Kommundel 2
Avtalsperiod
2024-01-01 - 2027-12-31Avropsform
- Rangordnat ramavtal
- Särskild fördelningsnyckel
Kundstöd
Detta delområde omfattar dagkonferens 5-60 personer och bokas direkt med anläggningen. I dagkonferenspaket ingår möteslokal, fm-fika, lunch och em-fika.
Angivna priser är exklusive moms.
- Avrop av konferenspaket sker genom rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så får Avrop ske genom en särskild fördelningsnyckel. Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella Kontraktets värde. Uträkningsmall används för att enkelt kunna filtrera fram vilken Ramavtalsleverantör som ska tilldelas kontraktet. OBS! Det är inget krav att avropa genom särskild fördelningsnyckel vid förändringar men en möjlighet för att unna erhålla lägsta pris efter konferensbehovet.
Om två eller flera Ramavtalsleverantörer efter Avrop genom en särskild fördelningsnyckel har samma pris ska uppdraget tilldelas den Ramavtalsleverantör som är den först rangordnade Ramavtalsleverantören inom respektive delområde.
För mer info om vilken avropsordning som är aktuell, hur avrop genomförs och några praktiska exempel se snabbguide här.
Här väljer du avropsform
Rangordnat ramavtal innebär att du i första hand ska skicka din avropsförfrågan till den leverantör som rangordnats nummer 1.
-
1 Scandic Crown
Avtal: 23.3-1647-2023-040
Polhemsplatsen 3
411 11 Göteborg
Konferensrum: 18
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04Scandic CrownEtt konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).
Pris i SEKPris per deltagare, 5–20 deltagare772Pris per deltagare, 21–40 deltagare696Pris per deltagare, 41–60 deltagare656Scandic CrownPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKSkolsittning heldag 5-20 deltagare632Skolsittning heldag 21-40 deltagare392Skolsittning heldag 41-60 deltagare384Skolsittning halvdag 5-20 deltagare632Skolsittning halvdag 21-40 deltagare392Skolsittning halvdag 41-60 deltagare384Biosittning heldag 5-20 deltagare632Biosittning heldag 21-40 deltagare392Biosittning heldag 41-60 deltagare344Biosittning halvdag 5-20 deltagare632Biosittning halvdag 21-40 deltagare392Biosittning halvdag 41-60 deltagare344U-bord heldag 5-20 deltagareErbjuds ejU-bord heldag 21-40 deltagareErbjuds ejU-bord heldag 41-60 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 5-20 deltagare707Styrelsesittning heldag 21-40 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 5-20 deltagare707Styrelsesittning halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejÖar heldag 5-20 deltagareErbjuds ejÖar heldag 21-40 deltagareErbjuds ejÖar heldag 41-60 deltagareErbjuds ejÖar halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejÖar halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejÖar halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 5-20 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 21-40 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 41-60 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejPris grupprum (styck)2342Mobil hörslinga0Lunch, 1 rätt per person248Lunch, 2 rätter per person248Middag, 1 rätt per person264Middag, 2 rätter per person424Middag, 3 rätter per person488Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person144Kaffe/te och smörgås per person80Kaffe/te och bulle per person80Kaffe/te per person36Scandic CrownRamavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakao?JaUppfylls kriteriet avseende matsvinn?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?JaUppfylls kriteriet avseende uppföljning energianvändning?JaUppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?JaUppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaUppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?JaUppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?JaScandic CrownRamavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaUppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende dagsljus i alla möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?JaUppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?JaUppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?JaUppfylls kriteriet avseende minst tre (3) möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?JaUppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?JaScandic CrownRamavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)JaUppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?JaUppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?JaUppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?JaUppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?JaUppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?JaUppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?JaUppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?JaUppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?JaUppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?JaUppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?JaUppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)JaUppfylls kriteriet avseende utrymningslarm?Ja -
2 Hôtel Eggers
Avtal: 23.3-1647-2023-041
Drottningtorget 2-4
411 03 Göteborg
Konferensrum: 4
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04Hôtel EggersEtt konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).
Pris i SEKPris per deltagare, 5–20 deltagare691Pris per deltagare, 21–40 deltagare691Pris per deltagare, 41–60 deltagare642Hôtel EggersPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKSkolsittning heldag 5-20 deltagare289Skolsittning heldag 21-40 deltagare289Skolsittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejSkolsittning halvdag 5-20 deltagare289Skolsittning halvdag 21-40 deltagare289Skolsittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejBiosittning heldag 5-20 deltagare289Biosittning heldag 21-40 deltagare289Biosittning heldag 41-60 deltagare240Biosittning halvdag 5-20 deltagare289Biosittning halvdag 21-40 deltagare289Biosittning halvdag 41-60 deltagare240U-bord heldag 5-20 deltagare289U-bord heldag 21-40 deltagare289U-bord heldag 41-60 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 5-20 deltagare289U-bord halvdag 21-40 deltagare289U-bord halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 5-20 deltagare289Styrelsesittning heldag 21-40 deltagare289Styrelsesittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 5-20 deltagare289Styrelsesittning halvdag 21-40 deltagare289Styrelsesittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejÖar heldag 5-20 deltagare289Öar heldag 21-40 deltagare289Öar heldag 41-60 deltagareErbjuds ejÖar halvdag 5-20 deltagare289Öar halvdag 21-40 deltagare289Öar halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 5-20 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 21-40 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 41-60 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejPris grupprum (styck)1500Mobil hörslinga5000Lunch, 1 rätt per person204Lunch, 2 rätter per person304Middag, 1 rätt per person267Middag, 2 rätter per person366Middag, 3 rätter per person449Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person99Kaffe/te och smörgås per person99Kaffe/te och bulle per person80Kaffe/te per person40Hôtel EggersRamavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?JaUppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakao?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?JaUppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?JaUppfylls kriteriet avseende matsvinn?JaUppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?JaUppfylls kriteriet avseende uppföljning energianvändning?JaUppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?NejHôtel EggersRamavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaUppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende dagsljus i alla möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?JaUppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?JaUppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?JaUppfylls kriteriet avseende minst tre (3) möteslokaler?NejUppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?NejUppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?NejHôtel EggersRamavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?JaUppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?JaUppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?JaUppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?JaUppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?JaUppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?JaUppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)JaUppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?NejUppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?NejUppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)NejUppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?NejUppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?NejUppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?NejUppfylls kriteriet avseende utrymningslarm?NejUppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?NejUppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?Nej
Myndigheter under regeringen
Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.
Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se
Organisationer som deltar via bekräftelse
Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin
Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.
1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
2
Effektivare offentliga inköp.
3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
4
En rättssäker offentlig upphandling.
5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..