Blekinge län - Karlskrona
Kvalitetskategori 4
Utgångna ramavtal
Avtalsperiod
2018-07-01 - 2022-06-30Förlängningsoption
2022-06-30Avropsform
- Rangordnat ramavtal
Kundstöd
Detta ramavtalsområde omfattar tjänster för övernattning på hotell, inklusive frukost.
Priser gäller per natt för boende i rum för en (1) person, exklusive mervärdesskatt.
Avropsform
Rangordnat ramavtal innebär att du i första hand ska skicka din avropsförfrågan till den leverantör som rangordnats nummer 1.
-
1 Hotell Conrad
Avtal: 23.3-6501-17:062
V. Köpmansgatan 12
371 34 Karlskrona
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2018-05-08 2018-05-08 -
2 First Hotel Statt Karlskrona
Avtal: 23.3-6501-17:063
Ronnebygatan 37-39
371 33 Karlskrona
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2018-05-08 2018-05-08 -
3 Best Western Plus JA Hotel Karlskrona
Avtal: 23.3-6501-17:064
Borgmästaregatan 13
371 35 Karlskrona
Avtalsperiod: 2018-07-01 - 2020-10-26
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2018-05-08 2018-05-08 -
4 Scandic Karlskrona
Avtal: 23.3-6501-17:065
Skeppsgossegatan 2
371 36 Karlskrona
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2018-05-08 2018-05-08
Myndigheter under regeringen
Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.
Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se
Organisationer som deltar via bekräftelse
Andra upphandlande myndigheter, dvs. myndigheter under riksdagen och offentligt styrda organ, kan avropa om de lämnat bekräftelse till Kammarkollegiet. Kommuner och regioner kan också lämna bekräftelse, men endast gällande de statliga IT- och telekom ramavtalen, se listan nedan. Några av ovan nämnda organisationer har valt att avropa genom en annan organisation, för att se vilka dessa är hänvisar vi till dokumentet nedan.
Frågor och svar inom Hotelltjänster
Avrop
-
Svar:
Nej, inga close-out-dates får förekomma.
-
Svar:
Fri att välja ledigt hotell utanför ramavtal.
-
Svar:
Välj den kategori som passar bäst för det enskilda behovet/avropet utifrån de krav ni har på service, faciliteter, öppettider etc. Fullständig kravjämförelse finns un der fliken gemensamma dokument.
-
Svar:
Hotellrum kan bokas via telefon, e-post, direkt på hotellet, via resebyrå/självbokningssystem samt via Hotelzon
Avropsordning
-
Svar:
Nej, hotellen har tilldelats på andra parametrar. I större städer har en zonndelning gjorts för att slippa långa avstånd mellan resmål och hotell.
-
Svar:
Hotellen har utvärderats på fler parametrar än pris; kapacitet, tillgänglighet, miljö.
Pris
-
Svar:
Kontrollera om priset på fakturan är inkl. moms. Publicerade priser på avropa är exkl. moms.
Villkor
-
Svar:
I kategori 3,4 och 5 så ingår frukost. Ej i kategori 2 och LS.
-
Svar:
Kategori 2-5: Upp till t.o.m. 9 rum kan rum avbokas fritt fram till kl 16.00 ankomstdagen. Från 10 rum och uppåt kan rummen avbokas fitt fram till en månad före ankomst. För avbokningsvillkor longstay se bokningsregler kategori LS vid "Dokument avropsstöd"
-
Svar:
Nej, så länge rummet är garanterat av myndigheten så är garantin gentemot leverantören komplett. En gäst kan alltid frivilligt lämna sitt privata kreditkort om man vet att personliga kostnader, utöver logi, kan komma att debiteras.
-
Svar:
Villkoret gäller endast om en befintlig bokning inte kan fullföljas. Det gäller inte om ramavtalsleverantören redan har fullbokat på hotellet och någon befintlig bokning inte har gjorts.
-
Svar:
I respektive ramavtal (p. 4.2) kan man se vilka rumskategorier som ingår på respektive hotell. OBS! Det är ett och samma pris oavsett rumskategori.
Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin
Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.
1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
2
Effektivare offentliga inköp.
3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
4
En rättssäker offentlig upphandling.
5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..