Uppsala län - Uppsala - Kommundel - 1
Helpension, Bas
Utgångna ramavtal
Avtalsperiod
2020-01-01 - 2023-12-31Förlängningsoption
2023-12-31Avropsform
- Rangordnat ramavtal
Kundstöd
Detta delområde omfattar konferenstjänster upp t.o.m. 150 personer och bokas direkt med anläggningen. I helpension ingår en övernattning med frukost, möteslokal, fm-fika, lunch, em-fika och middag.
Angivna priser är exklusive moms.
Avropsform
Rangordnat ramavtal innebär att du i första hand ska skicka din avropsförfrågan till den leverantör som rangordnats nummer 1.
-
1 Scandic Uplandia
Avtal: 23.3-7726-19:160
Dragarbrunnsgatan 32
753 20 Uppsala
Konferensrum: 9
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2020-01-16 2020-01-16PriserScandic UplandiaVisa som PDF (.pdf)Priserna för övernattning avser en (1) person i ett rum inklusive frukost. Priserna gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller huruvida det är ett enkelrum eller ett dubbelrum. Helpensionspriset ska omfatta förmiddagskaffe med bröd, minst 1-rättslunch med måltidsdryck och kaffe eller te, eftermiddagskaffe med bröd samt minst en 1-rätters middag med måltidsdryck och kaffe eller te samt en övernattning med frukost för en (1) person inklusive möteslokal i skolsittning för 1–50 personer.
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKPris per grupprum för minst 8 deltagare1711Pris per person inom spannet 1 - 15 personer1832Pris per person inom spannet 16 - 50 personer1810Pris per person inom spannet 51 - 75 personer1810Pris per person inom spannet 76 - 150 personerErbjuds ejI deltagarspannen för utvärdering och pris under ramavtalsperioden är sittningsformen skolsittning upp till och med 50 personer. För 51 personer eller fler är sittningsformen biosittning om dessa spann offererats. I det fall andra former av sittning kan arrangeras i aktuell möteslokal ska detta ske kostnadsfritt efter beställarens önskemål. I det fall önskad sittningsform inte kan erbjudas på grund av brist på utrymme i avsedd möteslokal kan ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal som erbjuds mot ett tillägg.
I det fall biosittning eller liknande sittning efterfrågas upp till och med 50 personer kan en annan möteslokal erbjudas mot en prisreduktion. Tillägg och reduktion av pris enligt ovan överenskommes mellan parterna.
Scandic UplandiaI de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKHelpensionspris för en (1) person i ett rum1832Pris för elektronisk deltagarhantering för anmälan av konferensdeltagare12262Pris för frukt för 1 (en) person9Pris för godis för 1 (en) person29Pris för konferens/högtalartelefon228Pris för mobil hörslinga0Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 från och med 16 personer till och med 50 personer inkl. fika för 1 (en) person239Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 från och med 51 personer till och med 75 personer inkl. fika för 1 (en) person239Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 från och med 76 personer till och med 150 personer inkl. fika för 1 (en) person0Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 upp till och med 15 personer inkl. fika för 1 (en) person263Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl 12:00 från och med 16 personer till och med 50 personer inkl. fika för 1 (en) person239Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl 12:00 från och med 51 personer till och med 75 personer inkl. fika för 1 (en) person239Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl 12:00 upp till och med 15 personer inkl. fika för 1 (en) person. (totalpris i kr)263Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl12:00 från och med 76 personer till och med 150 personer inkl. fika för 1 (en) person0Pris för tillkommande övernattning i ett rum för 1 (en) person i delat rum inkl frukost228Pris för ytterligare 1-rätters middag för 1 (en) person219Pris för ytterligare 1-rätts lunch för 1 (en) person161Pris för ytterligare övernattning i ett rum för 1 (en) person inkl frukost1101Pristillägg för 2-rätters lunch inkl. måltidsdryck och kaffe/te för 1 (en) person51Pristillägg för 2-rätters middag inkl. måltidsdryck och kaffe/te för 1 (en) person62 -
2 Clarion Collection Hotel Uppsala
Avtal: 23.3-7726-19:161
Storgatan 30
753 31 Uppsala
Konferensrum: 5
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2020-01-16 2020-01-16PriserClarion Collection Hotel UppsalaVisa som PDF (.pdf)Priserna för övernattning avser en (1) person i ett rum inklusive frukost. Priserna gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller huruvida det är ett enkelrum eller ett dubbelrum. Helpensionspriset ska omfatta förmiddagskaffe med bröd, minst 1-rättslunch med måltidsdryck och kaffe eller te, eftermiddagskaffe med bröd samt minst en 1-rätters middag med måltidsdryck och kaffe eller te samt en övernattning med frukost för en (1) person inklusive möteslokal i skolsittning för 1–50 personer.
