Taxitjänster
Utgångna ramavtal
Avtalsperiod
2019-06-03 - 2023-06-02Förlängningsoption
2023-06-02Avropsform
- En leverantör
Kundstöd
Flygtaxi Sverige AB är leverantör på ramavtalet för Taxitjänster.
För tillgång till avtalspriser måste myndigheterna anmäla sig genom att kontakta Flygtaxi Sverige AB på följande sida: kammarkollegiet@flygtaxi.se
Efter anmälan och erhållen kundkod meddelas telefonnummer, webbadress, e-postadress samt inloggningsuppgifter för app-bokning.
Risk för försening/störningar av bokade taxiresor i Stockholm.
Taxibolagens leveranskapaciteten är inte helt återställd efter pandemin.
Problemet beror på brist på chaufförer och sena leveranser av beställda fordon.
Taxibolagen arbetar med att åtgärda situationen genom bl.a. rekrytering av chaufförer.
Tänk på att boka taxi i god tid och om det är möjligt, boka servicen Delad bil.
Avropsform
Avropsformen En leverantör innebär att endast en leverantör tilldelats avtal inom ramavtalsområdet.
-
Flygtaxi Sverige AB
Avtal: 23.3-10394-17:001
Myndigheter under regeringen
Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.
Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se
Organisationer som deltar via bekräftelse
Andra upphandlande myndigheter, dvs. myndigheter under riksdagen och offentligt styrda organ, kan avropa om de lämnat bekräftelse till Kammarkollegiet. Kommuner och regioner kan också lämna bekräftelse, men endast gällande de statliga IT- och telekom ramavtalen, se listan nedan. Några av ovan nämnda organisationer har valt att avropa genom en annan organisation, för att se vilka dessa är hänvisar vi till dokumentet nedan.
Frågor och svar om Taxitjänster
-
Svar:
Du skickar klagomålet snarast till reklamation@flygtaxi.se.
-
Svar:
För Flygtaxi är samåkning möjligt. För övriga taxiresor kan förbokning av extra stop bokas.
-
Svar:
Följesedeln skickas antingen till resenären eller till kunden(den som betalar).
-
Svar:
Om myndigheten endast åker Flygtaxitaxi (till flyg eller tåg) räcker det med resebyråns profiler. För övriga taxiresor behövs profiler.
-
Svar:
Du bokar via resebyrån(Flygtaxi), webben, callcenter och app:en.
Efter anmälan meddelar Flygtaxi webbadresser och telefonnummer. -
Svar:
Du skickar ett mail till kammarkollegiet@flygtaxi.se
Individuella rutiner sätts upp med varje enskild myndighet.
Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin
Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.
1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
2
Effektivare offentliga inköp.
3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
4
En rättssäker offentlig upphandling.
5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..