Skånes län - Malmö - Kommundel - 1
Dagkonferens, Plus
Utgångna ramavtal
Avtalsperiod
2020-01-01 - 2023-12-31Förlängningsoption
2023-12-31Avropsform
- Rangordnat ramavtal
Kundstöd
Detta delområde omfattar konferenstjänster upp t.o.m. 150 personer och bokas direkt med anläggningen. I dagkonferens ingår möteslokal, fm-fika, lunch och em-fika.
Angivna priser är exklusive moms.
Avropsform
Rangordnat ramavtal innebär att du i första hand ska skicka din avropsförfrågan till den leverantör som rangordnats nummer 1.
-
1 Sankt Gertrud Konferens
Avtal: 23.3-7727-19:102
Östergatan 7B
211 25 Malmö
Konferensrum: 20
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2020-01-10 2020-01-10PriserS:t Gertrud Konferens & RestaurangI dagkonferenspriset ska förmiddagskaffe med bröd, minst 1-rättslunch med måltidsdryck och kaffe eller te, eftermiddagskaffe med bröd ingå. Möteslokal med skolsittning ska vara inkluderat i dagkonferenspriset för respektive deltagarspann upp till och med 75 deltagare. I deltagarspannet 76–150 personer godtas biosittning eller liknande.
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKPris per grupprum för minst 8 deltagare1135Pris per person inom spannet 1 - 15 personer535Pris per person inom spannet 16 - 50 personer535Pris per person inom spannet 51 - 75 personer535Pris per person inom spannet 76 - 150 personer535I deltagarspannen för utvärdering och pris under ramavtalsperioden är sittningsformen skolsittning förutom deltagarspannet 76–150 deltagare. I det fall andra former av sittning kan arrangeras i aktuell möteslokal ska detta ske kostnadsfritt efter beställarens önskemål. I det fall önskad sittningsform inte kan erbjudas på grund av brist på utrymme i avsedd möteslokal kan ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal som erbjuds mot ett tillägg.
I det fall biosittning eller liknande sittning efterfrågas kan ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal mot en prisreduktion. Tillägg och reduktion av pris enligt ovan överenskommes mellan parterna.
S:t Gertrud Konferens & RestaurangI de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKPris för elektronisk deltagarhantering för anmälan av konferensdeltagare0Pris för frukt för 1 (en) person14Pris för godis för 1 (en) person18Pris för konferens/högtalartelefon1711Pris för mobil hörslinga2053Pris för ytterligare 1-rätts lunch för 1 (en) person193Pristillägg för 2-rätters lunch inkl. måltidsdryck och kaffe/te för 1 (en) person57 -
2 Scandic Triangeln
Avtal: 23.3-7727-19:103
Triangeln 2
211 43 Malmö
Konferensrum: 18
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2020-01-10 2020-01-10PriserScandic TriangelnI dagkonferenspriset ska förmiddagskaffe med bröd, minst 1-rättslunch med måltidsdryck och kaffe eller te, eftermiddagskaffe med bröd ingå. Möteslokal med skolsittning ska vara inkluderat i dagkonferenspriset för respektive deltagarspann upp till och med 75 deltagare. I deltagarspannet 76–150 personer godtas biosittning eller liknande.
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKPris per grupprum för minst 8 deltagare1824Pris per person inom spannet 1 - 15 personer627Pris per person inom spannet 16 - 50 personer627Pris per person inom spannet 51 - 75 personer627Pris per person inom spannet 76 - 150 personer627I deltagarspannen för utvärdering och pris under ramavtalsperioden är sittningsformen skolsittning förutom deltagarspannet 76–150 deltagare. I det fall andra former av sittning kan arrangeras i aktuell möteslokal ska detta ske kostnadsfritt efter beställarens önskemål. I det fall önskad sittningsform inte kan erbjudas på grund av brist på utrymme i avsedd möteslokal kan ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal som erbjuds mot ett tillägg.
I det fall biosittning eller liknande sittning efterfrågas kan ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal mot en prisreduktion. Tillägg och reduktion av pris enligt ovan överenskommes mellan parterna.