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKPris per grupprum för minst 8 deltagare2852Pris per person inom spannet 1 - 15 personer1939Pris per person inom spannet 16 - 50 personer1939Pris per person inom spannet 51 - 75 personer1939Pris per person inom spannet 76 - 150 personerErbjuds ejI deltagarspannen för utvärdering och pris under ramavtalsperioden är sittningsformen skolsittning upp till och med 50 personer. För 51 personer eller fler är sittningsformen biosittning om dessa spann offererats. I det fall andra former av sittning kan arrangeras i aktuell möteslokal ska detta ske kostnadsfritt efter beställarens önskemål. I det fall önskad sittningsform inte kan erbjudas på grund av brist på utrymme i avsedd möteslokal kan ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal som erbjuds mot ett tillägg.
I det fall biosittning eller liknande sittning efterfrågas upp till och med 50 personer kan en annan möteslokal erbjudas mot en prisreduktion. Tillägg och reduktion av pris enligt ovan överenskommes mellan parterna.
Clarion Collection Hotel UppsalaI de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKHelpensionspris för en (1) person i ett rum1939Pris för elektronisk deltagarhantering för anmälan av konferensdeltagareErbjuds ejPris för frukt för 1 (en) person23Pris för godis för 1 (en) person23Pris för konferens/högtalartelefon571Pris för mobil hörslingaErbjuds ejPris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 från och med 16 personer till och med 50 personer inkl. fika för 1 (en) personErbjuds ejPris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 från och med 51 personer till och med 75 personer inkl. fika för 1 (en) personErbjuds ejPris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 från och med 76 personer till och med 150 personer inkl. fika för 1 (en) personErbjuds ejPris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 upp till och med 15 personer inkl. fika för 1 (en) personErbjuds ejPris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl 12:00 från och med 16 personer till och med 50 personer inkl. fika för 1 (en) personErbjuds ejPris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl 12:00 från och med 51 personer till och med 75 personer inkl. fika för 1 (en) personErbjuds ejPris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl 12:00 upp till och med 15 personer inkl. fika för 1 (en) person. (totalpris i kr)Erbjuds ejPris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl12:00 från och med 76 personer till och med 150 personer inkl. fika för 1 (en) personErbjuds ejPris för tillkommande övernattning i ett rum för 1 (en) person i delat rum inkl frukost228Pris för ytterligare 1-rätters middag för 1 (en) person257Pris för ytterligare 1-rätts lunch för 1 (en) person188Pris för ytterligare övernattning i ett rum för 1 (en) person inkl frukost1077Pristillägg för 2-rätters lunch inkl. måltidsdryck och kaffe/te för 1 (en) person0Pristillägg för 2-rätters middag inkl. måltidsdryck och kaffe/te för 1 (en) person108 -
3 Akademihotellet
Avtal: 23.3-7726-19:162
Övre Slottsgatan 5
753 10 Uppsala
Konferensrum: 4
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2020-01-16 2020-01-16PriserAkademihotelletVisa som PDF (.pdf)Priserna för övernattning avser en (1) person i ett rum inklusive frukost. Priserna gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller huruvida det är ett enkelrum eller ett dubbelrum. Helpensionspriset ska omfatta förmiddagskaffe med bröd, minst 1-rättslunch med måltidsdryck och kaffe eller te, eftermiddagskaffe med bröd samt minst en 1-rätters middag med måltidsdryck och kaffe eller te samt en övernattning med frukost för en (1) person inklusive möteslokal i skolsittning för 1–50 personer.
