Till innehåll på sidan

Prenumerera via RSS

Västra Götalands län - Härryda - Kommundel 1
Helpension, 5-60 deltagare

Avtalsperiod

2024-01-01 - 2027-12-31

Avropsform

  • Rangordnat ramavtal
  • Särskild fördelningsnyckel

Biträdande ramavtalsansvarig

Sandra Lukins

08-7000686


Detta delområde omfattar helpension 5-60 personer och bokas direkt med anläggningen. I helpension ingår en övernattning med frukost, möteslokal, fm-fika,1-rättslunch, em-fika och 2-rätters middag. 

Angivna priser är exklusive moms.

  • Avrop av konferenspaket sker genom rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så får Avrop ske genom en särskild fördelningsnyckel. Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella Kontraktets värde. Uträkningsmall används för att enkelt kunna filtrera fram vilken Ramavtalsleverantör som ska tilldelas kontraktet. OBS! Det är inget krav att avropa genom särskild fördelningsnyckel vid förändringar men en möjlighet för att unna erhålla lägsta pris efter konferensbehovet.


Om två eller flera Ramavtalsleverantörer efter Avrop genom en särskild fördelningsnyckel har samma pris ska uppdraget tilldelas den Ramavtalsleverantör som är den först rangordnade Ramavtalsleverantören inom respektive delområde.

För mer info om vilken avropsordning som är aktuell, hur avrop genomförs och några praktiska exempel se snabbguide här.

Rangordnat ramavtal innebär att du i första hand ska skicka din avropsförfrågan till den leverantör som rangordnats nummer 1.

  • 1 Scandic Landvetter

    Avtal: 23.3-1644-2023-082


    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2023-12-08 2023-12-08
    Priser
    Scandic Landvetter

    Ett konferenspaket för Helpension ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te), eftermiddagsfika, middag (två rätter inklusive måltidsdryck och kaffe/te)) samt övernattning inklusive frukost. 

    Priset för övernattning avser en övernattning för en person i ett rum inklusive frukost. Priset gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller om det är enkelrum eller dubbelrum.

    Observera att priset är per deltagare.

    Pris i SEK
    5–20 deltagare
    2132
    21–40 deltagare
    2132
    41–60 deltagare
    2132
    Priser tilläggstjänster
    Scandic Landvetter

    Priserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel). 


    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 


    Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.

    Tilläggstjänst
    Pris i SEK
    Skolsittning heldag 5-20
    636
    Skolsittning heldag 21-40
    484
    Skolsittning heldag 41-60
    368
    Skolsittning halvdag 5-20
    636
    Skolsittning halvdag 21-40
    484
    Skolsittning halvdag 41-60
    268
    Biosittning heldag 5-20
    636
    Biosittning heldag 21-40
    484
    Biosittning heldag 41-60
    264
    Biosittning halvdag 5-20
    636
    Biosittning halvdag 21-40
    484
    Biosittning halvdag 41-60
    264
    U-bord heldag 5-20
    Erbjuds ej
    U-bord heldag 21-40
    Erbjuds ej
    U-bord heldag 41-60
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 5-20
    360
    Styrelsesittning heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 5-20
    284
    Styrelsesittning halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Öar heldag 5-20
    Erbjuds ej
    Öar heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Öar heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 5-20
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning Heldag 11-20
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning Halvdag 11-20
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris grupprum (styck)
    1724
    Mobil hörslinga (styck)
    0
    Lunch, 1 rätt
    252
    Lunch, 2 rätter
    300
    Middag, 1 rätt
    252
    Middag, 2 rätter
    300
    Middag, 3 rätter
    Erbjuds ej
    Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie
    172
    Kaffe/te och smörgås
    88
    Kaffe/te och bulle
    76
    Kaffe/te
    32
    En övernattning inkl frukost för en person i ett rum
    934
    En övernattning inkl frukost för en person i delat rum
    517
    Tillkommande helpensionsfrukost
    196
    Miljö
    Scandic Landvetter
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    duschar (flöde på högst 9 liter/min)?
    Ja
    endast flergångsglas/flergångsmuggar?
    Ja
    engångsartiklar?
    Ja
    frukost - Minskad klimatbelastning?
    Ja
    kaffe, te och kakako?
    Ja
    kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    källsortering för deltagare? 
    Ja
    källsortering för verksamheten?
    Ja
    ljuskällor (minst 75% LED)?
    Ja
    matsvinn?
    Ja
    samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)? 
    Ja
    uppföljning av energianvändning?
    Ja
    vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?
    Ja
    Kvalitet
    Scandic Landvetter
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    bordsserverad middag?
    Ja
    bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)? 
    Ja
    dagsljus i möteslokaler?
    Ja
    gym/motionsrum?
    Ja
    höj-sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?
    Ja
    kaffe och te hela dagen utan kostnad?
    Ja
    konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?
    Ja
    kostnadsfria inomhusaktiviteter?
    Nej
    låsbara grupprum?
    Ja
    minst 3 möteslokaler?
    Ja
    PPM-mätare?
    Ja
    relaxavdelning med bastu och/eller pool?
    Ja
    strykmöjligheter?
    Ja
    säker bagageförvaring?
    Ja
    titthål i dörrarna till övernattningsrum?
    Ja
    två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?
    Ja
    två alternativa huvudrätter till middag (fågel/kött och fisk)?
    Ja
    Uppfylls kravet avseende hjärtstartare?
    Ja
    Tillgänglighet
    Scandic Landvetter
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    allergisanerat övernattningsrum?
    Ja
    anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)
    Ja
    att person som använder rullstol har fri passage (mellan aktuella lokaler och utrymmen)?
    Ja
    automatisk dörröppnare (huvudentré)?
    Ja
    av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)? 
    Ja
    brandlarm med ljussignaler (i övernattningsrum)?
    Ja
    brandlarm som uppfattas med känseln?
    Ja
    dörrars passagemått (minst 80 cm)?
    Ja
    fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?
    Ja
    framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?
    Ja
    fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?
    Ja
    kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?
    Ja
    käpphållare vid receptionen?
    Ja
    ledsagning till övernattningsrum?
    Ja
    ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?
    Ja
    lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?
    Ja
    nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?
    Ja
    personhiss för person som använder rullstol?
    Ja
    reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?
    Ja
    sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?
    Ja
    toalett för personer som använder hjälpmedel?
    Ja
    trösklar? (inga eller anpassade trösklar)
    Ja
    utrymningslarm i talat meddelande?
    Ja
    övernattningsrum anpassat för person som använder rullstol?
    Ja
  • 2 Landvetter Airport Hotel

