Till innehåll på sidan

Prenumerera via RSS

Östergötlands län - Söderköping
Dagkonferens, Plus

Utgångna ramavtal

Avtalsperiod

2020-01-01 - 2023-12-31

Förlängningsoption

2023-12-31

Avropsform

  • Rangordnat ramavtal

Detta delområde omfattar konferenstjänster upp t.o.m. 150 personer och bokas direkt med anläggningen. I dagkonferens ingår möteslokal, fm-fika, lunch och em-fika.

Angivna priser är exklusive moms.

Avropsform


Rangordnat ramavtal innebär att du i första hand ska skicka din avropsförfrågan till den leverantör som rangordnats nummer 1.

  • 1 Söderköpings Brunn

    Avtal: 23.3-7727-19:191

    Skönbergagatan 35
    614 21 Söderköping

    Konferensrum: 12

    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2020-01-21 2020-01-21
    Priser
    Söderköpings Brunn

    I dagkonferenspriset ska förmiddagskaffe med bröd, minst 1-rättslunch med måltidsdryck och kaffe eller te, eftermiddagskaffe med bröd ingå. Möteslokal med skolsittning ska vara inkluderat i dagkonferenspriset för respektive deltagarspann upp till och med 75 deltagare. I deltagarspannet 76–150 personer godtas biosittning eller liknande.

    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 

    Pris i SEK
    Pris per grupprum för minst 8 deltagare
    953
    Pris per person inom spannet 1 - 15 personer
    518
    Pris per person inom spannet 16 - 50 personer
    518
    Pris per person inom spannet 51 - 75 personer
    518
    Pris per person inom spannet 76 - 150 personer
    518

    I deltagarspannen för utvärdering och pris under ramavtalsperioden är sittningsformen skolsittning förutom deltagarspannet 76–150 deltagare. I det fall andra former av sittning kan arrangeras i aktuell möteslokal ska detta ske kostnadsfritt efter beställarens önskemål. I det fall önskad sittningsform inte kan erbjudas på grund av brist på utrymme i avsedd möteslokal kan ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal som erbjuds mot ett tillägg.

    I det fall biosittning eller liknande sittning efterfrågas kan ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal mot en prisreduktion. Tillägg och reduktion av pris enligt ovan överenskommes mellan parterna. 

    Söderköpings Brunn

    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 

    Pris i SEK
    Pris för elektronisk deltagarhantering för anmälan av konferensdeltagare
    399
    Pris för frukt för 1 (en) person
    1
    Pris för godis för 1 (en) person
    1
    Pris för konferens/högtalartelefon
    1
    Pris för mobil hörslinga
    1
    Pris för ytterligare 1-rätts lunch för 1 (en) person
    212
    Pristillägg för 2-rätters lunch inkl. måltidsdryck och kaffe/te för 1 (en) person
    120
  • 2 Husby Säteri

    Avtal: 23.3-7727-19:192

    Husby Säteri
    614 90 Söderköping

    Konferensrum: 5

    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2020-01-21 2020-01-21
    Priser
    Husby Säteri

    I dagkonferenspriset ska förmiddagskaffe med bröd, minst 1-rättslunch med måltidsdryck och kaffe eller te, eftermiddagskaffe med bröd ingå. Möteslokal med skolsittning ska vara inkluderat i dagkonferenspriset för respektive deltagarspann upp till och med 75 deltagare. I deltagarspannet 76–150 personer godtas biosittning eller liknande.

    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 

    Pris i SEK
    Pris per grupprum för minst 8 deltagare
    485
    Pris per person inom spannet 1 - 15 personer
    485
    Pris per person inom spannet 16 - 50 personer
    485
    Pris per person inom spannet 51 - 75 personer
    485
    Pris per person inom spannet 76 - 150 personer
    485

    I deltagarspannen för utvärdering och pris under ramavtalsperioden är sittningsformen skolsittning förutom deltagarspannet 76–150 deltagare. I det fall andra former av sittning kan arrangeras i aktuell möteslokal ska detta ske kostnadsfritt efter beställarens önskemål. I det fall önskad sittningsform inte kan erbjudas på grund av brist på utrymme i avsedd möteslokal kan ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal som erbjuds mot ett tillägg.

    I det fall biosittning eller liknande sittning efterfrågas kan ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal mot en prisreduktion. Tillägg och reduktion av pris enligt ovan överenskommes mellan parterna. 

