Nationella upphandlingsstrategin
-
Mål 1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
-
Mål 2
Effektivare offentliga inköp.
-
Mål 3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
-
Mål 4
En rättssäker offentlig upphandling.
-
Mål 5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
-
Mål 6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
-
Mål 7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..
Skrivare som tjänst och produkt - Förnyad konkurrensutsättning
Avtalsperiod: 2023-02-22 - 2027-02-21
Ramavtalsområdet omfattar produkter och tjänster för dokumenthantering.
Exempel på produkter: kontorsskrivare, MFP, kopiatorer, scannrar, faxar, bordsskrivare, specialskrivare, storformatskrivare, kringutrustning, tillhörande programvaror, tillbehör, reservdelar och förbrukningsmateriel
Ramavtalet har en kombination av särskild fördelningsnyckel och förnyad konkurrensutsättning. Avropsberättigad ska i första hand använda den särskilda fördelningsnyckeln och i andra hand förnyad konkurrensutsättning.
7 olika typer av skrivare är möjliga för Avrop med särskild fördelningsnyckel för köp med eget ägande:
- MFP A3 Avancerad
- MFP A3 Arkivbeständig
- MFP A4
- MFP A4 Miljö
- Bordsskrivare A4 färg
- Bordsskrivare A4 svartvit
- Fotoskrivare
Till detta kan även en Servicenivå på 4 år med eller utan tonerleverans avropas. Servicenivå är en paketerad tjänst som innehåller Support, Service och Underhåll. Enskilda avrop med särskild fördelningsnyckel får uppgå till högst 300 000 SEK per Avrop.
Om Avropsberättigads behov inte kan uppfyllas genom Avrop med särskild fördelningsnyckel så ska förnyad konkurrensutsättning användas. Den förnyade konkurrensutsättningen omfattar produkter och tjänster knutna till området för dokumenthantering. Krav, kriterier och villkor kan ställas utifrån områden i kravkatalogen.
Exempel på produkter: kontorsskrivare, MFP, kopiatorer, scannrar, faxar, bordsskrivare, specialskrivare, storformatskrivare, kringutrustning, tillhörande programvaror, tillbehör, reservdelar och förbrukningsmateriel.
Exempel på tjänster: analys, anpassning, avveckling, design, destruktion, dokumentation, driftsättning, e-handelslösning, funktionstjänst, helpdesk, införande, installation, integration, konfiguration, lagerhållning, montering, installation och konfiguration, licenshantering, projektering, projektledning, reparation, retursystem för toner, rådgivning, service, support, teknikanalys, test, underhåll, utbildning, webbshop, återtag, överlämningsassistans till ny leverantör och överlåtelse.
En konsulttjänst kan tillhandahållas antingen som resurs utan åtagande om ett avtalat resultat (resurstjänst) eller som ansvarig för genomförandet av ett angivet uppdrag med avtalat resultat (uppdragstjänst). Det är även möjligt att Avropa tjänster som är sammantagna till en funktion, exempelvis utskrift som tjänst eller scanning som tjänst.
Avropsberättigad kan vid avrop med Konkurrensutsättning välja mellan köp för eget ägande eller olika alternativ för finansiering (hyra, hyra med köpoption och leasing).
Här väljer du avropsform
Förnyad konkurrensutsättning Avropsrutinen för detta ramavtal är en förnyad konkurrensutsättning. Detta innebär att du ska fråga alla leverantörer inom aktuellt område.
-
Atea Sverige AB
Kontakt vid frågor: Roger Ekstrand 0455-384652 Avtalsnummer: 23.3-11119-2021-001 -
Canon Svenska Aktiebolag
Kontakt vid frågor: Anna Holmqvist Boulonois 073-9788558 Avtalsnummer: 23.3-11119-2021-002 -
Office Sverige AB
Kontakt vid frågor: Anette Hesselgren 073-7193045 Avtalsnummer: 23.3-11119-2021-003 -
Perfect Print Sverige AB
Kontakt vid frågor: Anders Östmar 076-02 73 358 Robin Persson 076-27 88 598 Avtalsnummer: 23.3-11119-2021-004 -
Ricoh Sverige AB
Kontakt vid frågor: Dan Sundén 070-7898045 Avtalsnummer: 23.3-11119-2021-005 -
Toshiba TEC Nordic AB
Kontakt vid frågor: Eva Garmelius 073-7194644 Carl Jones 073-7194613 Avtalsnummer: 23.3-11119-2021-006
-
Namn Senast uppdaterad
-
Upphandling
Ansökningsinbjudan (.pdf)
2023-02-17 Anbudsinbjudan (.pdf)
2023-02-20 Frågor och svar - Upphandlingsdokument (.pdf)
2023-02-17 -
Avtalsdokument
Ramavtalets huvuddokument (.pdf)
2023-02-17 Allmänna villkor (.pdf)
2023-04-26 Kravkatalog (.pdf)
2023-02-17 -
Avropsstöd