Kaffeautomater med tillhörande varor och tjänster
Utgångna ramavtal
Avtalsperiod
2015-02-17 - 2019-02-16Förlängningsoption
2019-02-16Avropsform
- Rangordnat ramavtal
Kundstöd
Information inför kommande ramavtalsslut.
Detta ramavtalsområde omfattar kaffeautomater med tillhörande varor och tjänster. Ramavtalet är indelat i sju regioner. Region 7 ska användas av samtliga myndigheter på Gotland samt av de avropande myndigheter som har kontor i fyra regioner eller fler.
För att välja region klicka nedan
Rangordnat ramavtal innebär att du i första hand ska skicka din avropsförfrågan till den leverantör som rangordnats nummer 1.
-
1 Selecta AB
Avtal: 96-82-2013:001
-
2 JOBmeal AB
Avtal: 96-82-2013:008
Myndigheter under regeringen
Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.
Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se
Organisationer som deltar via bekräftelse
Frågor och svar om Kaffeautomater med tillhörande varor och tjänster
-
Svar:
Möjliga hyresperioder att avropa ett serviceavtal på är 24, 36 eller 48 månader.
-
Svar:
Om ni redan äger en befintlig automat så har ni inte rätt att avropa något serviceavtal från detta ramavtal. Ni kan däremot avropa råvaror från ramavtalet.
-
Svar:
Myndigheter som har kontor i fyra regioner eller fler ska använda region 7 vid avrop. Hur regionerna är indelade i övrigt kan ni finna under "Gemensamma dokument". Det finns 6 regioner samt en rikstäckande inklusive Gotland.
-
Svar:
Ramavtalet har tre hyres- och serviceperioder, 24, 36 eller 48 månader. När er avtalade serviceperiod är på väg att löpa ut ska ett nytt avrop göras. Detta kan då betraktas som en förlängning av serviceavtal. Om ert utgående serviceavtal avser ett numera utgånget ramavtal måste ni kontrollera att inte ny ramavtalsleverantör är rangordnad som nr 1 i regionen avropet avser.
Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin
Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.
1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
2
Effektivare offentliga inköp.
3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
4
En rättssäker offentlig upphandling.
5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..