension, 5-60 deltagare

Avtalsperiod

2024-03-01 - 2027-12-31

Avropsform

  • Rangordnat ramavtal
  • Särskild fördelningsnyckel

Biträdande ramavtalsansvarig

Sandra Lukins

08-7000686


Detta delområde omfattar helpension 5-60 personer och bokas direkt med anläggningen. I helpension ingår en övernattning med frukost, möteslokal, fm-fika, lunch, em-fika och middag. 

Angivna priser är exklusive moms.

  • Avrop av konferenspaket sker genom rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så får Avrop ske genom en särskild fördelningsnyckel. Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella Kontraktets värde. Uträkningsmall används för att enkelt kunna filtrera fram vilken Ramavtalsleverantör som ska tilldelas kontraktet. OBS! Det är inget krav att avropa genom särskild fördelningsnyckel vid förändringar men en möjlighet för att unna erhålla lägsta pris efter konferensbehovet.


Om två eller flera Ramavtalsleverantörer efter Avrop genom en särskild fördelningsnyckel har samma pris ska uppdraget tilldelas den Ramavtalsleverantör som är den först rangordnade Ramavtalsleverantören inom respektive delområde.

För mer info om vilken avropsordning som är aktuell, hur avrop genomförs och några praktiska exempel se snabbguide här.

Rangordnat ramavtal innebär att du i första hand ska skicka din avropsförfrågan till den leverantör som rangordnats nummer 1.

  • 1 Krusenberg Herrgård

    Avtal: 23.3-1644-2023-108


    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2024-02-23 2024-02-23
    Priser
    Krusenberg Herrgård

    Ett konferenspaket för Helpension ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te), eftermiddagsfika, middag (två rätter inklusive måltidsdryck och kaffe/te)) samt övernattning inklusive frukost. 

    Priset för övernattning avser en övernattning för en person i ett rum inklusive frukost. Priset gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller om det är enkelrum eller dubbelrum.

    Observera att priset är per deltagare.

    Pris i SEK
    5–20 deltagare
    3085
    21–40 deltagare
    3085
    41–60 deltagare
    3085
    Priser tilläggstjänster
    Krusenberg Herrgård

    Priserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel). 

    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 


    Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.

    Tilläggstjänst
    Pris i SEK
    Skolsittning heldag 5-20 deltagare
    255
    Skolsittning heldag 21-40 deltagare
    245
    Skolsittning heldag 41-60 deltagare
    205
    Skolsittning halvdag 5-20 deltagare
    125
    Skolsittning halvdag 21-40 deltagare
    150
    Skolsittning halvdag 41-60 deltagare
    115
    Biosittning heldag 5-20 deltagare
    255
    Biosittning heldag 21-40 deltagare
    245
    Biosittning heldag 41-60 deltagare
    205
    Biosittning halvdag 5-20 deltagare
    125
    Biosittning halvdag 21-40 deltagare
    150
    Biosittning halvdag 41-60 deltagare
    115
    U-bord heldag 5-20 deltagare
    255
    U-bord heldag 21-40 deltagare
    245
    U-bord heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 5-20 deltagare
    125
    U-bord halvdag 21-40 deltagare
    150
    U-bord halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 5-20 deltagare
    255
    Styrelsesittning heldag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 5-20 deltagare
    125
    Styrelsesittning halvdag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar heldag 5-20 deltagare
    255
    Öar heldag 21-40 deltagare
    245
    Öar heldag 41-60 deltagare
    205
    Öar halvdag 5-20 deltagare
    125
    Öar halvdag 21-40 deltagare
    150
    Öar halvdag 41-60 deltagare
    115
    Fiskben heldag 5-20 deltagare
    255
    Fiskben heldag 21-40 deltagare
    245
    Fiskben heldag 41-60 deltagare
    205
    Fiskben halvdag 5-20 deltagare
    125
    Fiskben halvdag 21-40 deltagare
    150
    Fiskben halvdag 41-60 deltagare
    115
    Extra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagare
    4000
    Extra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagare
    7500
    Extra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagare
    10000
    Extra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagare
    2500
    Extra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagare
    5000
    Extra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagare
    6500
    Pris grupprum (styck)
    1250
    Mobil hörslinga
    1500
    Lunch, 1 rätt per person
    235
    Lunch, 2 rätter per person
    310
    Middag, 1 rätt per person
    335
    Middag, 2 rätter per person
    482
    Middag, 3 rätter per person
    600
    Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person
    98
    Kaffe/te och smörgås per person
    75
    Kaffe/te och bulle per person
    65
    Kaffe/te per person
    30
    En övernattning inkl frukost för en person i ett rum
    1830
    En övernattning inkl frukost för en person i delat rum
    1160
    Tillkommande helpensionsfrukost
    110
    Miljö
    Krusenberg Herrgård

    Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    duschar (flöde på högst 9 liter/min)?
    Ja
    endast flergångsglas/flergångsmuggar?
    Ja
    engångsartiklar?
    Ja
    frukost - Minskad klimatbelastning?
    Ja
    kaffe, te och kakako?
    Ja
    kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    källsortering för deltagare? 
    Ja
    källsortering för verksamheten?
    Ja
    ljuskällor (minst 75% LED)?
    Nej
    matsvinn?
    Nej
    samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)? 
    Ja
    uppföljning av energianvändning?
    Ja
    vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?
    Ja
    Kvalitet
    Krusenberg Herrgård

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    bordsserverad middag?
    Ja
    bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)? 
    Ja
    dagsljus i möteslokaler?
    Ja
    gym/motionsrum?
    Ja
    höj-sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?
    Ja
    kaffe och te hela dagen utan kostnad?
    Ja
    konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?
    Ja
    kostnadsfria inomhusaktiviteter?
    Ja
    låsbara grupprum?
    Ja
    minst 3 möteslokaler?
    Ja
    PPM-mätare?
    Ja
    relaxavdelning med bastu och/eller pool?
    Ja
    strykmöjligheter?
    Ja
    säker bagageförvaring?
    Ja
    titthål i dörrarna till övernattningsrum?
    Nej
    två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?
    Ja
    två alternativa huvudrätter till middag (fågel/kött och fisk)?
    Ja
    Uppfylls kravet avseende hjärtstartare?
    Ja
    Tillgänglighet
    Krusenberg Herrgård

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    allergisanerat övernattningsrum?
    Ja
    anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)
    Ja
    att person som använder rullstol har fri passage (mellan aktuella lokaler och utrymmen)?
    Ja
    automatisk dörröppnare (huvudentré)?
    Ja
    av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)? 
    Ja
    brandlarm med ljussignaler (i övernattningsrum)?
    Nej
    brandlarm som uppfattas med känseln?
    Nej
    dörrars passagemått (minst 80 cm)?
    Ja
    fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?
    Nej
    framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?
    Ja
    fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?
    Ja
    kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?
    Nej
    käpphållare vid receptionen?
    Ja
    ledsagning till övernattningsrum?
    Ja
    ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?
    Ja
    lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?
    Ja
    nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?
    Ja
    personhiss för person som använder rullstol?
    Ja
    reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?
    Ja
    sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?
    Ja
    toalett för personer som använder hjälpmedel?
    Ja
    trösklar? (inga eller anpassade trösklar)
    Nej
    utrymningslarm i talat meddelande?
    Nej
    övernattningsrum anpassat för person som använder rullstol?
    Ja
  • 2 Noors Slott

    Avtal: 23.3-1644-2023-109

    Ledingevägen 93
    741 44 Knivsta

    Konferensrum: 4

    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2024-02-23 2024-02-23
    Priser

    Ett konferenspaket för Helpension ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te), eftermiddagsfika, middag (två rätter inklusive måltidsdryck och kaffe/te)) samt övernattning inklusive frukost. 

    Priset för övernattning avser en övernattning för en person i ett rum inklusive frukost. Priset gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller om det är enkelrum eller dubbelrum.