    Avtal: 23.3-1644-2023-083


    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2023-12-08 2023-12-08
    Priser
    Landvetter Airport Hotel

    Ett konferenspaket för Helpension ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te), eftermiddagsfika, middag (två rätter inklusive måltidsdryck och kaffe/te)) samt övernattning inklusive frukost. 

    Priset för övernattning avser en övernattning för en person i ett rum inklusive frukost. Priset gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller om det är enkelrum eller dubbelrum.

    Observera att priset är per deltagare.

    Pris i SEK
    5–20 deltagare
    2245
    21–40 deltagare
    2245
    41–60 deltagare
    2245
    Priser tilläggstjänster
    Landvetter Airport Hotel

    Priserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel). 


    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 


    Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.

    Tilläggstjänst
    Pris i SEK
    Skolsittning heldag 5-20
    228
    Skolsittning heldag 21-40
    228
    Skolsittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Skolsittning halvdag 5-20
    183
    Skolsittning halvdag 21-40
    183
    Skolsittning halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Biosittning heldag 5-20
    228
    Biosittning heldag 21-40
    228
    Biosittning heldag 41-60
    228
    Biosittning halvdag 5-20
    183
    Biosittning halvdag 21-40
    183
    Biosittning halvdag 41-60
    183
    U-bord heldag 5-20
    Erbjuds ej
    U-bord heldag 21-40
    Erbjuds ej
    U-bord heldag 41-60
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 5-20
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Öar heldag 5-20
    Erbjuds ej
    Öar heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Öar heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 5-20
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning Heldag 11-20
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning Halvdag 11-20
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris grupprum (styck)
    2500
    Mobil hörslinga (styck)
    Erbjuds ej
    Lunch, 1 rätt
    160
    Lunch, 2 rätter
    Erbjuds ej
    Middag, 1 rätt
    195
    Middag, 2 rätter
    353
    Middag, 3 rätter
    Erbjuds ej
    Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie
    156
    Kaffe/te och smörgås
    127
    Kaffe/te och bulle
    127
    Kaffe/te
    32
    En övernattning inkl frukost för en person i ett rum
    1250
    En övernattning inkl frukost för en person i delat rum
    762
    Tillkommande helpensionsfrukost
    156
    Miljö
    Landvetter Airport Hotel
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    duschar (flöde på högst 9 liter/min)?
    Nej
    endast flergångsglas/flergångsmuggar?
    Ja
    engångsartiklar?
    Ja
    frukost - Minskad klimatbelastning?
    Ja
    kaffe, te och kakako?
    Ja
    kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    källsortering för deltagare? 
    Ja
    källsortering för verksamheten?
    Ja
    ljuskällor (minst 75% LED)?
    Nej
    matsvinn?
    Ja
    samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)? 
    Nej
    uppföljning av energianvändning?
    Ja
    vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?
    Nej
    Kvalitet
    Landvetter Airport Hotel
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    bordsserverad middag?
    Ja
    bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)? 
    Ja
    dagsljus i möteslokaler?
    Ja
    gym/motionsrum?
    Ja
    höj-sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?
    Nej
    kaffe och te hela dagen utan kostnad?
    Ja
    konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?
    Ja
    kostnadsfria inomhusaktiviteter?
    Ja
