Ramavtalen för Möbler och inredning gäller till och med 15 september 2023. Ramavtalen inom delområde Arbetsplats och förvaring har dock förlängts. Om behov föreligger....
6 september 2023-
Mål 1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
-
Mål 2
Effektivare offentliga inköp.
-
Mål 3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
-
Mål 4
En rättssäker offentlig upphandling.
-
Mål 5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
-
Mål 6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
-
Mål 7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..
Arkiv och magasin - Särskild fördelningsnyckel
Utgångna ramavtal
Avtalsperiod: 2019-09-16 - 2023-09-15 Förlängningsoption max t.o.m. 2023-09-15
I detta delområde ingår olika lösningar för att förvara handlingar, historiska samlingar, konst och målningar, datamedia, små och skrymmande museiföremål, fotografiskt material, musik, film etc. Det är även möjligt att avropa förvaring för klimatkänsliga och/eller vibrationskänsliga material. Det finns även tillbehör att avropa. Endast produkter i leverantörernas produktlistor kan avropas. Till snabbguide
Avrop ska ske med tillämpning av särskild fördelningsnyckel om beräknat varuvärde uppgår till 300 000 SEK enligt de priser som presenteras i produktlistorna. Vid avrop där värdet överstiger 300 000 SEK ska förnyad konkurrensutsättning tillämpas: Vid avrop som föregås av förnyad konkurrensutsättning kan bättre prisvillkor överenskommas än de priser som presenteras i ramavtalsleverantörernas produktlistor.
Vid avrop genom särskild fördelningsnyckel finns ingen rangordning mellan ramavtalsleverantörerna.
Här väljer du avropsform
Särskild fördelningsnyckel Avropsrutinen för detta ramavtal är särskild fördelningsnyckel. Detta innebär att du utifrån ett eller flera kriterier, angivna i ramavtalet, väljer den leverantör som bäst kan tillgodose ert behov vid avropstillfället.
-
Bruynzeel Storage Systems AB
Skicka avropsförfrågan till leverantör Kontakt vid frågor: Se lista kontaktpersoner under "Dokument" Avtalsnummer: 23.3-8004-18:012 -
Input interiör AB
Skicka avropsförfrågan till leverantör Kontakt vid frågor: Marcus Berntson 073-3025982 Avtalsnummer: 23.3-8004-18:046 -
Kinnarps AB
Skicka avropsförfrågan till leverantör Kontakt vid frågor: Lars Nordgren 08-55691104 Avtalsnummer: 23.3-8004-18:011 -
Lundqvist Inredningar AB
Skicka avropsförfrågan till leverantör Kontakt vid frågor: Annica Ekegren 073-9172608 Cajsa Carlsson 073-9172602 Avtalsnummer: 23.3-8004-18:013 -
Nordsecure Group AB
Skicka avropsförfrågan till leverantör Kontakt vid frågor: Håkan Boså 070-3225532 Avtalsnummer: 23.3-8004-18:021 -
Ultranet Sistemas AB Avtalsperiod: 2019-09-16 - 2022-06-12
Kontakt vid frågor: Eduardo Moretti 070-7687787 Avtalsnummer: 23.3-8004-18:033
-
Namn Senast uppdaterad
-
Upphandling
Upphandlingsdokument (.pdf)
2019-07-19 Frågor och svar - Upphandlingsdokument (.pdf)
2019-09-19 -
Avtalsdokument
Ramavtalets huvuddokument (.pdf)
2019-07-19 Allmänna villkor (.pdf)
2019-07-19 Avropsrutin och kravkatalog (.pdf)
2019-07-19 -
Avropsstöd
Vägledning - Möbler och inredning (.pdf)
2022-05-25 Stöd vid val av möbel (.pdf)
2022-03-24 Beloppsgränser delområden (.pdf)
2019-07-19 Rabatter (.pdf)
2022-06-13 Fördelning av varor inom delområden (.pdf)
2019-10-08 Sökhjälp möbler (.xlsx)
2022-12-02 Snabbguide (.pdf)
2019-07-19 Tips och råd (.pdf)
2020-12-01 Bilder från ett informationstillfälle (.pdf)
2020-09-01 Avropsblankett (.xlsm)
2022-04-04 Utökat stöd avrop cirkulära tjänster (.pdf)
2020-03-02 Allmän vägledning för avrop (.pdf)
2023-10-09 Redovisning av hållbarhetskrav (.pdf)
2019-10-02