Scandic TriangelnI de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKPris för elektronisk deltagarhantering för anmälan av konferensdeltagare21387Pris för frukt för 1 (en) person29Pris för godis för 1 (en) person29Pris för konferens/högtalartelefon0Pris för mobil hörslinga0Pris för ytterligare 1-rätts lunch för 1 (en) person235Pristillägg för 2-rätters lunch inkl. måltidsdryck och kaffe/te för 1 (en) person0 -
3 Clarion Hotel & Congress Malmö Live
Avtal: 23.3-7727-19:104
Dag Hammarskjölds torg 2
211 18 Malmö
Konferensrum: 22
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2020-01-10 2020-01-10PriserClarion Hotel & Congress Malmö LiveI dagkonferenspriset ska förmiddagskaffe med bröd, minst 1-rättslunch med måltidsdryck och kaffe eller te, eftermiddagskaffe med bröd ingå. Möteslokal med skolsittning ska vara inkluderat i dagkonferenspriset för respektive deltagarspann upp till och med 75 deltagare. I deltagarspannet 76–150 personer godtas biosittning eller liknande.
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKPris per grupprum för minst 8 deltagare2852Pris per person inom spannet 1 - 15 personer650Pris per person inom spannet 16 - 50 personer650Pris per person inom spannet 51 - 75 personer650Pris per person inom spannet 76 - 150 personer650I deltagarspannen för utvärdering och pris under ramavtalsperioden är sittningsformen skolsittning förutom deltagarspannet 76–150 deltagare. I det fall andra former av sittning kan arrangeras i aktuell möteslokal ska detta ske kostnadsfritt efter beställarens önskemål. I det fall önskad sittningsform inte kan erbjudas på grund av brist på utrymme i avsedd möteslokal kan ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal som erbjuds mot ett tillägg.
I det fall biosittning eller liknande sittning efterfrågas kan ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal mot en prisreduktion. Tillägg och reduktion av pris enligt ovan överenskommes mellan parterna.
Clarion Hotel & Congress Malmö LiveI de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKPris för elektronisk deltagarhantering för anmälan av konferensdeltagareErbjuds ejPris för frukt för 1 (en) person17Pris för godis för 1 (en) person34Pris för konferens/högtalartelefon912Pris för mobil hörslinga2852Pris för ytterligare 1-rätts lunch för 1 (en) person228Pristillägg för 2-rätters lunch inkl. måltidsdryck och kaffe/te för 1 (en) person154 -
4 High Court
Avtal: 23.3-7727-19:105
Malmöhusvägen 1
211 18 Malmö
Konferensrum: 12
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2020-01-10 2020-01-10PriserHigh CourtI dagkonferenspriset ska förmiddagskaffe med bröd, minst 1-rättslunch med måltidsdryck och kaffe eller te, eftermiddagskaffe med bröd ingå. Möteslokal med skolsittning ska vara inkluderat i dagkonferenspriset för respektive deltagarspann upp till och med 75 deltagare. I deltagarspannet 76–150 personer godtas biosittning eller liknande.
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKPris per grupprum för minst 8 deltagare1711Pris per person inom spannet 1 - 15 personer947Pris per person inom spannet 16 - 50 personer832Pris per person inom spannet 51 - 75 personer718Pris per person inom spannet 76 - 150 personer684I deltagarspannen för utvärdering och pris under ramavtalsperioden är sittningsformen skolsittning förutom deltagarspannet 76–150 deltagare. I det fall andra former av sittning kan arrangeras i aktuell möteslokal ska detta ske kostnadsfritt efter beställarens önskemål. I det fall önskad sittningsform inte kan erbjudas på grund av brist på utrymme i avsedd möteslokal kan ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal som erbjuds mot ett tillägg.
I det fall biosittning eller liknande sittning efterfrågas kan ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal mot en prisreduktion. Tillägg och reduktion av pris enligt ovan överenskommes mellan parterna.
High CourtI de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKPris för elektronisk deltagarhantering för anmälan av konferensdeltagare0Pris för frukt för 1 (en) person11Pris för godis för 1 (en) person11Pris för konferens/högtalartelefon1711Pris för mobil hörslinga2737Pris för ytterligare 1-rätts lunch för 1 (en) person223Pristillägg för 2-rätters lunch inkl. måltidsdryck och kaffe/te för 1 (en) person102 -
5 Radisson Blu Hotel Malmö
Avtal: 23.3-7727-19:106
Östergatan 10
211 25 Malmö
Konferensrum: 25
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2020-01-10 2020-01-10PriserRadisson Blu Hotel MalmöI dagkonferenspriset ska förmiddagskaffe med bröd, minst 1-rättslunch med måltidsdryck och kaffe eller te, eftermiddagskaffe med bröd ingå. Möteslokal med skolsittning ska vara inkluderat i dagkonferenspriset för respektive deltagarspann upp till och med 75 deltagare. I deltagarspannet 76–150 personer godtas biosittning eller liknande.