    Husby Säteri

    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 

    Pris i SEK
    Pris för elektronisk deltagarhantering för anmälan av konferensdeltagare
    0
    Pris för frukt för 1 (en) person
    17
    Pris för godis för 1 (en) person
    9
    Pris för konferens/högtalartelefon
    0
    Pris för mobil hörslinga
    0
    Pris för ytterligare 1-rätts lunch för 1 (en) person
    149
    Pristillägg för 2-rätters lunch inkl. måltidsdryck och kaffe/te för 1 (en) person
    85
Namn
Senast uppdaterad
Senast uppdaterad: 2024-05-27 2024-05-27
Senast uppdaterad: 2022-09-05 2022-09-05
Senast uppdaterad: 2022-02-01 2022-02-01
Senast uppdaterad: 2022-08-08 2022-08-08
Senast uppdaterad: 2022-06-15 2022-06-15
Senast uppdaterad: 2022-06-29 2022-06-29

Myndigheter under regeringen

Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.

Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se


Organisationer som deltar via bekräftelse

Andra upphandlande myndigheter, dvs. myndigheter under riksdagen och offentligt styrda organ, kan avropa om de lämnat bekräftelse till Kammarkollegiet. Kommuner och regioner kan också lämna bekräftelse, men endast gällande de statliga IT- och telekom ramavtalen, se listan nedan. Några av ovan nämnda organisationer har valt att avropa genom en annan organisation, för att se vilka dessa är hänvisar vi till dokumentet nedan.

Namn
Akademiska Hus Aktiebolag
Kungliga Operan Aktiebolag
Riksdagens ombudsmän
Riksdagsförvaltningen
Riksrevisionen
Riksteatern
RISE Research Institutes of Sweden AB
Specialfastigheter Sverige Aktiebolag
Stiftelsen för Miljöstrategisk Forskning
Stiftelsen för strategisk forskning
Stiftelsen Högskolan i Jönköping
Stiftelsen Röda korshemmet
Svenska Filminstitutet
Sveriges Riksbank
Inga nyheter

Frågor och svar om Konferenser och möten


Dagkonferens

  • Svar:

    Det är kravställt i resebyråavtalen att upphandlad resebyrå ska kunna boka de rangordnade delområdena åt avropsberättigad. Vid stora konferenser genom FKU så genomför avropsberättigad avropet på egen hand.

  • Svar:

    Om leverantören kan erbjuda tjänsten, t ex middag eller hotellövernattning efter en dagkonferens, så får ordinarie priser erbjudas. Avropsberättigad har inte rätt att gå vidare i rangordningen om denna tjänst inte kan erbjudas eftersom som de extratjänster som inte finns listade under tilläggstjänster inte är upphandlade inom delområdet.

  • Svar:

    Nej, ramavtalen är nettoavtal. Anläggningarna ska inte betala provisioner till en förmedlare. Viktigt att tredje part meddelar för leverantörerna att man gör bokning för avropsberättigad. En förmedelare får heller inte ta ut provision av en beställare om det inte finns en överenskommelse parterna emellan.

  • Svar:

    Kan ej krävas i de rangordnade delområdena där samtliga villkor är fastställda. Vid förnyad konkurrensutsättning kan myndigheten i avropet begära detta. Anläggningen kan i sitt avropssvar acceptera kravet och ev. ta betalt för tjänsten.

  • Svar:

    Om en annan form av sittning kan genomföras i aktuell möteslokal ska detta ske kostnadsfritt efter beställarens önskemål. I det fall önskad sittningsform inte kan erbjudas på grund av brist på utrymme i avsedd möteslokal kan Ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal som erbjuds mot ett tillägg. I det fall biosittning eller liknande sittning efterfrågas kan Ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal mot en prisreduktion. Tillägg och reduktion av pris enligt ovan överenskommes skriftligen mellan parterna.

  • Svar:

    Kategori Plus i Dagkonferens och Helpension har en omfattande kravspecifikation med flera och högre krav än bas på kapacitet, service, teknik och kvalitet. Utförlig kravspecifikation per kategori finns på avropa.se. Myndigheterna är fria att själva välja kategori vid varje avropstillfälle.

  • Svar:

    I vägledningen finns en tydlig beskrivning över respektive delområde, vilka huvudsakliga tjänster som ingår och vilken del som är aktuell per behov.

  • Svar:

    De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte leverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande p.g.a. av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.