    Observera att priset är per deltagare.

    Pris i SEK
    5–20 deltagare
    3595
    21–40 deltagare
    3595
    41–60 deltagare
    3295
    Priser tilläggstjänster

    Priserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel). 

    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 


    Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.

    Tilläggstjänst
    Pris i SEK
    Skolsittning heldag 5-20 deltagare
    400
    Skolsittning heldag 21-40 deltagare
    400
    Skolsittning heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Skolsittning halvdag 5-20 deltagare
    400
    Skolsittning halvdag 21-40 deltagare
    400
    Skolsittning halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Biosittning heldag 5-20 deltagare
    400
    Biosittning heldag 21-40 deltagare
    400
    Biosittning heldag 41-60 deltagare
    400
    Biosittning halvdag 5-20 deltagare
    400
    Biosittning halvdag 21-40 deltagare
    400
    Biosittning halvdag 41-60 deltagare
    400
    U-bord heldag 5-20 deltagare
    400
    U-bord heldag 21-40 deltagare
    400
    U-bord heldag 41-60 deltagare
    400
    U-bord halvdag 5-20 deltagare
    400
    U-bord halvdag 21-40 deltagare
    400
    U-bord halvdag 41-60 deltagare
    400
    Styrelsesittning heldag 5-20 deltagare
    400
    Styrelsesittning heldag 21-40 deltagare
    400
    Styrelsesittning heldag 41-60 deltagare
    400
    Styrelsesittning halvdag 5-20 deltagare
    400
    Styrelsesittning halvdag 21-40 deltagare
    400
    Styrelsesittning halvdag 41-60 deltagare
    400
    Öar heldag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar heldag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagare
    400
    Extra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagare
    400
    Extra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagare
    400
    Extra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagare
    400
    Extra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagare
    400
    Extra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagare
    400
    Pris grupprum (styck)
    950
    Mobil hörslinga
    1500
    Lunch, 1 rätt per person
    350
    Lunch, 2 rätter per person
    350
    Middag, 1 rätt per person
    630
    Middag, 2 rätter per person
    630
    Middag, 3 rätter per person
    630
    Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person
    150
    Kaffe/te och smörgås per person
    150
    Kaffe/te och bulle per person
    150
    Kaffe/te per person
    75
    En övernattning inkl frukost för en person i ett rum
    1915
    En övernattning inkl frukost för en person i delat rum
    1615
    Tillkommande helpensionsfrukost
    165
    Miljö
    Noors Slott

    Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    duschar (flöde på högst 9 liter/min)?
    Ja
    endast flergångsglas/flergångsmuggar?
    Ja
    engångsartiklar?
    Ja
    frukost - Minskad klimatbelastning?
    Ja
    kaffe, te och kakako?
    Ja
    kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    källsortering för deltagare? 
    Ja
    källsortering för verksamheten?
    Ja
    ljuskällor (minst 75% LED)?
    Ja
    matsvinn?
    Ja
    samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)? 
    Ja
    uppföljning av energianvändning?
    Ja
    vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?
    Ja
    Kvalitet
    Noors Slott

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    bordsserverad middag?
    Ja
    bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)? 
    Ja
    dagsljus i möteslokaler?
    Ja
    gym/motionsrum?
    Ja
    höj-sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?
    Ja
    kaffe och te hela dagen utan kostnad?
    Ja
    konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?
    Ja
    kostnadsfria inomhusaktiviteter?
    Ja
    låsbara grupprum?
    Ja
    minst 3 möteslokaler?
    Ja
    PPM-mätare?
    Ja
    relaxavdelning med bastu och/eller pool?
    Ja
    strykmöjligheter?
    Ja
    säker bagageförvaring?
    Ja
    titthål i dörrarna till övernattningsrum?
    Nej
    två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?
    Ja
    två alternativa huvudrätter till middag (fågel/kött och fisk)?
    Ja
    Uppfylls kravet avseende hjärtstartare?
    Ja
    Tillgänglighet
    Noors Slott