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKPris per grupprum för minst 8 deltagare2281Pris per person inom spannet 1 - 15 personer664Pris per person inom spannet 16 - 50 personer664Pris per person inom spannet 51 - 75 personer637Pris per person inom spannet 76 - 150 personer637I deltagarspannen för utvärdering och pris under ramavtalsperioden är sittningsformen skolsittning förutom deltagarspannet 76–150 deltagare. I det fall andra former av sittning kan arrangeras i aktuell möteslokal ska detta ske kostnadsfritt efter beställarens önskemål. I det fall önskad sittningsform inte kan erbjudas på grund av brist på utrymme i avsedd möteslokal kan ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal som erbjuds mot ett tillägg.
I det fall biosittning eller liknande sittning efterfrågas kan ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal mot en prisreduktion. Tillägg och reduktion av pris enligt ovan överenskommes mellan parterna.
Radisson Blu Hotel MalmöI de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKPris för elektronisk deltagarhantering för anmälan av konferensdeltagare22813Pris för frukt för 1 (en) person23Pris för godis för 1 (en) person23Pris för konferens/högtalartelefon457Pris för mobil hörslinga1431Pris för ytterligare 1-rätts lunch för 1 (en) person215Pristillägg för 2-rätters lunch inkl. måltidsdryck och kaffe/te för 1 (en) person215
Myndigheter under regeringen
Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.
Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se
Organisationer som deltar via bekräftelse
Frågor och svar om Konferenser och möten
Dagkonferens
-
Svar:
Det är kravställt i resebyråavtalen att upphandlad resebyrå ska kunna boka de rangordnade delområdena åt avropsberättigad. Vid stora konferenser genom FKU så genomför avropsberättigad avropet på egen hand.
-
Svar:
Om leverantören kan erbjuda tjänsten, t ex middag eller hotellövernattning efter en dagkonferens, så får ordinarie priser erbjudas. Avropsberättigad har inte rätt att gå vidare i rangordningen om denna tjänst inte kan erbjudas eftersom som de extratjänster som inte finns listade under tilläggstjänster inte är upphandlade inom delområdet.
-
Svar:
Nej, ramavtalen är nettoavtal. Anläggningarna ska inte betala provisioner till en förmedlare. Viktigt att tredje part meddelar för leverantörerna att man gör bokning för avropsberättigad. En förmedelare får heller inte ta ut provision av en beställare om det inte finns en överenskommelse parterna emellan.
-
Svar:
Kan ej krävas i de rangordnade delområdena där samtliga villkor är fastställda. Vid förnyad konkurrensutsättning kan myndigheten i avropet begära detta. Anläggningen kan i sitt avropssvar acceptera kravet och ev. ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
Om en annan form av sittning kan genomföras i aktuell möteslokal ska detta ske kostnadsfritt efter beställarens önskemål. I det fall önskad sittningsform inte kan erbjudas på grund av brist på utrymme i avsedd möteslokal kan Ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal som erbjuds mot ett tillägg. I det fall biosittning eller liknande sittning efterfrågas kan Ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal mot en prisreduktion. Tillägg och reduktion av pris enligt ovan överenskommes skriftligen mellan parterna.
-
Svar:
Kategori Plus i Dagkonferens och Helpension har en omfattande kravspecifikation med flera och högre krav än bas på kapacitet, service, teknik och kvalitet. Utförlig kravspecifikation per kategori finns på avropa.se. Myndigheterna är fria att själva välja kategori vid varje avropstillfälle.
-
Svar:
I vägledningen finns en tydlig beskrivning över respektive delområde, vilka huvudsakliga tjänster som ingår och vilken del som är aktuell per behov.
-
Svar:
De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte leverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande p.g.a. av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.
