Uppsala län - Uppsala - Kommundel 1
Helpension, 5-60 deltagare
Avtalsperiod
2024-01-01 - 2027-12-31Avropsform
- Rangordnat ramavtal
- Särskild fördelningsnyckel
Kundstöd
Detta delområde omfattar helpension 5-60 personer och bokas direkt med anläggningen. I helpension ingår en övernattning med frukost, möteslokal, fm-fika,1-rättslunch, em-fika och 2-rätters middag.
Angivna priser är exklusive moms.
- Avrop av konferenspaket sker genom rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så får Avrop ske genom en särskild fördelningsnyckel. Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella Kontraktets värde. Uträkningsmall används för att enkelt kunna filtrera fram vilken Ramavtalsleverantör som ska tilldelas kontraktet. OBS! Det är inget krav att avropa genom särskild fördelningsnyckel vid förändringar men en möjlighet för att unna erhålla lägsta pris efter konferensbehovet.
Om två eller flera Ramavtalsleverantörer efter Avrop genom en särskild fördelningsnyckel har samma pris ska uppdraget tilldelas den Ramavtalsleverantör som är den först rangordnade Ramavtalsleverantören inom respektive delområde.
För mer info om vilken avropsordning som är aktuell, hur avrop genomförs och några praktiska exempel se snabbguide här.
Här väljer du avropsform
Rangordnat ramavtal innebär att du i första hand ska skicka din avropsförfrågan till den leverantör som rangordnats nummer 1.
-
1 Scandic Uplandia
Avtal: 23.3-1644-2023-290
Dragarbrunnsgatan 32
753 20 Uppsala
Konferensrum: 9
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-08 2023-12-08PriserScandic UplandiaVisa som PDF (.pdf)Ett konferenspaket för Helpension ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te), eftermiddagsfika, middag (två rätter inklusive måltidsdryck och kaffe/te)) samt övernattning inklusive frukost.
Priset för övernattning avser en övernattning för en person i ett rum inklusive frukost. Priset gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller om det är enkelrum eller dubbelrum.
Observera att priset är per deltagare.
Pris i SEK5–20 deltagare193221–40 deltagare193241–60 deltagare1932Priser tilläggstjänsterScandic UplandiaPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.TilläggstjänstPris i SEKSkolsittning heldag 5-20268Skolsittning heldag 21-40268Skolsittning heldag 41-60260Skolsittning halvdag 5-20232Skolsittning halvdag 21-40232Skolsittning halvdag 41-60232Biosittning heldag 5-20268Biosittning heldag 21-40268Biosittning heldag 41-60280Biosittning halvdag 5-20232Biosittning halvdag 21-40232Biosittning halvdag 41-60252U-bord heldag 5-20Erbjuds ejU-bord heldag 21-40Erbjuds ejU-bord heldag 41-60Erbjuds ejU-bord halvdag 5-20Erbjuds ejU-bord halvdag 21-40Erbjuds ejU-bord halvdag 41-60Erbjuds ejStyrelsesittning heldag 5-20Erbjuds ejStyrelsesittning heldag 21-40Erbjuds ejStyrelsesittning heldag 41-60Erbjuds ejStyrelsesittning halvdag 5-20Erbjuds ejStyrelsesittning halvdag 21-40Erbjuds ejStyrelsesittning halvdag 41-60Erbjuds ejÖar heldag 5-20Erbjuds ejÖar heldag 21-40Erbjuds ejÖar heldag 41-60Erbjuds ejÖar halvdag 5-20Erbjuds ejÖar halvdag 21-40Erbjuds ejÖar halvdag 41-60Erbjuds ejFiskben heldag 5-20Erbjuds ejFiskben heldag 21-40Erbjuds ejFiskben heldag 41-60Erbjuds ejFiskben halvdag 5-20Erbjuds ejFiskben halvdag 21-40Erbjuds ejFiskben halvdag 41-60Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning Heldag 11-20Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-40Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-60Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning Halvdag 11-20Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-40Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-60Erbjuds ejPris grupprum (styck)1840Mobil hörslinga (styck)0Lunch, 1 rätt180Lunch, 2 rätter220Middag, 1 rätt236Middag, 2 rätter476Middag, 3 rätter536Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie84Kaffe/te och smörgås68Kaffe/te och bulle68Kaffe/te28En övernattning inkl frukost för en person i ett rum937En övernattning inkl frukost för en person i delat rum605Tillkommande helpensionsfrukost148MiljöScandic UplandiaVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:duschar (flöde på högst 9 liter/min)?Jaendast flergångsglas/flergångsmuggar?Jaengångsartiklar?Jafrukost - Minskad klimatbelastning?Jakaffe, te och kakako?Jakemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?Jakemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?Jakällsortering för deltagare?Jakällsortering för verksamheten?Jaljuskällor (minst 