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    allergisanerat övernattningsrum?
    Ja
    anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)
    Ja
    att person som använder rullstol har fri passage (mellan aktuella lokaler och utrymmen)?
    Ja
    automatisk dörröppnare (huvudentré)?
    Nej
    av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)? 
    Ja
    brandlarm med ljussignaler (i övernattningsrum)?
    Ja
    brandlarm som uppfattas med känseln?
    Nej
    dörrars passagemått (minst 80 cm)?
    Ja
    fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?
    Ja
    framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?
    Ja
    fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?
    Ja
    kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?
    Nej
    käpphållare vid receptionen?
    Ja
    ledsagning till övernattningsrum?
    Ja
    ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?
    Ja
    lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?
    Ja
    nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?
    Ja
    personhiss för person som använder rullstol?
    Nej
    reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?
    Ja
    sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?
    Ja
    toalett för personer som använder hjälpmedel?
    Nej
    trösklar? (inga eller anpassade trösklar)
    Ja
    utrymningslarm i talat meddelande?
    Ja
    övernattningsrum anpassat för person som använder rullstol?
    Ja
Namn
Senast uppdaterad
Senast uppdaterad: 2024-04-11 2024-04-11
Senast uppdaterad: 2024-04-11 2024-04-11
Senast uppdaterad: 2024-04-11 2024-04-11
Senast uppdaterad: 2024-09-20 2024-09-20
Senast uppdaterad: 2023-12-27 2023-12-27
Senast uppdaterad: 2024-05-03 2024-05-03
Senast uppdaterad: 2023-12-13 2023-12-13
Senast uppdaterad: 2023-12-20 2023-12-20
Senast uppdaterad: 2023-12-20 2023-12-20
Senast uppdaterad: 2023-12-21 2023-12-21
Senast uppdaterad: 2024-10-23 2024-10-23
Senast uppdaterad: 2023-12-20 2023-12-20
Senast uppdaterad: 2024-05-03 2024-05-03

Myndigheter under regeringen

Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.

Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se


Organisationer som deltar via bekräftelse

Namn
Akademiska Hus Aktiebolag
Aviseq critical communication AB
Kungliga Operan Aktiebolag
Nordregio
Norrlandsfonden
Riksdagens ombudsmän
Riksdagsförvaltningen
Riksrevisionen
Riksteatern
RISE Research Institutes of Sweden AB
SMA Maintenance
Specialfastigheter Sverige Aktiebolag
Stiftelsen för Miljöstrategisk Forskning
Stiftelsen för strategisk forskning
Stiftelsen Högskolan i Jönköping
Stiftelsen Röda korshemmet
Stiftelsen Skansen
Stiftelsen Svensk Industridesign, SVID
Svenska Filminstitutet
Sveriges Riksbank
Inga nyheter

Frågor och svar om Konferenser och möten


Dagkonferens

  • Svar:

    Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.

  • Svar:

    Avropsberättigad är inte bunden till ramavtalen vid deltagarantal 1-4 personer. I praktiken innebär det att man kan boka en konferenslokal för 1-4 personer utanför ramavtal (utan att behöva göra ett avsteg). Ramavtalen är utformade för att gälla minst 5 personer.  Om avropsberättigad ändå nyttjar ramavtalen så har ramavtalsleverantörerna rätt att ta betalt för minst 5 personer.

  • Svar:

    Vid avrop av konferenspaket så gäller rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så kan avrop ske genom särskild fördelningsnyckel (använd uträkningsmallen). Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella kontraktets värde. Avropsberättigad ska uppge för ramavtalsleverantören vilken avropsordning som är aktuellt för varje enskilt avrop.

  • Svar:

    Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.

  • Svar:

    Vid avrop genom rangordning så kan tjänster läggas till/dras av genom priser tilläggstjänster. Vid avrop genom särskild fördelningsnyckel så kan avropsberättigad specificera exakt tjänstebehov genom att fylla i uträkningsmallen.