    låsbara grupprum?
    Ja
    minst 3 möteslokaler?
    Ja
    PPM-mätare?
    Nej
    relaxavdelning med bastu och/eller pool?
    Ja
    strykmöjligheter?
    Ja
    säker bagageförvaring?
    Ja
    titthål i dörrarna till övernattningsrum?
    Ja
    två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?
    Ja
    två alternativa huvudrätter till middag (fågel/kött och fisk)?
    Ja
    Uppfylls kravet avseende hjärtstartare?
    Ja
    Tillgänglighet
    Landvetter Airport Hotel
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    allergisanerat övernattningsrum?
    Ja
    anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)
    Ja
    att person som använder rullstol har fri passage (mellan aktuella lokaler och utrymmen)?
    Ja
    automatisk dörröppnare (huvudentré)?
    Ja
    av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)? 
    Ja
    brandlarm med ljussignaler (i övernattningsrum)?
    Nej
    brandlarm som uppfattas med känseln?
    Nej
    dörrars passagemått (minst 80 cm)?
    Ja
    fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?
    Ja
    framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?
    Ja
    fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?
    Ja
    kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?
    Nej
    käpphållare vid receptionen?
    Nej
    ledsagning till övernattningsrum?
    Ja
    ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?
    Ja
    lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?
    Ja
    nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?
    Nej
    personhiss för person som använder rullstol?
    Nej
    reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?
    Ja
    sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?
    Ja
    toalett för personer som använder hjälpmedel?
    Ja
    trösklar? (inga eller anpassade trösklar)
    Ja
    utrymningslarm i talat meddelande?
    Nej
    övernattningsrum anpassat för person som använder rullstol?
    Ja
Namn
Senast uppdaterad
Senast uppdaterad: 2024-04-11 2024-04-11
Senast uppdaterad: 2024-04-11 2024-04-11
Senast uppdaterad: 2024-04-11 2024-04-11
Senast uppdaterad: 2024-09-20 2024-09-20
Senast uppdaterad: 2023-12-27 2023-12-27
Senast uppdaterad: 2024-05-03 2024-05-03
Senast uppdaterad: 2023-12-13 2023-12-13
Senast uppdaterad: 2023-12-20 2023-12-20
Senast uppdaterad: 2023-12-20 2023-12-20
Senast uppdaterad: 2023-12-21 2023-12-21
Senast uppdaterad: 2024-10-23 2024-10-23
Senast uppdaterad: 2023-12-20 2023-12-20
Senast uppdaterad: 2024-05-03 2024-05-03

Myndigheter under regeringen

Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.

Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se


Organisationer som deltar via bekräftelse

Namn
Akademiska Hus Aktiebolag
Aviseq critical communication AB
Kungliga Operan Aktiebolag
Nordregio
Norrlandsfonden
Riksdagens ombudsmän
Riksdagsförvaltningen
Riksrevisionen
Riksteatern
RISE Research Institutes of Sweden AB
SMA Maintenance
Specialfastigheter Sverige Aktiebolag
Stiftelsen för Miljöstrategisk Forskning
Stiftelsen för strategisk forskning
Stiftelsen Högskolan i Jönköping
Stiftelsen Röda korshemmet
Stiftelsen Skansen
Stiftelsen Svensk Industridesign, SVID
Svenska Filminstitutet
Sveriges Riksbank
Inga nyheter

Frågor och svar om Konferenser och möten


Dagkonferens

  • Svar:

    Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.

  • Svar:

    Avropsberättigad är inte bunden till ramavtalen vid deltagarantal 1-4 personer. I praktiken innebär det att man kan boka en konferenslokal för 1-4 personer utanför ramavtal (utan att behöva göra ett avsteg). Ramavtalen är utformade för att gälla minst 5 personer.  Om avropsberättigad ändå nyttjar ramavtalen så har ramavtalsleverantörerna rätt att ta betalt för minst 5 personer.

