IT-konsulttjänster- IT-konsultlösningar
Upphandling
Upphandlare
Statens inköpscentral har genomfört en förstudie för att kartlägga omfattning, inriktning, utformning och upplägg av kommande upphandling inom de aktuella området. Mer information går att läsa i förstudierapporten.
Upphandlingen påbörjas under februari 2024 och planeras genomföras med ett selektivt förfarande enligt tidsplan ovan.
Denna upphandling omfattar Konsulttjänster inom fyra olika områden:
- Verksamhetens IT-behov
- Ledning av IT-projekt
- IT-säkerhet
- Arkitektur och utveckling
Upphandlingen riktar sig till anbudssökande som kan leverera samtliga kompetensområden och roller inom de fyra områdena. Ramavtalet kommer att kunna användas av Avropsberättigad vid Avrop som omfattar flera Konsulter med kompetenser som sträcker sig över fler än ett område. Det vill säga, Ramavtalet kan endast nyttjas vid avrop som omfattar minst två (2) Konsulter med olika kompetenser och dessa kompetenser ska återfinnas inom minst två (2) av de fyra (4) områdena.
Denna upphandling omfattar två olika leveransformer för Konsulttjänster: resurskonsulttjänst och uppdragskonsulttjänst.
Nuvarande delområde IT-konsultlösningar omfattar konsulttjänster inom Verksamhetsutveckling, Krav, Användarbarhet, Tillgänglighet, Ledning, Styrning, IT-säkerhet, Arkitektur, Systemutveckling, Systemförvaltning och Test.
Läs om våra annonserade upphandlingar i upphandlingsverktyget Mercell Tendsign.