75% LED)?Jamatsvinn?Jasamtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?Jauppföljning av energianvändning?Javattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaKvalitetScandic UplandiaVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:bordsserverad middag?Jabredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?Jadagsljus i möteslokaler?Jagym/motionsrum?Jahöj-sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?Jakaffe och te hela dagen utan kostnad?Jakonferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?Jakostnadsfria inomhusaktiviteter?Nejlåsbara grupprum?Jaminst 3 möteslokaler?JaPPM-mätare?Jarelaxavdelning med bastu och/eller pool?Jastrykmöjligheter?Jasäker bagageförvaring?Jatitthål i dörrarna till övernattningsrum?Jatvå alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?Jatvå alternativa huvudrätter till middag (fågel/kött och fisk)?JaUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaTillgänglighetScandic UplandiaVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:allergisanerat övernattningsrum?Jaanpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)Jaatt person som använder rullstol har fri passage (mellan aktuella lokaler och utrymmen)?Jaautomatisk dörröppnare (huvudentré)?Jaav- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?Jabrandlarm med ljussignaler (i övernattningsrum)?Jabrandlarm som uppfattas med känseln?Jadörrars passagemått (minst 80 cm)?Jafast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Jaframkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?Jafri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?Jakontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?Jakäpphållare vid receptionen?Jaledsagning till övernattningsrum?Jaledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?Jalämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?Janåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?Japersonhiss för person som använder rullstol?Jareserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?Jasittplats nära receptionen respektive huvudentrén?Jatoalett för personer som använder hjälpmedel?Jatrösklar? (inga eller anpassade trösklar)Jautrymningslarm i talat meddelande?Jaövernattningsrum anpassat för person som använder rullstol?Ja -
2 Hotell Botanika Uppsala
Avtal: 23.3-1644-2023-291
Skolgatan 45
753 32 Uppsala
Konferensrum: 3
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-08 2023-12-08PriserHotell Botanika UppsalaVisa som PDF (.pdf)Ett konferenspaket för Helpension ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te), eftermiddagsfika, middag (två rätter inklusive måltidsdryck och kaffe/te)) samt övernattning inklusive frukost.
Priset för övernattning avser en övernattning för en person i ett rum inklusive frukost. Priset gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller om det är enkelrum eller dubbelrum.
Observera att priset är per deltagare.
Pris i SEK5–20 deltagare182621–40 deltagare182641–60 deltagare1826Priser tilläggstjänsterHotell Botanika UppsalaPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.TilläggstjänstPris i SEKSkolsittning heldag 5-20180Skolsittning heldag 21-40180Skolsittning heldag 41-60180Skolsittning halvdag 5-20120Skolsittning halvdag 21-40120Skolsittning halvdag 41-60120Biosittning heldag 5-20180Biosittning heldag 21-40180Biosittning heldag 41-60180Biosittning halvdag 5-20120Biosittning halvdag 21-40120Biosittning halvdag 41-60120U-bord heldag 5-20180U-bord heldag 21-40180U-bord heldag 41-60180U-bord halvdag 5-20120U-bord halvdag 21-40120U-bord halvdag 41-60120Styrelsesittning heldag 5-20180Styrelsesittning heldag 21-40180Styrelsesittning heldag 41-60180Styrelsesittning halvdag 5-20120Styrelsesittning halvdag 21-40120Styrelsesittning halvdag 41-60120Öar heldag 5-20180Öar heldag 21-40180Öar heldag 41-60180Öar halvdag 5-20120Öar halvdag 21-40120Öar halvdag 41-60120Fiskben heldag 5-20180Fiskben heldag 21-40180Fiskben heldag 41-60180Fiskben halvdag 5-20120Fiskben halvdag 21-40120Fiskben halvdag 41-60120Pris extra lokal (styck) - Skolsittning Heldag 11-201600Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-401600Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-601600Pris extra lokal (styck) - Skolsittning Halvdag 11-20800Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-40800Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-60800Pris grupprum (styck)1600Mobil hörslinga (styck)0Lunch, 1 rätt140Lunch, 2 rätter264Middag, 1 rätt195Middag, 2 rätter316Middag, 3 rätter396Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie100Kaffe/te