Mediebyråtjänster - Annonser
Utgångna ramavtal
Avtalsperiod
2020-04-01 - 2023-02-16Avropsform
- Rangordnat ramavtal
Kundstöd
Delområde Annonser omfattas av:
- Analys och rådgivning i enklare mediefrågor av taktisk karaktär.
- Produktion av annonser såsom rekryteringsannonser och varningsannonser m.m utifrån avropsberättigads grafiska profil och önskemål i samband med köp av annonsutrymme.
- Förhandling av rabatter och köp av annonsutrymme.
- Bokning av annonsutrymme och administration.
- Optimering av digital annonsering.
- Kontroll och kvalitetssäkring av annonser.
- Uppföljning
Avropsformen är rangordning varför den först rangordnade ramavtalsleverantören tilldelas avropsförfrågan.
Det innebär att avropsberättigad i första hand kontaktar den främst rangordnade ramavtalsleverantören inom respektive delområde. Om denne inte, för tillfället, klarar att leverera eller har godtagbara skäl att avböja avrop, har avropsberättigad rätt att avropa från nästa ramavtalsleverantör i rangordningen, o.s.v.
Avropsform
Rangordnat ramavtal innebär att du i första hand ska skicka din avropsförfrågan till den leverantör som rangordnats nummer 1.
-
1 Nowa Kommunikation AB
Avtal: 23.3-9075-18:001
-
2 Promedia Sverige Aktiebolag
Avtal: 23.3-9075-18:002
Avtalsperiod: 2020-04-01 - 2021-02-03
Myndigheter under regeringen
Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.
Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se
Organisationer som deltar via bekräftelse
Andra upphandlande myndigheter, dvs. myndigheter under riksdagen och offentligt styrda organ, kan avropa om de lämnat bekräftelse till Kammarkollegiet. Kommuner och regioner kan också lämna bekräftelse, men endast gällande de statliga IT- och telekom ramavtalen, se listan nedan. Några av ovan nämnda organisationer har valt att avropa genom en annan organisation, för att se vilka dessa är hänvisar vi till dokumentet nedan.
Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin
Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.
1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
2
Effektivare offentliga inköp.
3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
4
En rättssäker offentlig upphandling.
5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..