Ramavtalen för Möbler och inredning gäller till och med 15 september 2023. Ramavtalen inom delområde Arbetsplats och förvaring har dock förlängts. Om behov föreligger....
6 september 2023-
Mål 1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
-
Mål 2
Effektivare offentliga inköp.
-
Mål 3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
-
Mål 4
En rättssäker offentlig upphandling.
-
Mål 5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
-
Mål 6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
-
Mål 7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..
Textil inredning för fönstermiljö - Särskild fördelningsnyckel
Utgångna ramavtal
Avtalsperiod: 2019-09-16 - 2023-09-15 Förlängningsoption max t.o.m. 2023-09-15
Detta delområde omfattar textilier till t.ex. gardiner, draperier och rullgardiner. Delområdet omfattar även lamellgardiner och mörkläggningsgardiner. Det finns även tillbehör att avropa. Endast produkter i leverantörernas produktlistor kan avropas. Till snabbguide
Det är inte möjligt att avropa mellanliggande persienner eller tjänster rörande den typ av vara.
Avrop ska ske med tillämpning av särskild fördelningsnyckel om beräknat varuvärde uppgår till 300 000 SEK enligt de priser som presenteras i produktlistorna. Vid avrop där värdet överstiger 300 000 SEK ska förnyad konkurrensutsättning tillämpas: Vid avrop som föregås av förnyad konkurrensutsättning kan bättre prisvillkor överenskommas än de priser som presenteras i ramavtalsleverantörernas produktlistor.
Vid avrop genom särskild fördelningsnyckel finns ingen rangordning mellan ramavtalsleverantörerna.
Här väljer du avropsform
Särskild fördelningsnyckel Avropsrutinen för detta ramavtal är särskild fördelningsnyckel. Detta innebär att du utifrån ett eller flera kriterier, angivna i ramavtalet, väljer den leverantör som bäst kan tillgodose ert behov vid avropstillfället.
-
Input interiör AB
Skicka avropsförfrågan till leverantör Kontakt vid frågor: Marcus Berntson 073-3025982 Avtalsnummer: 23.3-8004-18:046 -
Kinnarps AB
Skicka avropsförfrågan till leverantör Kontakt vid frågor: Lars Nordgren 08-55691104 Avtalsnummer: 23.3-8004-18:011 -
Lingbo Textilinredning AB
Skicka avropsförfrågan till leverantör Kontakt vid frågor: Marcus Tallbo-Pierre 076-1342088 Avtalsnummer: 23.3-8004-18:014 -
Persiennkompaniet Norden AB
Skicka avropsförfrågan till leverantör Kontakt vid frågor: Ellen Bihl 070-5192615 Avtalsnummer: 23.3-8004-18:020 -
Primetex AB
Skicka avropsförfrågan till leverantör Kontakt vid frågor: Mikael Andebratt 0708-309396 Avtalsnummer: 23.3-8004-18:007 -
Senab AB
Skicka avropsförfrågan till leverantör Kontakt vid frågor: Peter Almgren 08-58635043 Avtalsnummer: 23.3-8004-18:034 -
Soft Office Dalarna AB
Skicka avropsförfrågan till leverantör Kontakt vid frågor: Christian Tallbo Pierre 070-7733192 Avtalsnummer: 23.3-8004-18:025 -
Thule Möbler AB
Skicka avropsförfrågan till leverantör Kontakt vid frågor: Torbjörn Axelsson 070-5841034 Avtalsnummer: 23.3-8004-18:006
-
Namn Senast uppdaterad
-
Upphandling
Upphandlingsdokument (.pdf)
2019-07-19 Frågor och svar - Upphandlingsdokument (.pdf)
2019-09-19 -
Avtalsdokument
Ramavtalets huvuddokument (.pdf)
2019-07-19 Allmänna villkor (.pdf)
2019-07-19 Avropsrutin och kravkatalog (.pdf)
2019-07-19 -
Avropsstöd
Vägledning - Möbler och inredning (.pdf)
2022-05-25 Stöd vid val av möbel (.pdf)
2022-03-24 Beloppsgränser delområden (.pdf)
2019-07-19 Rabatter (.pdf)
2022-06-13 Fördelning av varor inom delområden (.pdf)
2019-10-08 Sökhjälp möbler (.xlsx)
2022-11-29 Snabbguide (.pdf)
2019-07-19 Tips och råd (.pdf)
2020-12-01 Bilder från ett informationstillfälle (.pdf)
2020-09-01 Avropsblankett (.xlsm)
2022-04-04 Utökat stöd avrop cirkulära tjänster (.pdf)
2020-03-02 Allmän vägledning för avrop (.pdf)
2023-10-09 Redovisning av hållbarhetskrav (.pdf)
2019-10-02