och smörgås76Kaffe/te och bulle76Kaffe/te31En övernattning inkl frukost för en person i ett rum990En övernattning inkl frukost för en person i delat rum595Tillkommande helpensionsfrukost100MiljöHotell Botanika UppsalaVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:duschar (flöde på högst 9 liter/min)?Jaendast flergångsglas/flergångsmuggar?Jaengångsartiklar?Jafrukost - Minskad klimatbelastning?Jakaffe, te och kakako?Jakemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?Jakemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?Jakällsortering för deltagare?Jakällsortering för verksamheten?Jaljuskällor (minst 75% LED)?Jamatsvinn?Jasamtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?Jauppföljning av energianvändning?Javattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaKvalitetHotell Botanika UppsalaVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:bordsserverad middag?Jabredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?Jadagsljus i möteslokaler?Jagym/motionsrum?Nejhöj-sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?Jakaffe och te hela dagen utan kostnad?Jakonferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?Jakostnadsfria inomhusaktiviteter?Jalåsbara grupprum?Jaminst 3 möteslokaler?JaPPM-mätare?Jarelaxavdelning med bastu och/eller pool?Nejstrykmöjligheter?Jasäker bagageförvaring?Jatitthål i dörrarna till övernattningsrum?Nejtvå alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?Jatvå alternativa huvudrätter till middag (fågel/kött och fisk)?JaUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaTillgänglighetHotell Botanika UppsalaVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:allergisanerat övernattningsrum?Jaanpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)Jaatt person som använder rullstol har fri passage (mellan aktuella lokaler och utrymmen)?Jaautomatisk dörröppnare (huvudentré)?Jaav- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?Jabrandlarm med ljussignaler (i övernattningsrum)?Nejbrandlarm som uppfattas med känseln?Jadörrars passagemått (minst 80 cm)?Jafast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Nejframkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?Jafri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?Jakontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?Jakäpphållare vid receptionen?Jaledsagning till övernattningsrum?Jaledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?Jalämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?Janåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?Japersonhiss för person som använder rullstol?Jareserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?Jasittplats nära receptionen respektive huvudentrén?Jatoalett för personer som använder hjälpmedel?Jatrösklar? (inga eller anpassade trösklar)Jautrymningslarm i talat meddelande?Nejövernattningsrum anpassat för person som använder rullstol?Ja -
3 Clarion Collection Hotel Uppsala
Avtal: 23.3-1644-2023-292
Storgatan 30
753 31 Uppsala
Konferensrum: 5
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-08 2023-12-08PriserClarion Collection Hotel UppsalaVisa som PDF (.pdf)Ett konferenspaket för Helpension ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te), eftermiddagsfika, middag (två rätter inklusive måltidsdryck och kaffe/te)) samt övernattning inklusive frukost.
Priset för övernattning avser en övernattning för en person i ett rum inklusive frukost. Priset gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller om det är enkelrum eller dubbelrum.
Observera att priset är per deltagare.
Pris i SEK5–20 deltagare202621–40 deltagare202641–60 deltagare2026Priser tilläggstjänsterClarion Collection Hotel UppsalaPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.TilläggstjänstPris i SEKSkolsittning heldag 5-202026Skolsittning heldag 21-402026Skolsittning heldag 41-602026Skolsittning halvdag 5-202026Skolsittning halvdag 21-402026Skolsittning halvdag 41-602026Biosittning heldag 5-202026Biosittning heldag 21-402026Biosittning heldag 41-602026Biosittning halvdag 5-202026Biosittning halvdag 21-402026Biosittning halvdag 41-602026U-bord heldag 5-20Erbjuds ejU-bord heldag 21-40Erbjuds ejU-bord heldag 41-60Erbjuds ejU-bord halvdag 5-20Erbjuds ejU-bord halvdag 21-40Erbjuds ejU-bord halvdag 41-60Erbjuds ejStyrelsesittning heldag 5-20Erbjuds ejStyrelsesittning heldag 21-40Erbjuds ejStyrelsesittning heldag 41-60Erbjuds ejStyrelsesittning halvdag 5-20Erbjuds ejStyrelsesittning halvdag 21-40Erbjuds