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKPris per grupprum för minst 8 deltagare2509Pris per person inom spannet 1 - 15 personer1882Pris per person inom spannet 16 - 50 personer1882Pris per person inom spannet 51 - 75 personerErbjuds ejPris per person inom spannet 76 - 150 personerErbjuds ejI deltagarspannen för utvärdering och pris under ramavtalsperioden är sittningsformen skolsittning upp till och med 50 personer. För 51 personer eller fler är sittningsformen biosittning om dessa spann offererats. I det fall andra former av sittning kan arrangeras i aktuell möteslokal ska detta ske kostnadsfritt efter beställarens önskemål. I det fall önskad sittningsform inte kan erbjudas på grund av brist på utrymme i avsedd möteslokal kan ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal som erbjuds mot ett tillägg.
I det fall biosittning eller liknande sittning efterfrågas upp till och med 50 personer kan en annan möteslokal erbjudas mot en prisreduktion. Tillägg och reduktion av pris enligt ovan överenskommes mellan parterna.
AkademihotelletI de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKHelpensionspris för en (1) person i ett rum1632Pris för elektronisk deltagarhantering för anmälan av konferensdeltagare0Pris för frukt för 1 (en) person11Pris för godis för 1 (en) person29Pris för konferens/högtalartelefon0Pris för mobil hörslinga0Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 från och med 16 personer till och med 50 personer inkl. fika för 1 (en) person319Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 från och med 51 personer till och med 75 personer inkl. fika för 1 (en) person0Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 från och med 76 personer till och med 150 personer inkl. fika för 1 (en) person0Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 upp till och med 15 personer inkl. fika för 1 (en) person319Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl 12:00 från och med 16 personer till och med 50 personer inkl. fika för 1 (en) person319Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl 12:00 från och med 51 personer till och med 75 personer inkl. fika för 1 (en) person0Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl 12:00 upp till och med 15 personer inkl. fika för 1 (en) person. (totalpris i kr)319Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl12:00 från och med 76 personer till och med 150 personer inkl. fika för 1 (en) person0Pris för tillkommande övernattning i ett rum för 1 (en) person i delat rum inkl frukost624Pris för ytterligare 1-rätters middag för 1 (en) person252Pris för ytterligare 1-rätts lunch för 1 (en) person166Pris för ytterligare övernattning i ett rum för 1 (en) person inkl frukost1044Pristillägg för 2-rätters lunch inkl. måltidsdryck och kaffe/te för 1 (en) person29Pristillägg för 2-rätters middag inkl. måltidsdryck och kaffe/te för 1 (en) person102 -
4 Radisson Blu Hotel Uppsala
Avtal: 23.3-7726-19:163
Stationsgatan 4
753 40 Uppsala
Konferensrum: 6
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2020-01-16 2020-01-16PriserRadisson Blu Hotel UppsalaVisa som PDF (.pdf)Priserna för övernattning avser en (1) person i ett rum inklusive frukost. Priserna gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller huruvida det är ett enkelrum eller ett dubbelrum. Helpensionspriset ska omfatta förmiddagskaffe med bröd, minst 1-rättslunch med måltidsdryck och kaffe eller te, eftermiddagskaffe med bröd samt minst en 1-rätters middag med måltidsdryck och kaffe eller te samt en övernattning med frukost för en (1) person inklusive möteslokal i skolsittning för 1–50 personer.
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKPris per grupprum för minst 8 deltagare3307Pris per person inom spannet 1 - 15 personer2294Pris per person inom spannet 16 - 50 personer2294Pris per person inom spannet 51 - 75 personerErbjuds ejPris per person inom spannet 76 - 150 personerErbjuds ejI deltagarspannen för utvärdering och pris under ramavtalsperioden är sittningsformen skolsittning upp till och med 50 personer. För 51 personer eller fler är sittningsformen biosittning om dessa spann offererats. I det fall andra former av sittning kan arrangeras i aktuell möteslokal ska detta ske kostnadsfritt efter beställarens önskemål. I det fall önskad sittningsform inte kan erbjudas på grund av brist på utrymme i avsedd möteslokal kan ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal som erbjuds mot ett tillägg.
I det fall biosittning eller liknande sittning efterfrågas upp till och med 50 personer kan en annan möteslokal erbjudas mot en prisreduktion. Tillägg och reduktion av pris enligt ovan överenskommes mellan parterna.
