Ramavtalen för Möbler och inredning gäller till och med 15 september 2023 med undantag för delområdet Arbetsplats och förvaring där det finns ytterligare möjligheter....
29 augusti 2023-
Mål 1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
-
Mål 2
Effektivare offentliga inköp.
-
Mål 3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
-
Mål 4
En rättssäker offentlig upphandling.
-
Mål 5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
-
Mål 6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
-
Mål 7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..
Arbetsplats och förvaring - Förnyad konkurrensutsättning
Utgångna ramavtal
Avtalsperiod: 2020-01-07 - 2024-01-06 Förlängningsoption max t.o.m. 2024-01-06
Detta delområde omfattar möbler till en kontorsarbetsplats som t.ex. arbetsbord, skärmar, ljudabsorbenter, förvaringsenheter, personlig förvaring och källsorteringsmöbler. Förvaring inom detta delområde är till största delen tillverkade i trä. Det finns även tillbehör att avropa. Endast produkter i leverantörernas produktlistor kan avropas. Till snabbguide
Det är inte möjligt att avropa t.ex. barnmöbler, möbler för hemmiljö och hörsalsmöbler. Det går inte heller att avropa specialsnickerier eller arkitekttjänster.
Avrop ska ske med tillämpning av särskild fördelningsnyckel om beräknat varuvärde uppgår till 500 000 SEK enligt de priser som presenteras i produktlistorna. Vid avrop där värdet överstiger 500 000 SEK ska förnyad konkurrensutsättning tillämpas: Vid avrop som föregås av förnyad konkurrensutsättning kan bättre prisvillkor överenskommas än de priser som presenteras i ramavtalsleverantörernas produktlistor.
Vid avrop genom särskild fördelningsnyckel finns ingen rangordning mellan ramavtalsleverantörerna.
Här väljer du avropsform
Förnyad konkurrensutsättning Avropsrutinen för detta ramavtal är en förnyad konkurrensutsättning. Detta innebär att du ska fråga alla leverantörer inom aktuellt område.
-
Addentity Interiör AB
Kontakt vid frågor: Dan Önnerlid 0733-335020 Avtalsnummer: 23.3-8004-18:050 -
AJ Produkter Aktiebolag
Kontakt vid frågor: August Hammar 035-18 08 93 Avtalsnummer: 23.3-8004-18:054 -
Aktiebolaget Evert Lindelöf Inredningsservice
Kontakt vid frågor: Martin Zhuk 0708-98 32 78 Avtalsnummer: 23.3-8004-18:051 -
EFG European Furniture Group Aktiebolag
Kontakt vid frågor: Linda Jonasson Gustafsson 0140-67693 Avtalsnummer: 23.3-8004-18:047 -
Input interiör AB
Kontakt vid frågor: Marcus Berntson 073-3025982 Avtalsnummer: 23.3-8004-18:049 -
Kinnarps AB
Kontakt vid frågor: Lars Nordgren 08-55691104 Avtalsnummer: 23.3-8004-18:052 -
Martela Oyj
Kontakt vid frågor: Lars Bjerhem 073-347 19 23 Avtalsnummer: 23.3-8004-18:048 -
Rekomo AB
Kontakt vid frågor: Jonas Åström 031-3134273 Avtalsnummer: 23.3-8004-18:057 -
Senab AB
Kontakt vid frågor: Peter Almgren 08-58635043 Avtalsnummer: 23.3-8004-18:056 -
Sono Sverige AB
Kontakt vid frågor: Jannie Dolk Wigren 070-843 26 89 Avtalsnummer: 23.3-8004-18:053 -
Thule Möbler AB
Kontakt vid frågor: Torbjörn Axelsson 070-5841034 Avtalsnummer: 23.3-8004-18:055 -
TreCe AB
Kontakt vid frågor: Mirjana Kilian 070-5448551 Avtalsnummer: 23.3-8004-18:009
-
Namn Senast uppdaterad
-
Upphandling
Upphandlingsdokument (.pdf)
2019-07-19 Frågor och svar - Upphandlingsdokument (.pdf)
2019-09-19 -
Avtalsdokument
Ramavtalets huvuddokument (.pdf)
2019-07-19 Allmänna villkor (.pdf)
2019-07-19 Avropsrutin och kravkatalog (.pdf)
2019-07-19 -
Avropsstöd
Vägledning - Möbler och inredning (.pdf)
2022-05-25 Beloppsgränser delområden (.pdf)
2019-07-19 Fördelning av varor inom delområden (.pdf)
2019-10-08 Sökhjälp möbler (.xlsx)
2022-12-02 Snabbguide (.pdf)
2019-07-19 Tips och råd (.pdf)
2020-12-01 Bilder från ett Informationstillfälle (.pdf)
2020-09-01 Avropsblankett (.xlsm)
2022-04-04 Utökat stöd avrop cirkulära tjänster (.pdf)
2020-03-02 Allmän vägledning för avrop (.pdf)
2023-10-09 Redovisning av hållbarhetskrav (.pdf)
2019-10-02