Ramavtalen inom Säker förvaring är på väg att löpa ut. Utvärdering av anbud pågår och vi planerar för att nya ramavtal ska finnas klara för avrop....
24 september 2021-
Mål 1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
-
Mål 2
Effektivare offentliga inköp.
-
Mål 3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
-
Mål 4
En rättssäker offentlig upphandling.
-
Mål 5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
-
Mål 6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
-
Mål 7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..
Säkerhetsskåp - Rangordning - För avrop av varor upp till 50.000 SEK
Utgångna ramavtal
Avtalsperiod: 2017-12-02 - 2021-12-01 Förlängningsoption max t.o.m. 2021-12-01
Detta delområde omfattar stöldskyddsklassade säkerhetsskåp såsom laptopskåp, nyckelsäkerhetsskåp, vapensäkerhetsskåp och serversäkerhetsskåp Avrop sker genom rangordnat förfarande alternativt förnyad konkurrensutsättning beroende på avropsberättigades uppskattade varuvärde för sitt behov vid respektive avropstillfälle.
Rangordning - För avrop av varor upp till 50.000 SEK
Vid avrop av förvaringsenheter med stöld eller brandskyddsklassning är samtliga villkor fastställda i ramavtalet, upp till 50.000 SEK, se prislistan för priser. Avrop sker genom att avropsberättigad i första hand kontaktar den ramavtalsleverantör som har plats ett (1) i rangordningen inom delområdet. I de fall denne inte kan leverera har avropsberättigad rätt att kontakta nästkommande ramavtalsleverantör som har plats två (2) i rangordningen, o.s.v.
Förnyad konkurrensutsättning - För avrop av varor över 50.000 SEK
Vid avrop av förvaringsenheter med stöld eller brandskyddsklassning sker det genom förnyad konkurrensutsättning om värdet beräknas överstiga 50.000 SEK, se produktlistan. Avrop sker genom att avropsberättigad skickar avropsförfrågan till samtliga ramavtalsleverantörer inom delområdet, som bjuds in att på nytt lämna anbud i enlighet med de villkor som anges i ramavtalet. Dessa villkor får preciseras utifrån de krav som är möjliga att ställa, se kravkatalog i Förfrågningsunderlaget.
För att välja avropsform klicka nedan
Rangordnat ramavtal Ramavtalen inom detta område är rangordnade. Detta innebär att du i första hand ska vända dig med ditt avrop till den leverantör som rangordnats med nummer 1.
-
1 Nivex TopSafe AB
Kontakt vid frågor: Jacob Hallgren 0735-128374 Avtalsnummer: 23.3-6924-16:001 -
2 Scandinavian Safe AB
Kontakt vid frågor: Rebecka Sandberg 08-6898560 Avtalsnummer: 23.3-6924-16:002 -
3 Profsafe AB
Kontakt vid frågor: Mattias Lysebring 0371-523295 Avtalsnummer: 23.3-6924-16:003
-
Namn Senast uppdaterad
-
Upphandling
Förfrågningsunderlag (.pdf)
2017-11-15 Frågor och svar (.pdf)
2017-11-15 -
Avtalsdokument
Ramavtal Huvuddokument (.pdf)
2017-11-17 Allmänna villkor (.pdf)
2017-11-17 -
Avropsstöd
Vägledning för säkerhetsskåp (.pdf)
2019-12-02 Snabbguide (.pdf)
2017-11-15 Skåpguide (.pdf)
2019-04-10 Allmän vägledning för avrop (.pdf)
2023-10-09