Radisson Blu Hotel UppsalaI de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKHelpensionspris för en (1) person i ett rum2294Pris för elektronisk deltagarhantering för anmälan av konferensdeltagareErbjuds ejPris för frukt för 1 (en) person23Pris för godis för 1 (en) person23Pris för konferens/högtalartelefon571Pris för mobil hörslingaErbjuds ejPris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 från och med 16 personer till och med 50 personer inkl. fika för 1 (en) personErbjuds ejPris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 från och med 51 personer till och med 75 personer inkl. fika för 1 (en) personErbjuds ejPris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 från och med 76 personer till och med 150 personer inkl. fika för 1 (en) personErbjuds ejPris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 upp till och med 15 personer inkl. fika för 1 (en) personErbjuds ejPris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl 12:00 från och med 16 personer till och med 50 personer inkl. fika för 1 (en) personErbjuds ejPris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl 12:00 från och med 51 personer till och med 75 personer inkl. fika för 1 (en) personErbjuds ejPris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl 12:00 upp till och med 15 personer inkl. fika för 1 (en) person. (totalpris i kr)Erbjuds ejPris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl12:00 från och med 76 personer till och med 150 personer inkl. fika för 1 (en) personErbjuds ejPris för tillkommande övernattning i ett rum för 1 (en) person i delat rum inkl frukost228Pris för ytterligare 1-rätters middag för 1 (en) person268Pris för ytterligare 1-rätts lunch för 1 (en) person212Pris för ytterligare övernattning i ett rum för 1 (en) person inkl frukost1359Pristillägg för 2-rätters lunch inkl. måltidsdryck och kaffe/te för 1 (en) person0Pristillägg för 2-rätters middag inkl. måltidsdryck och kaffe/te för 1 (en) person108
Myndigheter under regeringen
Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.
Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se
Organisationer som deltar via bekräftelse
Frågor och svar om Konferenser och möten
Dagkonferens
-
Svar:
Det är kravställt i resebyråavtalen att upphandlad resebyrå ska kunna boka de rangordnade delområdena åt avropsberättigad. Vid stora konferenser genom FKU så genomför avropsberättigad avropet på egen hand.
-
Svar:
Om leverantören kan erbjuda tjänsten, t ex middag eller hotellövernattning efter en dagkonferens, så får ordinarie priser erbjudas. Avropsberättigad har inte rätt att gå vidare i rangordningen om denna tjänst inte kan erbjudas eftersom som de extratjänster som inte finns listade under tilläggstjänster inte är upphandlade inom delområdet.
-
Svar:
Nej, ramavtalen är nettoavtal. Anläggningarna ska inte betala provisioner till en förmedlare. Viktigt att tredje part meddelar för leverantörerna att man gör bokning för avropsberättigad. En förmedelare får heller inte ta ut provision av en beställare om det inte finns en överenskommelse parterna emellan.
-
Svar:
Kan ej krävas i de rangordnade delområdena där samtliga villkor är fastställda. Vid förnyad konkurrensutsättning kan myndigheten i avropet begära detta. Anläggningen kan i sitt avropssvar acceptera kravet och ev. ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
Om en annan form av sittning kan genomföras i aktuell möteslokal ska detta ske kostnadsfritt efter beställarens önskemål. I det fall önskad sittningsform inte kan erbjudas på grund av brist på utrymme i avsedd möteslokal kan Ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal som erbjuds mot ett tillägg. I det fall biosittning eller liknande sittning efterfrågas kan Ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal mot en prisreduktion. Tillägg och reduktion av pris enligt ovan överenskommes skriftligen mellan parterna.
-
Svar:
Kategori Plus i Dagkonferens och Helpension har en omfattande kravspecifikation med flera och högre krav än bas på kapacitet, service, teknik och kvalitet. Utförlig kravspecifikation per kategori finns på avropa.se. Myndigheterna är fria att själva välja kategori vid varje avropstillfälle.
-
Svar:
I vägledningen finns en tydlig beskrivning över respektive delområde, vilka huvudsakliga tjänster som ingår och vilken del som är aktuell per behov.
-
Svar:
De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte leverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande p.g.a. av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.
