Till innehåll på sidan

Prenumerera via RSS

Mediebyråtjänster - Mediestrategi, planering och köp av annonser samt kampanjer

Avtalsperiod

2023-02-17 - 2027-02-16

Avropsform

  • Rangordnat ramavtal
  • Förnyad konkurrensutsättning

Ramavtalsnummer

23.3-10136-2021

Biträdande ramavtalsansvarig

Klas Lindström

08-7000727


- Avrop av mediestrategi planering och köp av annonser samt kampanjer upp till 200 000 SEK görs enligt rangordning.

- Avrop av mediestrategi planering och köp av annonser samt kampanjer över 200 000 SEK görs med förnyad konkurrensutsättning.

 

Annonser och kampanjer omfattar bland annat:

  • Analys och rådgivning i mediefrågor.
  • Produktion av annonser såsom rekryteringsannonser med mera utifrån avropsberättigads grafiska profil och önskemål i samband med köp av annonsutrymme.
  • Förhandling av rabatter och köp av annons- och kampanjutrymme.
  • Optimering av digital annons och kampanj.
  • Kontroll och kvalitetssäkring av annonser och kampanjer.
  • Medieanalys, mediestrategi, medieval, samt övrig rådgivning
  • Förhandling och köp av medieutrymme
  • Bevakning, studerande och analys av prioriterade målgrupper
  • Projektledning
  • Efterkontroll och uppföljning.

Förnyad konkurrensutsättning innebär att du ska skicka din avropsförfrågan till alla leverantörer inom aktuellt område.

Skicka avropsförfrågan till samtliga leverantörer
Namn
Senast uppdaterad
Upphandling
Senast uppdaterad: 2023-02-16 2023-02-16
Avtalsdokument
Senast uppdaterad: 2023-02-16 2023-02-16
Senast uppdaterad: 2023-02-13 2023-02-13
Stöddokument
Senast uppdaterad: 2023-03-07 2023-03-07
Senast uppdaterad: 2024-11-29 2024-11-29
Senast uppdaterad: 2023-03-07 2023-03-07
Senast uppdaterad: 2023-03-07 2023-03-07
Senast uppdaterad: 2023-02-13 2023-02-13
Senast uppdaterad: 2023-02-13 2023-02-13
Senast uppdaterad: 2022-06-21 2022-06-21
Senast uppdaterad: 2022-06-21 2022-06-21
Senast uppdaterad: 2022-06-21 2022-06-21

Myndigheter under regeringen

Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.

Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se


Organisationer som deltar via bekräftelse

Namn
Akademiska Hus Aktiebolag
Kungliga Operan Aktiebolag
Nordiska museet
Riksdagens ombudsmän
Riksdagsförvaltningen
Riksrevisionen
Riksteatern
SMA Maintenance
Stiftelsen för Kunskaps- och Kompetensutveckling
Stiftelsen Röda korshemmet
Stiftelsen Skansen
Stiftelsen Svensk Industridesign, SVID
Nyheter
Publicerad
Publicerad: 2023-02-17 2023-02-17

Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin

Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.

1

Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.

2

Effektivare offentliga inköp.

3

En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.

4

En rättssäker offentlig upphandling.

5

En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.

6

En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.

7

Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..

Nationella upphandlingsstrategin
Senast ändrad: 2024-11-06