Mediebyråtjänster - Mediestrategi, planering och köp av annonser samt kampanjer
Avtalsperiod
2023-02-17 - 2027-02-16Avropsform
- Rangordnat ramavtal
- Förnyad konkurrensutsättning
Ramavtalsnummer
23.3-10136-2021Kundstöd
- Avrop av mediestrategi planering och köp av annonser samt kampanjer upp till 200 000 SEK görs enligt rangordning.
- Avrop av mediestrategi planering och köp av annonser samt kampanjer över 200 000 SEK görs med förnyad konkurrensutsättning.
Annonser och kampanjer omfattar bland annat:
- Analys och rådgivning i mediefrågor.
- Produktion av annonser såsom rekryteringsannonser med mera utifrån avropsberättigads grafiska profil och önskemål i samband med köp av annonsutrymme.
- Förhandling av rabatter och köp av annons- och kampanjutrymme.
- Optimering av digital annons och kampanj.
- Kontroll och kvalitetssäkring av annonser och kampanjer.
- Medieanalys, mediestrategi, medieval, samt övrig rådgivning
- Förhandling och köp av medieutrymme
- Bevakning, studerande och analys av prioriterade målgrupper
- Projektledning
- Efterkontroll och uppföljning.
Här väljer du avropsform
Förnyad konkurrensutsättning innebär att du ska skicka din avropsförfrågan till alla leverantörer inom aktuellt område.
Skicka avropsförfrågan till samtliga leverantörer-
Ad-on media nordic AB
Avtal: 23.3-10136-2021-003
-
Nowa Kommunikation AB
Avtal: 23.3-10136-2021-001
-
Scream Mediabyrå AB
Avtal: 23.3-10136-2021-002
Myndigheter under regeringen
Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.
Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se
Organisationer som deltar via bekräftelse
Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin
Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.
1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
2
Effektivare offentliga inköp.
3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
4
En rättssäker offentlig upphandling.
5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..