  • Svar:

    Vid avrop av konferenspaket så gäller rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så kan avrop ske genom särskild fördelningsnyckel (använd uträkningsmallen). Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella kontraktets värde. Avropsberättigad ska uppge för ramavtalsleverantören vilken avropsordning som är aktuellt för varje enskilt avrop.

  • Svar:

    Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.

  • Svar:

    Vid avrop genom rangordning så kan tjänster läggas till/dras av genom priser tilläggstjänster. Vid avrop genom särskild fördelningsnyckel så kan avropsberättigad specificera exakt tjänstebehov genom att fylla i uträkningsmallen.

  • Svar:

    Ja. Det går att avropa genom särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.

  • Svar:

    Vid 5-60 deltagare: Skolsittning upp till och med 40 pers, Biosittning upp till och med 60 pers. Vid 61-150 deltagare: Skolsittning upp till och med 80 pers, Biosittning upp till och med 150 pers. Avropsberättigad har rätt att avropa en annan typ av sittning, pristillägg kan förekomma enligt "Priser tilläggstjänster" eller genom  prislista i "Uträkningsmallen".

  • Svar:

      Se ramavtal p. 1.9 Metod för Avrop och tilldelning av Kontrakt.

  • Svar:

    Avbokningsvillkoren utgår från behov vid ursprungligt avrop.

  • Svar:

    Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".

  • Svar:

    De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.

  • Svar:

    Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.

  • Svar:

    Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.

Helpension

  • Svar:

    Avropsberättigad är inte bunden till ramavtalen vid deltagarantal 1-4 personer. I praktiken innebär det att man kan boka en konferenslokal för 1-4 personer utanför ramavtal (utan att behöva göra ett avsteg). Ramavtalen är utformade för att gälla minst 5 personer.  Om avropsberättigad ändå nyttjar ramavtalen så har ramavtalsleverantörerna rätt att ta betalt för minst 5 personer.

  • Svar:

    Vid avrop av konferenspaket så gäller rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så kan avrop ske genom särskild fördelningsnyckel (använd uträkningsmallen). Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella kontraktets värde. Avropsberättigad ska uppge för ramavtalsleverantören vilken avropsordning som är aktuellt för varje enskilt avrop.

  • Svar:

    Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.

  • Svar:

    Vid avrop genom rangordning så kan tjänster läggas till/dras av genom priser tilläggstjänster. Vid avrop genom särskild fördelningsnyckel så kan avropsberättigad specificera exakt tjänstebehov genom att fylla i uträkningsmallen.

  • Svar:

    Ja. Det går att avropa genom särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.

  • Svar:

    Nej, rekommendation till avropsberättigad att avropa två halvdagar med tilläggstjänster enligt särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.

  • Svar:

    Vid 5-60 deltagare: Skolsittning upp till och med 40 pers, Biosittning upp till och med 60 pers. Vid 61-150 deltagare: Skolsittning upp till och med 80 pers, Biosittning upp till och med 150 pers. Avropsberättigad har rätt att avropa en annan typ av sittning, pristillägg kan förekomma enligt "Priser tilläggstjänster" eller genom  prislista i "Uträkningsmallen".

  • Svar:

      Se ramavtal p. 1.9 Metod för Avrop och tilldelning av Kontrakt.

  • Svar:

    Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".

  • Svar:

    De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.

  • Svar:

    Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.

  • Svar:

    Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.

Stora konferenser

  • Svar:

    Ja. Priserna som offereras kan variera så länge de inte överstiger takpriserna.

  • Svar:

    Ja, FKU skickas till samtliga inom vald kommun/kommundel. De ramavtalsleverantörer som svarar att de inte klarar kapacitetskraven skall inte utvärderas.

  • Svar:

    Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".

  • Svar:

    Avbokningsvillkoren utgår från behov vid ursprungligt avrop.

  • Svar:

    Ja, FKU skickas till samtliga inom vald kommun/kommundel. De ramavtalsleverantörer som svarar att de inte klarar kapacitetskraven skall inte utvärderas.

  • Svar:

    Stora konferenser. Logi efterfrågas i den förnyade konkurensutsättningen och de ramavtalsleverantörer som inte kan erbjuda logi kan inte bli tilldelade kontrakt.

  • Svar:

    Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.

  • Svar:

    De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.

  • Svar:

    Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.

Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin

Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.

1

Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.

2

Effektivare offentliga inköp.

3

En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.

4

En rättssäker offentlig upphandling.

5

En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.

6

En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.

7

Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..

Nationella upphandlingsstrategin
Senast ändrad: 2024-12-06