Halvdag utan förtäring

  • Svar:

    Det är kravställt i resebyråavtalen att upphandlad resebyrå ska kunna boka de rangordnade delområdena åt avropsberättigad. Vid stora konferenser genom FKU så genomför avropsberättigad avropet på egen hand.

  • Svar:

    Om leverantören kan erbjuda tjänsten, t ex middag eller hotellövernattning efter en dagkonferens, så får ordinarie priser erbjudas. Avropsberättigad har inte rätt att gå vidare i rangordningen om denna tjänst inte kan erbjudas eftersom som de extratjänster som inte finns listade under tilläggstjänster inte är upphandlade inom delområdet.

  • Svar:

    Kan ej krävas i de rangordnade delområdena där samtliga villkor är fastställda. Vid förnyad konkurrensutsättning kan myndigheten i avropet begära detta. Anläggningen kan i sitt avropssvar acceptera kravet och ev. ta betalt för tjänsten.

  • Svar:

    Nej, ramavtalen är nettoavtal. Anläggningarna ska inte betala provisioner till en förmedlare. Viktigt att tredje part meddelar för leverantörerna att man gör bokning för avropsberättigad. En förmedelare får heller inte ta ut provision av en beställare om det inte finns en överenskommelse parterna emellan.

  • Svar:

    Nej, i dessa kategorier ingår ingen förtäring.

  • Svar:

    I vägledningen finns en tydlig beskrivning över respektive delområde, vilka huvudsakliga tjänster som ingår och vilken del som är aktuell per behov.

Heldag utan förtäring

  • Svar:

    Det är kravställt i resebyråavtalen att upphandlad resebyrå ska kunna boka de rangordnade delområdena åt avropsberättigad. Vid stora konferenser genom FKU så genomför avropsberättigad avropet på egen hand.

  • Svar:

    Om leverantören kan erbjuda tjänsten, t ex middag eller hotellövernattning efter en dagkonferens, så får ordinarie priser erbjudas. Avropsberättigad har inte rätt att gå vidare i rangordningen om denna tjänst inte kan erbjudas eftersom som de extratjänster som inte finns listade under tilläggstjänster inte är upphandlade inom delområdet.

  • Svar:

    Kan ej krävas i de rangordnade delområdena där samtliga villkor är fastställda. Vid förnyad konkurrensutsättning kan myndigheten i avropet begära detta. Anläggningen kan i sitt avropssvar acceptera kravet och ev. ta betalt för tjänsten.

  • Svar:

    De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte leverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande p.g.a. av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.

  • Svar:

    Nej, ramavtalen är nettoavtal. Anläggningarna ska inte betala provisioner till en förmedlare. Viktigt att tredje part meddelar för leverantörerna att man gör bokning för avropsberättigad. En förmedelare får heller inte ta ut provision av en beställare om det inte finns en överenskommelse parterna emellan.

  • Svar:

    Nej, i dessa kategorier ingår ingen förtäring. För konferens heldag med förtäring hänvisas till delområde "Dagkonferens".

  • Svar:

    I vägledningen finns en tydlig beskrivning över respektive delområde, vilka huvudsakliga tjänster som ingår och vilken del som är aktuell per behov.

Helpension

  • Svar:

    Det är kravställt i resebyråavtalen att upphandlad resebyrå ska kunna boka de rangordnade delområdena åt avropsberättigad. Vid stora konferenser genom FKU så genomför avropsberättigad avropet på egen hand.

  • Svar:

    Om leverantören kan erbjuda tjänsten, t ex middag eller hotellövernattning efter en dagkonferens, så får ordinarie priser erbjudas. Avropsberättigad har inte rätt att gå vidare i rangordningen om denna tjänst inte kan erbjudas eftersom som de extratjänster som inte finns listade under tilläggstjänster inte är upphandlade inom delområdet.

  • Svar:

    Ja, myndigheten väljer vilken måltid som ska inleda konferensen och ramavtalsleverantören har därmed inte rätt till att debitera extra för någon tjänst i detta fall.

  • Svar:

    Kategori Plus i Dagkonferens och Helpension har en omfattande kravspecifikation med flera och högre krav än bas på kapacitet, service, teknik och kvalitet. Utförlig kravspecifikation per kategori finns på avropa.se. Myndigheterna är fria att själva välja kategori vid varje avropstillfälle.

  • Svar:

    Kan ej krävas i de rangordnade delområdena där samtliga villkor är fastställda. Vid förnyad konkurrensutsättning kan myndigheten i avropet begära detta. Anläggningen kan i sitt avropssvar acceptera kravet och ev. ta betalt för tjänsten.