ejStyrelsesittning halvdag 41-60Erbjuds ejÖar heldag 5-20Erbjuds ejÖar heldag 21-40Erbjuds ejÖar heldag 41-60Erbjuds ejÖar halvdag 5-20Erbjuds ejÖar halvdag 21-40Erbjuds ejÖar halvdag 41-60Erbjuds ejFiskben heldag 5-20Erbjuds ejFiskben heldag 21-40Erbjuds ejFiskben heldag 41-60Erbjuds ejFiskben halvdag 5-20Erbjuds ejFiskben halvdag 21-40Erbjuds ejFiskben halvdag 41-60Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning Heldag 11-203577Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-408343Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-6011920Pris extra lokal (styck) - Skolsittning Halvdag 11-20Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-40Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-60Erbjuds ejPris grupprum (styck)2980Mobil hörslinga (styck)0Lunch, 1 rätt168Lunch, 2 rätterErbjuds ejMiddag, 1 rätt269Middag, 2 rätter269Middag, 3 rätterErbjuds ejKaffe/te, smörgås och juice/smoothie82Kaffe/te och smörgås82Kaffe/te och bulle82Kaffe/te82En övernattning inkl frukost för en person i ett rum1265En övernattning inkl frukost för en person i delat rum1044Tillkommande helpensionsfrukost195MiljöClarion Collection Hotel UppsalaVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:duschar (flöde på högst 9 liter/min)?Jaendast flergångsglas/flergångsmuggar?Jaengångsartiklar?Jafrukost - Minskad klimatbelastning?Jakaffe, te och kakako?Jakemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?Jakemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?Jakällsortering för deltagare?Jakällsortering för verksamheten?Jaljuskällor (minst 75% LED)?Jamatsvinn?Jasamtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?Jauppföljning av energianvändning?Javattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaKvalitetClarion Collection Hotel UppsalaVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:bordsserverad middag?Nejbredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?Jadagsljus i möteslokaler?Jagym/motionsrum?Jahöj-sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?Jakaffe och te hela dagen utan kostnad?Jakonferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?Jakostnadsfria inomhusaktiviteter?Jalåsbara grupprum?Jaminst 3 möteslokaler?JaPPM-mätare?Jarelaxavdelning med bastu och/eller pool?Jastrykmöjligheter?Jasäker bagageförvaring?Jatitthål i dörrarna till övernattningsrum?Jatvå alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?Nejtvå alternativa huvudrätter till middag (fågel/kött och fisk)?NejUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaTillgänglighetClarion Collection Hotel UppsalaVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:allergisanerat övernattningsrum?Jaanpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)Jaatt person som använder rullstol har fri passage (mellan aktuella lokaler och utrymmen)?Jaautomatisk dörröppnare (huvudentré)?Jaav- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?Jabrandlarm med ljussignaler (i övernattningsrum)?Nejbrandlarm som uppfattas med känseln?Jadörrars passagemått (minst 80 cm)?Jafast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Jaframkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?Jafri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?Jakontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?Jakäpphållare vid receptionen?Jaledsagning till övernattningsrum?Jaledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?Jalämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?Janåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?Japersonhiss för person som använder rullstol?Jareserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?Jasittplats nära receptionen respektive huvudentrén?Jatoalett för personer som använder hjälpmedel?Jatrösklar? (inga eller anpassade trösklar)Jautrymningslarm i talat meddelande?Jaövernattningsrum anpassat för person som använder rullstol?Ja -
4 Akademihotellet
Avtal: 23.3-1644-2023-293
Övre Slottsgatan 5
753 10 Uppsala
Konferensrum: 4
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-08 2023-12-08PriserAkademihotelletVisa som PDF (.pdf)Ett konferenspaket för Helpension ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te), eftermiddagsfika, middag (två rätter inklusive måltidsdryck och kaffe/te)) samt övernattning inklusive frukost.
Priset för övernattning avser en övernattning för en person i ett rum inklusive frukost. Priset gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller om det är enkelrum eller dubbelrum.
Observera att priset är per deltagare.