Halvdag utan förtäring
-
Svar:
Det är kravställt i resebyråavtalen att upphandlad resebyrå ska kunna boka de rangordnade delområdena åt avropsberättigad. Vid stora konferenser genom FKU så genomför avropsberättigad avropet på egen hand.
-
Svar:
Om leverantören kan erbjuda tjänsten, t ex middag eller hotellövernattning efter en dagkonferens, så får ordinarie priser erbjudas. Avropsberättigad har inte rätt att gå vidare i rangordningen om denna tjänst inte kan erbjudas eftersom som de extratjänster som inte finns listade under tilläggstjänster inte är upphandlade inom delområdet.
-
Svar:
Kan ej krävas i de rangordnade delområdena där samtliga villkor är fastställda. Vid förnyad konkurrensutsättning kan myndigheten i avropet begära detta. Anläggningen kan i sitt avropssvar acceptera kravet och ev. ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
Nej, ramavtalen är nettoavtal. Anläggningarna ska inte betala provisioner till en förmedlare. Viktigt att tredje part meddelar för leverantörerna att man gör bokning för avropsberättigad. En förmedelare får heller inte ta ut provision av en beställare om det inte finns en överenskommelse parterna emellan.
-
Svar:
Nej, i dessa kategorier ingår ingen förtäring.
-
Svar:
I vägledningen finns en tydlig beskrivning över respektive delområde, vilka huvudsakliga tjänster som ingår och vilken del som är aktuell per behov.
Heldag utan förtäring
-
Svar:
Det är kravställt i resebyråavtalen att upphandlad resebyrå ska kunna boka de rangordnade delområdena åt avropsberättigad. Vid stora konferenser genom FKU så genomför avropsberättigad avropet på egen hand.
-
Svar:
Om leverantören kan erbjuda tjänsten, t ex middag eller hotellövernattning efter en dagkonferens, så får ordinarie priser erbjudas. Avropsberättigad har inte rätt att gå vidare i rangordningen om denna tjänst inte kan erbjudas eftersom som de extratjänster som inte finns listade under tilläggstjänster inte är upphandlade inom delområdet.
-
Svar:
Kan ej krävas i de rangordnade delområdena där samtliga villkor är fastställda. Vid förnyad konkurrensutsättning kan myndigheten i avropet begära detta. Anläggningen kan i sitt avropssvar acceptera kravet och ev. ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte leverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande p.g.a. av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.
-
Svar:
Nej, ramavtalen är nettoavtal. Anläggningarna ska inte betala provisioner till en förmedlare. Viktigt att tredje part meddelar för leverantörerna att man gör bokning för avropsberättigad. En förmedelare får heller inte ta ut provision av en beställare om det inte finns en överenskommelse parterna emellan.
-
Svar:
Nej, i dessa kategorier ingår ingen förtäring. För konferens heldag med förtäring hänvisas till delområde "Dagkonferens".
-
Svar:
I vägledningen finns en tydlig beskrivning över respektive delområde, vilka huvudsakliga tjänster som ingår och vilken del som är aktuell per behov.
Helpension
-
Svar:
Det är kravställt i resebyråavtalen att upphandlad resebyrå ska kunna boka de rangordnade delområdena åt avropsberättigad. Vid stora konferenser genom FKU så genomför avropsberättigad avropet på egen hand.
-
Svar:
Om leverantören kan erbjuda tjänsten, t ex middag eller hotellövernattning efter en dagkonferens, så får ordinarie priser erbjudas. Avropsberättigad har inte rätt att gå vidare i rangordningen om denna tjänst inte kan erbjudas eftersom som de extratjänster som inte finns listade under tilläggstjänster inte är upphandlade inom delområdet.
-
Svar:
Ja, myndigheten väljer vilken måltid som ska inleda konferensen och ramavtalsleverantören har därmed inte rätt till att debitera extra för någon tjänst i detta fall.
-
Svar:
Kategori Plus i Dagkonferens och Helpension har en omfattande kravspecifikation med flera och högre krav än bas på kapacitet, service, teknik och kvalitet. Utförlig kravspecifikation per kategori finns på avropa.se. Myndigheterna är fria att själva välja kategori vid varje avropstillfälle.
-
Svar:
Kan ej krävas i de rangordnade delområdena där samtliga villkor är fastställda. Vid förnyad konkurrensutsättning kan myndigheten i avropet begära detta. Anläggningen kan i sitt avropssvar acceptera kravet och ev. ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte leverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande p.g.a. av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.
