Tryckeritjänster - Rangordning kontorstryck (upp till 50.000 SEK)
Utgångna ramavtal
Avtalsperiod
2016-02-24 - 2020-02-23Förlängningsoption
2020-02-23Avropsform
- Rangordnat ramavtal
Kundstöd
Detta ramavtalsområde omfattar:
- Fast rangordning - gäller ett visst urval av Kontorstryck.
Visitkort, kollegieblock, brevpapper, säkerhetskuvert, korrespondenskort med kuvert, pappersmappar och kuvert.
Vidare se prisbilaga kontorstryck som kan användas av avropsberättigade vars inköp understiger 50.000 SEK (exkl. fraktkostnader) per kalenderår.
Här tillhandahåller leverantören en webbshop för att underlätta avrop samt att man kan se ackumulerat beställningsvärde i realtid samt inom aktuellt kalenderår.
Se vår informationsfilm för att få tips om hur du bäst kan nyttja ramavtalet.
Avropsform
Rangordnat ramavtal innebär att du i första hand ska skicka din avropsförfrågan till den leverantör som rangordnats nummer 1.
-
1 AJ E-Print AB
Avtal: 96-10-2015:001
-
2 Åtta.45 Tryckeri AB
Avtal: 96-10-2015:003
-
3 DanagårdLiTHO AB
Avtal: 96-10-2015:002
Myndigheter under regeringen
Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.
Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se
Organisationer som deltar via bekräftelse
Frågor och svar om Tryckeritjänster - Rangordning kontorstryck (upp till 50.000 SEK)
-
Svar:
För de avrop som görs där den skriftliga trycksaken ska delges allmänheten ska sju (7) pliktexemplar utöver det av den avropande myndigheten tryckas upp och levereras till bl a Kungliga Biblioteket och till utvalda Universitet. Detta gäller för skriftliga trycksaker där det tryck upp mer än 50 exemplar vid beställning. När det gäller digitalt tryck så ska detsamma ske, men det gäller då enbart vid tryck av 30 exemplar. I övrigt se informationsmaterial under fliken gemensamma dokument på avropa.se
-
Svar:
Ja, leverantörerna och i detta fall så ska man ju vända sig till den som är rangordnad som nummer 1 som ger inloggningsuppgifter till just er specifika webshop där er grafiska profil med logotypes läggs in.
-
Svar:
Visitkort av exempelvis andra mått än det som anges inom det rangordnade området ska istället avropas genom området förnyad konkurrensutsättning. Då ska samtliga leverantörer inom det området tillfrågas vid avrop.
-
Svar:
Nej, det är enbart de produkter som är angivna i produktlistan.
-
Svar:
I de Allmänna villkoren för ramavtalet finns detta angivet.
-
Svar:
Ja, hur frakt ska genomföras kan och rekommenderas att överenskommas om.
-
Svar:
Nej, i enlighet med punkt 2.9.7 i Allmänna villkor framgår att det vid leverans av varor och tjänster, ska den för avropsberättigade billigaste fraktmetoden användas om inte annat överenskommit.
-
Svar:
Ja, inom ramavtalet för förnyad konkurrensutsättning
-
Svar:
Ja, under området för förnyad konkurrensutsättning.
Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin
Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.
1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
2
Effektivare offentliga inköp.
3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
4
En rättssäker offentlig upphandling.
5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..