Pris i SEK5–20 deltagare198721–40 deltagare198741–60 deltagare1987Priser tilläggstjänsterAkademihotelletPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.TilläggstjänstPris i SEKSkolsittning heldag 5-20255Skolsittning heldag 21-40255Skolsittning heldag 41-60Erbjuds ejSkolsittning halvdag 5-20200Skolsittning halvdag 21-40200Skolsittning halvdag 41-60Erbjuds ejBiosittning heldag 5-20255Biosittning heldag 21-40255Biosittning heldag 41-60255Biosittning halvdag 5-20200Biosittning halvdag 21-40200Biosittning halvdag 41-60200U-bord heldag 5-20255U-bord heldag 21-40255U-bord heldag 41-60Erbjuds ejU-bord halvdag 5-20200U-bord halvdag 21-40200U-bord halvdag 41-60Erbjuds ejStyrelsesittning heldag 5-20255Styrelsesittning heldag 21-40Erbjuds ejStyrelsesittning heldag 41-60Erbjuds ejStyrelsesittning halvdag 5-20200Styrelsesittning halvdag 21-40Erbjuds ejStyrelsesittning halvdag 41-60Erbjuds ejÖar heldag 5-20255Öar heldag 21-40255Öar heldag 41-60Erbjuds ejÖar halvdag 5-20200Öar halvdag 21-40200Öar halvdag 41-60Erbjuds ejFiskben heldag 5-20255Fiskben heldag 21-40255Fiskben heldag 41-60255Fiskben halvdag 5-20200Fiskben halvdag 21-40200Fiskben halvdag 41-60200Pris extra lokal (styck) - Skolsittning Heldag 11-205000Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-407000Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-60Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning Halvdag 11-203750Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-405250Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-60Erbjuds ejPris grupprum (styck)3000Mobil hörslinga (styck)Erbjuds ejLunch, 1 rätt166Lunch, 2 rätter236Middag, 1 rätt285Middag, 2 rätter385Middag, 3 rätter485Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie70Kaffe/te och smörgås70Kaffe/te och bulle70Kaffe/te20En övernattning inkl frukost för en person i ett rum1041En övernattning inkl frukost för en person i delat rum570Tillkommande helpensionsfrukost67MiljöAkademihotelletVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:duschar (flöde på högst 9 liter/min)?Jaendast flergångsglas/flergångsmuggar?Jaengångsartiklar?Jafrukost - Minskad klimatbelastning?Jakaffe, te och kakako?Jakemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?Jakemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?Jakällsortering för deltagare?Jakällsortering för verksamheten?Jaljuskällor (minst 75% LED)?Jamatsvinn?Jasamtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?Jauppföljning av energianvändning?Javattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaKvalitetAkademihotelletVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:bordsserverad middag?Nejbredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?Jadagsljus i möteslokaler?Jagym/motionsrum?Jahöj-sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?Jakaffe och te hela dagen utan kostnad?Jakonferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?Jakostnadsfria inomhusaktiviteter?Jalåsbara grupprum?Jaminst 3 möteslokaler?JaPPM-mätare?Nejrelaxavdelning med bastu och/eller pool?Jastrykmöjligheter?Jasäker bagageförvaring?Nejtitthål i dörrarna till övernattningsrum?Nejtvå alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?Nejtvå alternativa huvudrätter till middag (fågel/kött och fisk)?NejUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaTillgänglighetAkademihotelletVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:allergisanerat övernattningsrum?Nejanpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)Jaatt person som använder rullstol har fri passage (mellan aktuella lokaler och utrymmen)?Jaautomatisk dörröppnare (huvudentré)?Jaav- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?Jabrandlarm med ljussignaler (i övernattningsrum)?Jabrandlarm som uppfattas med känseln?Jadörrars passagemått (minst 80 cm)?Jafast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Nejframkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?Jafri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?Jakontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?Jakäpphållare vid receptionen?Jaledsagning till övernattningsrum?Jaledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?Jalämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?Janåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?Japersonhiss för person som använder rullstol?Jareserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?Jasittplats nära receptionen respektive huvudentrén?Jatoalett för personer som använder hjälpmedel?Jatrösklar? (inga eller anpassade trösklar)Jautrymningslarm i talat meddelande?Nejövernattningsrum anpassat för person som använder rullstol?Ja -
5 Radisson Blu Hotel Uppsala
Avtal: 23.3-1644-2023-294
Stationsgatan 4
753 40 Uppsala
Konferensrum: 6
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-08 2023-12-08PriserRadisson Blu Hotel UppsalaVisa som PDF (.pdf)Ett konferenspaket för Helpension ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te), eftermiddagsfika, middag (två rätter inklusive måltidsdryck och kaffe/te)) samt övernattning inklusive frukost.
Priset för övernattning avser en övernattning för en person i ett rum inklusive frukost. Priset gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller om det är enkelrum eller dubbelrum.
Observera att priset är per deltagare.