Halvdag utan förtäring
-
Svar:
Det är kravställt i resebyråavtalen att upphandlad resebyrå ska kunna boka de rangordnade delområdena åt avropsberättigad. Vid stora konferenser genom FKU så genomför avropsberättigad avropet på egen hand.
-
Svar:
Om leverantören kan erbjuda tjänsten, t ex middag eller hotellövernattning efter en dagkonferens, så får ordinarie priser erbjudas. Avropsberättigad har inte rätt att gå vidare i rangordningen om denna tjänst inte kan erbjudas eftersom som de extratjänster som inte finns listade under tilläggstjänster inte är upphandlade inom delområdet.
-
Svar:
Kan ej krävas i de rangordnade delområdena där samtliga villkor är fastställda. Vid förnyad konkurrensutsättning kan myndigheten i avropet begära detta. Anläggningen kan i sitt avropssvar acceptera kravet och ev. ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
Nej, ramavtalen är nettoavtal. Anläggningarna ska inte betala provisioner till en förmedlare. Viktigt att tredje part meddelar för leverantörerna att man gör bokning för avropsberättigad. En förmedelare får heller inte ta ut provision av en beställare om det inte finns en överenskommelse parterna emellan.
-
Svar:
Nej, i dessa kategorier ingår ingen förtäring.
-
Svar:
I vägledningen finns en tydlig beskrivning över respektive delområde, vilka huvudsakliga tjänster som ingår och vilken del som är aktuell per behov.
Heldag utan förtäring
-
Svar:
Det är kravställt i resebyråavtalen att upphandlad resebyrå ska kunna boka de rangordnade delområdena åt avropsberättigad. Vid stora konferenser genom FKU så genomför avropsberättigad avropet på egen hand.
-
Svar:
Om leverantören kan erbjuda tjänsten, t ex middag eller hotellövernattning efter en dagkonferens, så får ordinarie priser erbjudas. Avropsberättigad har inte rätt att gå vidare i rangordningen om denna tjänst inte kan erbjudas eftersom som de extratjänster som inte finns listade under tilläggstjänster inte är upphandlade inom delområdet.
-
Svar:
Kan ej krävas i de rangordnade delområdena där samtliga villkor är fastställda. Vid förnyad konkurrensutsättning kan myndigheten i avropet begära detta. Anläggningen kan i sitt avropssvar acceptera kravet och ev. ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte leverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande p.g.a. av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.
-
Svar:
Nej, ramavtalen är nettoavtal. Anläggningarna ska inte betala provisioner till en förmedlare. Viktigt att tredje part meddelar för leverantörerna att man gör bokning för avropsberättigad. En förmedelare får heller inte ta ut provision av en beställare om det inte finns en överenskommelse parterna emellan.
-
Svar:
Nej, i dessa kategorier ingår ingen förtäring. För konferens heldag med förtäring hänvisas till delområde "Dagkonferens".
-
Svar:
I vägledningen finns en tydlig beskrivning över respektive delområde, vilka huvudsakliga tjänster som ingår och vilken del som är aktuell per behov.
Helpension
-
Svar:
Det är kravställt i resebyråavtalen att upphandlad resebyrå ska kunna boka de rangordnade delområdena åt avropsberättigad. Vid stora konferenser genom FKU så genomför avropsberättigad avropet på egen hand.
-
Svar:
Om leverantören kan erbjuda tjänsten, t ex middag eller hotellövernattning efter en dagkonferens, så får ordinarie priser erbjudas. Avropsberättigad har inte rätt att gå vidare i rangordningen om denna tjänst inte kan erbjudas eftersom som de extratjänster som inte finns listade under tilläggstjänster inte är upphandlade inom delområdet.
-
Svar:
Ja, myndigheten väljer vilken måltid som ska inleda konferensen och ramavtalsleverantören har därmed inte rätt till att debitera extra för någon tjänst i detta fall.
-
Svar:
Kategori Plus i Dagkonferens och Helpension har en omfattande kravspecifikation med flera och högre krav än bas på kapacitet, service, teknik och kvalitet. Utförlig kravspecifikation per kategori finns på avropa.se. Myndigheterna är fria att själva välja kategori vid varje avropstillfälle.