  • Svar:

    Ja. Det går att avropa genom särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.

  • Svar:

    Vid 5-60 deltagare: Skolsittning upp till och med 40 pers, Biosittning upp till och med 60 pers. Vid 61-150 deltagare: Skolsittning upp till och med 80 pers, Biosittning upp till och med 150 pers. Avropsberättigad har rätt att avropa en annan typ av sittning, pristillägg kan förekomma enligt "Priser tilläggstjänster" eller genom  prislista i "Uträkningsmallen".

  • Svar:

      Se ramavtal p. 1.9 Metod för Avrop och tilldelning av Kontrakt.

  • Svar:

    Avbokningsvillkoren utgår från behov vid ursprungligt avrop.

  • Svar:

    Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".

  • Svar:

    De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.

  • Svar:

    Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.

  • Svar:

    Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.

Helpension

  • Svar:

    Avropsberättigad är inte bunden till ramavtalen vid deltagarantal 1-4 personer. I praktiken innebär det att man kan boka en konferenslokal för 1-4 personer utanför ramavtal (utan att behöva göra ett avsteg). Ramavtalen är utformade för att gälla minst 5 personer.  Om avropsberättigad ändå nyttjar ramavtalen så har ramavtalsleverantörerna rätt att ta betalt för minst 5 personer.

  • Svar:

    Vid avrop av konferenspaket så gäller rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så kan avrop ske genom särskild fördelningsnyckel (använd uträkningsmallen). Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella kontraktets värde. Avropsberättigad ska uppge för ramavtalsleverantören vilken avropsordning som är aktuellt för varje enskilt avrop.

  • Svar:

    Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.

  • Svar:

    Vid avrop genom rangordning så kan tjänster läggas till/dras av genom priser tilläggstjänster. Vid avrop genom särskild fördelningsnyckel så kan avropsberättigad specificera exakt tjänstebehov genom att fylla i uträkningsmallen.

  • Svar:

    Ja. Det går att avropa genom särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.

  • Svar:

    Nej, rekommendation till avropsberättigad att avropa två halvdagar med tilläggstjänster enligt särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.

  • Svar:

    Vid 5-60 deltagare: Skolsittning upp till och med 40 pers, Biosittning upp till och med 60 pers. Vid 61-150 deltagare: Skolsittning upp till och med 80 pers, Biosittning upp till och med 150 pers. Avropsberättigad har rätt att avropa en annan typ av sittning, pristillägg kan förekomma enligt "Priser tilläggstjänster" eller genom  prislista i "Uträkningsmallen".

  • Svar:

      Se ramavtal p. 1.9 Metod för Avrop och tilldelning av Kontrakt.

  • Svar:

    Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".

  • Svar:

    De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.

  • Svar:

    Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.

  • Svar:

    Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.

Stora konferenser

  • Svar:

    Ja. Priserna som offereras kan variera så länge de inte överstiger takpriserna.

  • Svar:

    Ja, FKU skickas till samtliga inom vald kommun/kommundel. De ramavtalsleverantörer som svarar att de inte klarar kapacitetskraven skall inte utvärderas.

  • Svar:

    Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".

  • Svar:

    Avbokningsvillkoren utgår från behov vid ursprungligt avrop.

  • Svar:

    Ja, FKU skickas till samtliga inom vald kommun/kommundel. De ramavtalsleverantörer som svarar att de inte klarar kapacitetskraven skall inte utvärderas.

  • Svar:

    Stora konferenser. Logi efterfrågas i den förnyade konkurensutsättningen och de ramavtalsleverantörer som inte kan erbjuda logi kan inte bli tilldelade kontrakt.

  • Svar:

    Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.

  • Svar:

    De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.

  • Svar:

    Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.

Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin

Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.

1

Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.

2

Effektivare offentliga inköp.

3

En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.

4

En rättssäker offentlig upphandling.

5

En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.

6

En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.

7

Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..

Nationella upphandlingsstrategin
Senast ändrad: 2024-09-22