Pris i SEK5–20 deltagare229121–40 deltagare229141–60 deltagare2291Priser tilläggstjänsterRadisson Blu Hotel UppsalaPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.TilläggstjänstPris i SEKSkolsittning heldag 5-20305Skolsittning heldag 21-40305Skolsittning heldag 41-60305Skolsittning halvdag 5-20305Skolsittning halvdag 21-40305Skolsittning halvdag 41-60305Biosittning heldag 5-20305Biosittning heldag 21-40305Biosittning heldag 41-60305Biosittning halvdag 5-20305Biosittning halvdag 21-40305Biosittning halvdag 41-60305U-bord heldag 5-20305U-bord heldag 21-40305U-bord heldag 41-60Erbjuds ejU-bord halvdag 5-20305U-bord halvdag 21-40305U-bord halvdag 41-60Erbjuds ejStyrelsesittning heldag 5-20305Styrelsesittning heldag 21-40305Styrelsesittning heldag 41-60Erbjuds ejStyrelsesittning halvdag 5-20305Styrelsesittning halvdag 21-40305Styrelsesittning halvdag 41-60Erbjuds ejÖar heldag 5-20305Öar heldag 21-40305Öar heldag 41-60305Öar halvdag 5-20305Öar halvdag 21-40305Öar halvdag 41-60305Fiskben heldag 5-20Erbjuds ejFiskben heldag 21-40Erbjuds ejFiskben heldag 41-60Erbjuds ejFiskben halvdag 5-20Erbjuds ejFiskben halvdag 21-40Erbjuds ejFiskben halvdag 41-60Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning Heldag 11-209500Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-409500Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-60Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning Halvdag 11-207500Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-407500Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-60Erbjuds ejPris grupprum (styck)3500Mobil hörslinga (styck)0Lunch, 1 rätt160Lunch, 2 rätter240Middag, 1 rätt250Middag, 2 rätter400Middag, 3 rätter550Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie88Kaffe/te och smörgås88Kaffe/te och bulle88Kaffe/te0En övernattning inkl frukost för en person i ett rum1250En övernattning inkl frukost för en person i delat rum725Tillkommande helpensionsfrukost195MiljöRadisson Blu Hotel UppsalaVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:duschar (flöde på högst 9 liter/min)?Jaendast flergångsglas/flergångsmuggar?Jaengångsartiklar?Jafrukost - Minskad klimatbelastning?Jakaffe, te och kakako?Jakemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?Jakemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?Jakällsortering för deltagare?Jakällsortering för verksamheten?Jaljuskällor (minst 75% LED)?Jamatsvinn?Jasamtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?Jauppföljning av energianvändning?Javattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaKvalitetRadisson Blu Hotel UppsalaVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:bordsserverad middag?Jabredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?Jadagsljus i möteslokaler?Jagym/motionsrum?Jahöj-sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?Jakaffe och te hela dagen utan kostnad?Jakonferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?Jakostnadsfria inomhusaktiviteter?Jalåsbara grupprum?Jaminst 3 möteslokaler?JaPPM-mätare?Jarelaxavdelning med bastu och/eller pool?Jastrykmöjligheter?Jasäker bagageförvaring?Jatitthål i dörrarna till övernattningsrum?Jatvå alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?Jatvå alternativa huvudrätter till middag (fågel/kött och fisk)?JaUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaTillgänglighetRadisson Blu Hotel UppsalaVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:allergisanerat övernattningsrum?Jaanpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)Jaatt person som använder rullstol har fri passage (mellan aktuella lokaler och utrymmen)?Jaautomatisk dörröppnare (huvudentré)?Jaav- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?Jabrandlarm med ljussignaler (i övernattningsrum)?Jabrandlarm som uppfattas med känseln?Jadörrars passagemått (minst 80 cm)?Jafast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Jaframkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?Jafri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?Jakontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?Jakäpphållare vid receptionen?Jaledsagning till övernattningsrum?Jaledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?Jalämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?Janåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?Japersonhiss för person som använder rullstol?Jareserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?Jasittplats nära receptionen respektive huvudentrén?Jatoalett för personer som använder hjälpmedel?Jatrösklar? (inga eller anpassade trösklar)Jautrymningslarm i talat meddelande?Jaövernattningsrum anpassat för person som använder rullstol?Ja -
6 Elite Hotel Academia
Avtal: 23.3-1644-2023-295
Suttungs Gränd 6
753 19 Uppsala
Konferensrum: 8
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-08 2023-12-08PriserElite Hotel AcademiaVisa som PDF (.pdf)Ett konferenspaket för Helpension ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te), eftermiddagsfika, middag (två rätter inklusive måltidsdryck och kaffe/te)) samt övernattning inklusive frukost.
Priset för övernattning avser en övernattning för en person i ett rum inklusive frukost. Priset gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller om det är enkelrum eller dubbelrum.
Observera att priset är per deltagare.