-
Svar:
Kan ej krävas i de rangordnade delområdena där samtliga villkor är fastställda. Vid förnyad konkurrensutsättning kan myndigheten i avropet begära detta. Anläggningen kan i sitt avropssvar acceptera kravet och ev. ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte leverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande p.g.a. av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.
-
Svar:
Nej, ramavtalen är nettoavtal. Anläggningarna ska inte betala provisioner till en förmedlare. Viktigt att tredje part meddelar för leverantörerna att man gör bokning för avropsberättigad. En förmedelare får heller inte ta ut provision av en beställare om det inte finns en överenskommelse parterna emellan.
-
Svar:
Ramavtalsleverantören har rätt att ta betalt, enligt prislistan för extratjänster, för de rätter som inte ingår i upphandlad tjänst.
-
Svar:
I vägledningen finns en tydlig beskrivning över respektive delområde, vilka huvudsakliga tjänster som ingår och vilken del som är aktuell per behov.
Stora konferenser
-
Svar:
Stora konferenser. Logi efterfrågas i den förnyade konkurensutsättningen och de ramavtalsleverantören som inte kan erbjuda logi kan inte bli tilldelade kontrakt.
-
Svar:
Ja, FKU skickas till samtliga inom vald kommun/kommundel. De ramavtalsleverantörer som svarar att de inte klarar kapacitetskraven skall inte utvärderas.
-
Svar:
Det finns krav på förbättringsarbete gällande kvalitet, miljö och tillgängliget. Utöver detta, krav på ljudanläggning. I övrigt specificerar myndigheten de krav, enligt kravkatalogen (se vägledning), som behöver uppfyllas vid varje enskilt mötestillfälle.
-
Svar:
Kan ej krävas i de rangordnade delområdena där samtliga villkor är fastställda. Vid förnyad konkurrensutsättning kan myndigheten i avropet begära detta. Anläggningen kan i sitt avropssvar acceptera kravet och ev. ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte leverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande p.g.a. av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.
-
Svar:
Ja. Priserna som offereras kan variera så länge de inte överstiger takpriserna.
-
Svar:
Nej, ramavtalen är nettoavtal. Anläggningarna ska inte betala provisioner till en förmedlare. Viktigt att tredje part meddelar för leverantörerna att man gör bokning för avropsberättigad. En förmedelare får heller inte ta ut provision av en beställare om det inte finns en överenskommelse parterna emellan.
-
Svar:
Det är kravställt i resebyråavtalen att upphandlad resebyrå ska kunna boka de rangordnade delområdena åt avropsberättigad. Vid stora konferenser genom FKU så genomför avropsberättigad avropet på egen hand.
-
Svar:
I vägledningen finns en tydlig beskrivning över respektive delområde, vilka huvudsakliga tjänster som ingår och vilken del som är aktuell per behov.
Timdebitering
-
Svar:
Det är kravställt i resebyråavtalen att upphandlad resebyrå ska kunna boka de rangordnade delområdena åt avropsberättigad. Vid stora konferenser genom FKU så genomför avropsberättigad avropet på egen hand.
-
Svar:
Om leverantören kan erbjuda tjänsten, t ex middag eller hotellövernattning efter en dagkonferens, så får ordinarie priser erbjudas. Avropsberättigad har inte rätt att gå vidare i rangordningen om denna tjänst inte kan erbjudas eftersom som de extratjänster som inte finns listade under tilläggstjänster inte är upphandlade inom delområdet.
-
Svar:
Kan ej krävas i de rangordnade delområdena där samtliga villkor är fastställda. Vid förnyad konkurrensutsättning kan myndigheten i avropet begära detta. Anläggningen kan i sitt avropssvar acceptera kravet och ev. ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte leverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande p.g.a. av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.
-
Svar:
Nej, ramavtalen är nettoavtal. Anläggningarna ska inte betala provisioner till en förmedlare. Viktigt att tredje part meddelar för leverantörerna att man gör bokning för avropsberättigad. En förmedelare får heller inte ta ut provision av en beställare om det inte finns en överenskommelse parterna emellan.
-
Svar:
I vägledningen finns en tydlig beskrivning över respektive delområde, vilka huvudsakliga tjänster som ingår och vilken del som är aktuell per behov.
Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin
Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.
1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
2
Effektivare offentliga inköp.
3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
4
En rättssäker offentlig upphandling.
5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..