Flyttjänster
Upphandling
Upphandlare
Statens inköpscentral har genomfört en förstudie för att kartlägga omfattning, inriktning, utformning och upplägg av kommande upphandling inom det aktuella området. Mer information går att läsa i Kortversion förstudie Flyttjänster som du hittar under Dokument.
Upphandlingen påbörjas under september 2024 och planeras genomföras enligt tidsplan ovan.
Extern remiss
Inför kommande upphandling av ett statligt ramavtal för flyttjänster inbjuder vi leverantörer och andra berörda parter att inkomma med synpunkter på ett utkast till delar av ett upphandlingsdokument. Syftet med denna externa remiss är att underlätta för oss att utforma ett upphandlingsdokument som uppfyller kraven på transparens och proportionalitet.
Vidare ger den externa remissen möjlighet för leverantörer och andra berörda parter inom området att bidra med sin kunskap och erfarenhet.
Under Dokument nedan hittar du följande dokument som ingår i den externa remissen:
- Bilaga Kommentarsfält
- Bilaga Extern remiss flyttjänster 2024
- Bilaga Begäran om sekretess i extern remiss
- Information om extern remiss
För mer information om den externa remissen, vänligen läs bilaga ”Information om extern remiss”.
Synpunkter bifogas via e-post till: Fredrik Björnström, ansvarig projektledare. Vänligen inkom med era synpunkter på denna externa remiss senast 29 januari 2025.
Nuvarande ramavtalsområde omfattar bland annat kontorsflytt, bohagsflytt, tungflytt, arkivflytt, tippkörning för avveckling av gods samt flytt av konstföremål.