Pris i SEK5–20 deltagare251021–40 deltagare240241–60 deltagare2402Priser tilläggstjänsterElite Hotel AcademiaPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.TilläggstjänstPris i SEKSkolsittning heldag 5-20425Skolsittning heldag 21-40400Skolsittning heldag 41-60380Skolsittning halvdag 5-20350Skolsittning halvdag 21-40300Skolsittning halvdag 41-60280Biosittning heldag 5-20425Biosittning heldag 21-40400Biosittning heldag 41-60380Biosittning halvdag 5-20350Biosittning halvdag 21-40300Biosittning halvdag 41-60280U-bord heldag 5-20450U-bord heldag 21-40425U-bord heldag 41-60Erbjuds ejU-bord halvdag 5-20400U-bord halvdag 21-40375U-bord halvdag 41-60Erbjuds ejStyrelsesittning heldag 5-20400Styrelsesittning heldag 21-40Erbjuds ejStyrelsesittning heldag 41-60Erbjuds ejStyrelsesittning halvdag 5-20350Styrelsesittning halvdag 21-40Erbjuds ejStyrelsesittning halvdag 41-60Erbjuds ejÖar heldag 5-20425Öar heldag 21-40400Öar heldag 41-60380Öar halvdag 5-20350Öar halvdag 21-40300Öar halvdag 41-60280Fiskben heldag 5-20Erbjuds ejFiskben heldag 21-40Erbjuds ejFiskben heldag 41-60Erbjuds ejFiskben halvdag 5-20Erbjuds ejFiskben halvdag 21-40Erbjuds ejFiskben halvdag 41-60Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning Heldag 11-208000Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-4015000Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-6020000Pris extra lokal (styck) - Skolsittning Halvdag 11-206000Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-4013000Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-6018000Pris grupprum (styck)4000Mobil hörslinga (styck)8500Lunch, 1 rätt239Lunch, 2 rätter239Middag, 1 rätt295Middag, 2 rätter395Middag, 3 rätter495Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie116Kaffe/te och smörgås96Kaffe/te och bulle96Kaffe/te40En övernattning inkl frukost för en person i ett rum1450En övernattning inkl frukost för en person i delat rum775Tillkommande helpensionsfrukost0MiljöElite Hotel AcademiaVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:duschar (flöde på högst 9 liter/min)?Jaendast flergångsglas/flergångsmuggar?Jaengångsartiklar?Jafrukost - Minskad klimatbelastning?Jakaffe, te och kakako?Jakemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?Jakemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?Jakällsortering för deltagare?Jakällsortering för verksamheten?Jaljuskällor (minst 75% LED)?Jamatsvinn?Jasamtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?Jauppföljning av energianvändning?Javattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaKvalitetElite Hotel AcademiaVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:bordsserverad middag?Jabredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?Jadagsljus i möteslokaler?Jagym/motionsrum?Jahöj-sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?Nejkaffe och te hela dagen utan kostnad?Nejkonferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?Jakostnadsfria inomhusaktiviteter?Jalåsbara grupprum?Jaminst 3 möteslokaler?JaPPM-mätare?Jarelaxavdelning med bastu och/eller pool?Nejstrykmöjligheter?Jasäker bagageförvaring?Jatitthål i dörrarna till övernattningsrum?Jatvå alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?Jatvå alternativa huvudrätter till middag (fågel/kött och fisk)?JaUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaTillgänglighetElite Hotel AcademiaVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:allergisanerat övernattningsrum?Jaanpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)Jaatt person som använder rullstol har fri passage (mellan aktuella lokaler och utrymmen)?Jaautomatisk dörröppnare (huvudentré)?Jaav- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?Jabrandlarm med ljussignaler (i övernattningsrum)?Nejbrandlarm som uppfattas med känseln?Jadörrars passagemått (minst 80 cm)?Jafast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Nejframkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?Jafri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?Jakontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?Jakäpphållare vid receptionen?Jaledsagning till övernattningsrum?Jaledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?Jalämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?Janåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?Japersonhiss för person som använder rullstol?Jareserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?Jasittplats nära receptionen respektive huvudentrén?Jatoalett för personer som använder hjälpmedel?Jatrösklar? (inga eller anpassade trösklar)Jautrymningslarm i talat meddelande?Jaövernattningsrum anpassat för person som använder rullstol?Ja
Myndigheter under regeringen
Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.
Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se
Organisationer som deltar via bekräftelse
Frågor och svar om Konferenser och möten
Dagkonferens
-
Svar:
Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
Avropsberättigad är inte bunden till ramavtalen vid deltagarantal 1-4 personer. I praktiken innebär det att man kan boka en konferenslokal för 1-4 personer utanför ramavtal (utan att behöva göra ett avsteg). Ramavtalen är utformade för att gälla minst 5 personer. Om avropsberättigad ändå nyttjar ramavtalen så har ramavtalsleverantörerna rätt att ta betalt för minst 5 personer.
