Brevförmedlingstjänster
Utgångna ramavtal
Avtalsperiod
2019-12-13 - 2023-06-30Avropsform
- En leverantör
Kundstöd
Detta ramavtalsområde omfattar brevförmedlingstjänster. Det finns 3 ramavtalsleverantörer och tio tjänsteområden, t.ex. brevförsändelser, brevsändningar, adresserad direktreklam (ADR), oadresserad direktreklam (exklusiv ODR), Posttidning och utrikes brevförsändelser. Dessa leverantörer tillhandahåller olika typer av brevförmedlingstjänster. Detaljerad beskrivning av varje tjänst finns under varje leverantör nedan. Utöver dessa tillhandahåller vissa leverantörer även olika typer av tilläggstjänster.
Avropsform
Avropsformen En leverantör innebär att endast en leverantör tilldelats avtal inom ramavtalsområdet.
-
CityMail Sweden AB
Avtal: 23.3-92-19:001
Kontakt vid frågor
-
PostNord Sverige AB (2019-12-13-2023-06-30)
Avtal: 23.3-7399-19:001
Kontakt vid frågor
-
SDR Svensk Direktreklam AB
Avtal: 23.3-92-19:002
Kontakt vid frågor
Myndigheter under regeringen
Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.
Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se
Organisationer som deltar via bekräftelse
Andra upphandlande myndigheter, dvs. myndigheter under riksdagen och offentligt styrda organ, kan avropa om de lämnat bekräftelse till Kammarkollegiet. Kommuner och regioner kan också lämna bekräftelse, men endast gällande de statliga IT- och telekom ramavtalen, se listan nedan. Några av ovan nämnda organisationer har valt att avropa genom en annan organisation, för att se vilka dessa är hänvisar vi till dokumentet nedan.
Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin
Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.
1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
2
Effektivare offentliga inköp.
3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
4
En rättssäker offentlig upphandling.
5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..