  • Svar:

    De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte leverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande p.g.a. av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.

  • Svar:

    Nej, ramavtalen är nettoavtal. Anläggningarna ska inte betala provisioner till en förmedlare. Viktigt att tredje part meddelar för leverantörerna att man gör bokning för avropsberättigad. En förmedelare får heller inte ta ut provision av en beställare om det inte finns en överenskommelse parterna emellan.

  • Svar:

    Ramavtalsleverantören har rätt att ta betalt, enligt prislistan för extratjänster, för de rätter som inte ingår i upphandlad tjänst.

  • Svar:

    I vägledningen finns en tydlig beskrivning över respektive delområde, vilka huvudsakliga tjänster som ingår och vilken del som är aktuell per behov.

Stora konferenser

  • Svar:

    Stora konferenser. Logi efterfrågas i den förnyade konkurensutsättningen och de ramavtalsleverantören som inte kan erbjuda logi kan inte bli tilldelade kontrakt.

  • Svar:

    Ja, FKU skickas till samtliga inom vald kommun/kommundel. De ramavtalsleverantörer som svarar att de inte klarar kapacitetskraven skall inte utvärderas.

  • Svar:

    Det finns krav på förbättringsarbete gällande kvalitet, miljö och tillgängliget. Utöver detta, krav på ljudanläggning. I övrigt specificerar myndigheten de krav, enligt kravkatalogen (se vägledning), som behöver uppfyllas vid varje enskilt mötestillfälle.

  • Svar:

    Kan ej krävas i de rangordnade delområdena där samtliga villkor är fastställda. Vid förnyad konkurrensutsättning kan myndigheten i avropet begära detta. Anläggningen kan i sitt avropssvar acceptera kravet och ev. ta betalt för tjänsten.

  • Svar:

    De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte leverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande p.g.a. av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.

  • Svar:

    Ja. Priserna som offereras kan variera så länge de inte överstiger takpriserna.

  • Svar:

    Nej, ramavtalen är nettoavtal. Anläggningarna ska inte betala provisioner till en förmedlare. Viktigt att tredje part meddelar för leverantörerna att man gör bokning för avropsberättigad. En förmedelare får heller inte ta ut provision av en beställare om det inte finns en överenskommelse parterna emellan.

  • Svar:

    Det är kravställt i resebyråavtalen att upphandlad resebyrå ska kunna boka de rangordnade delområdena åt avropsberättigad. Vid stora konferenser genom FKU så genomför avropsberättigad avropet på egen hand.

  • Svar:

    I vägledningen finns en tydlig beskrivning över respektive delområde, vilka huvudsakliga tjänster som ingår och vilken del som är aktuell per behov.

Timdebitering

  • Svar:

    Det är kravställt i resebyråavtalen att upphandlad resebyrå ska kunna boka de rangordnade delområdena åt avropsberättigad. Vid stora konferenser genom FKU så genomför avropsberättigad avropet på egen hand.

  • Svar:

    Om leverantören kan erbjuda tjänsten, t ex middag eller hotellövernattning efter en dagkonferens, så får ordinarie priser erbjudas. Avropsberättigad har inte rätt att gå vidare i rangordningen om denna tjänst inte kan erbjudas eftersom som de extratjänster som inte finns listade under tilläggstjänster inte är upphandlade inom delområdet.

  • Svar:

    Kan ej krävas i de rangordnade delområdena där samtliga villkor är fastställda. Vid förnyad konkurrensutsättning kan myndigheten i avropet begära detta. Anläggningen kan i sitt avropssvar acceptera kravet och ev. ta betalt för tjänsten.

  • Svar:

    De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte leverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande p.g.a. av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.

  • Svar:

    Nej, ramavtalen är nettoavtal. Anläggningarna ska inte betala provisioner till en förmedlare. Viktigt att tredje part meddelar för leverantörerna att man gör bokning för avropsberättigad. En förmedelare får heller inte ta ut provision av en beställare om det inte finns en överenskommelse parterna emellan.

  • Svar:

    I vägledningen finns en tydlig beskrivning över respektive delområde, vilka huvudsakliga tjänster som ingår och vilken del som är aktuell per behov.

Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin

Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.

1

Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.

2

Effektivare offentliga inköp.

3

En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.

4

En rättssäker offentlig upphandling.

5

En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.

6

En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.

7

Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..

Nationella upphandlingsstrategin
Senast ändrad: 2021-09-21