-
Svar:
Vid avrop av konferenspaket så gäller rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så kan avrop ske genom särskild fördelningsnyckel (använd uträkningsmallen). Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella kontraktets värde. Avropsberättigad ska uppge för ramavtalsleverantören vilken avropsordning som är aktuellt för varje enskilt avrop.
-
Svar:
Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.
-
Svar:
Vid avrop genom rangordning så kan tjänster läggas till/dras av genom priser tilläggstjänster. Vid avrop genom särskild fördelningsnyckel så kan avropsberättigad specificera exakt tjänstebehov genom att fylla i uträkningsmallen.
-
Svar:
Ja. Det går att avropa genom särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.
-
Svar:
Vid 5-60 deltagare: Skolsittning upp till och med 40 pers, Biosittning upp till och med 60 pers. Vid 61-150 deltagare: Skolsittning upp till och med 80 pers, Biosittning upp till och med 150 pers. Avropsberättigad har rätt att avropa en annan typ av sittning, pristillägg kan förekomma enligt "Priser tilläggstjänster" eller genom prislista i "Uträkningsmallen".
-
Svar:
Se ramavtal p. 1.9 Metod för Avrop och tilldelning av Kontrakt.
-
Svar:
Avbokningsvillkoren utgår från behov vid ursprungligt avrop.
-
Svar:
Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".
-
Svar:
De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.
-
Svar:
Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.
Helpension
-
Svar:
Avropsberättigad är inte bunden till ramavtalen vid deltagarantal 1-4 personer. I praktiken innebär det att man kan boka en konferenslokal för 1-4 personer utanför ramavtal (utan att behöva göra ett avsteg). Ramavtalen är utformade för att gälla minst 5 personer. Om avropsberättigad ändå nyttjar ramavtalen så har ramavtalsleverantörerna rätt att ta betalt för minst 5 personer.
-
Svar:
Vid avrop av konferenspaket så gäller rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så kan avrop ske genom särskild fördelningsnyckel (använd uträkningsmallen). Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella kontraktets värde. Avropsberättigad ska uppge för ramavtalsleverantören vilken avropsordning som är aktuellt för varje enskilt avrop.
-
Svar:
Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.
-
Svar:
Vid avrop genom rangordning så kan tjänster läggas till/dras av genom priser tilläggstjänster. Vid avrop genom särskild fördelningsnyckel så kan avropsberättigad specificera exakt tjänstebehov genom att fylla i uträkningsmallen.
-
Svar:
Ja. Det går att avropa genom särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.
-
Svar:
Nej, rekommendation till avropsberättigad att avropa två halvdagar med tilläggstjänster enligt särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.
-
Svar:
Vid 5-60 deltagare: Skolsittning upp till och med 40 pers, Biosittning upp till och med 60 pers. Vid 61-150 deltagare: Skolsittning upp till och med 80 pers, Biosittning upp till och med 150 pers. Avropsberättigad har rätt att avropa en annan typ av sittning, pristillägg kan förekomma enligt "Priser tilläggstjänster" eller genom prislista i "Uträkningsmallen".
-
Svar:
Se ramavtal p. 1.9 Metod för Avrop och tilldelning av Kontrakt.
-
Svar:
Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".
-
Svar:
De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.
-
Svar:
Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.
Stora konferenser
-
Svar:
Ja. Priserna som offereras kan variera så länge de inte överstiger takpriserna.
-
Svar:
Ja, FKU skickas till samtliga inom vald kommun/kommundel. De ramavtalsleverantörer som svarar att de inte klarar kapacitetskraven skall inte utvärderas.
-
Svar:
Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".
-
Svar:
Avbokningsvillkoren utgår från behov vid ursprungligt avrop.
-
Svar:
Ja, FKU skickas till samtliga inom vald kommun/kommundel. De ramavtalsleverantörer som svarar att de inte klarar kapacitetskraven skall inte utvärderas.
-
Svar:
Stora konferenser. Logi efterfrågas i den förnyade konkurensutsättningen och de ramavtalsleverantörer som inte kan erbjuda logi kan inte bli tilldelade kontrakt.
-
Svar:
Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.
-
Svar:
De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.
-
Svar:
Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.
Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin
Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.
1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
2
Effektivare offentliga inköp.
3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
4
En rättssäker offentlig upphandling.
5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..