-
Svar:
Nej, ramavtalen är nettoavtal. Anläggningarna ska inte betala provisioner till en förmedlare. Viktigt att tredje part meddelar för leverantörerna att man gör bokning för avropsberättigad. En förmedelare får heller inte ta ut provision av en beställare om det inte finns en överenskommelse parterna emellan.
-
Svar:
Ramavtalsleverantören har rätt att ta betalt, enligt prislistan för extratjänster, för de rätter som inte ingår i upphandlad tjänst.
-
Svar:
I vägledningen finns en tydlig beskrivning över respektive delområde, vilka huvudsakliga tjänster som ingår och vilken del som är aktuell per behov.
Stora konferenser
-
Svar:
Stora konferenser. Logi efterfrågas i den förnyade konkurensutsättningen och de ramavtalsleverantören som inte kan erbjuda logi kan inte bli tilldelade kontrakt.
-
Svar:
Ja, FKU skickas till samtliga inom vald kommun/kommundel. De ramavtalsleverantörer som svarar att de inte klarar kapacitetskraven skall inte utvärderas.
-
Svar:
Det finns krav på förbättringsarbete gällande kvalitet, miljö och tillgängliget. Utöver detta, krav på ljudanläggning. I övrigt specificerar myndigheten de krav, enligt kravkatalogen (se vägledning), som behöver uppfyllas vid varje enskilt mötestillfälle.
-
Svar:
Kan ej krävas i de rangordnade delområdena där samtliga villkor är fastställda. Vid förnyad konkurrensutsättning kan myndigheten i avropet begära detta. Anläggningen kan i sitt avropssvar acceptera kravet och ev. ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte leverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande p.g.a. av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.
-
Svar:
Ja. Priserna som offereras kan variera så länge de inte överstiger takpriserna.
-
Svar:
Nej, ramavtalen är nettoavtal. Anläggningarna ska inte betala provisioner till en förmedlare. Viktigt att tredje part meddelar för leverantörerna att man gör bokning för avropsberättigad. En förmedelare får heller inte ta ut provision av en beställare om det inte finns en överenskommelse parterna emellan.
-
Svar:
Det är kravställt i resebyråavtalen att upphandlad resebyrå ska kunna boka de rangordnade delområdena åt avropsberättigad. Vid stora konferenser genom FKU så genomför avropsberättigad avropet på egen hand.
-
Svar:
I vägledningen finns en tydlig beskrivning över respektive delområde, vilka huvudsakliga tjänster som ingår och vilken del som är aktuell per behov.
Timdebitering
-
Svar:
Det är kravställt i resebyråavtalen att upphandlad resebyrå ska kunna boka de rangordnade delområdena åt avropsberättigad. Vid stora konferenser genom FKU så genomför avropsberättigad avropet på egen hand.
-
Svar:
Om leverantören kan erbjuda tjänsten, t ex middag eller hotellövernattning efter en dagkonferens, så får ordinarie priser erbjudas. Avropsberättigad har inte rätt att gå vidare i rangordningen om denna tjänst inte kan erbjudas eftersom som de extratjänster som inte finns listade under tilläggstjänster inte är upphandlade inom delområdet.
-
Svar:
Kan ej krävas i de rangordnade delområdena där samtliga villkor är fastställda. Vid förnyad konkurrensutsättning kan myndigheten i avropet begära detta. Anläggningen kan i sitt avropssvar acceptera kravet och ev. ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte leverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande p.g.a. av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.
-
Svar:
Nej, ramavtalen är nettoavtal. Anläggningarna ska inte betala provisioner till en förmedlare. Viktigt att tredje part meddelar för leverantörerna att man gör bokning för avropsberättigad. En förmedelare får heller inte ta ut provision av en beställare om det inte finns en överenskommelse parterna emellan.
-
Svar:
I vägledningen finns en tydlig beskrivning över respektive delområde, vilka huvudsakliga tjänster som ingår och vilken del som är aktuell per behov.
Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin
Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.
1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
2
Effektivare offentliga inköp.
3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
4
En rättssäker offentlig upphandling.
5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..