Mediebyråtjänster - Kampanjer
Utgångna ramavtal
Avtalsperiod
2018-07-01 - 2022-06-30Förlängningsoption
2022-06-30Avropsform
- Förnyad konkurrensutsättning
Kundstöd
Delområde Kampanjer omfattas av:
- Medieanalys, mediestrategi, medieval, samt övrig rådgivning
- Förhandling och köp av medieutrymme
- Bevakning, studerande och analys av prioriterade målgrupper
- Projektledning
- Efterkontroll och uppföljning.
Avropsformen är förnyad konkurrensutsättning vilket innebär att samtliga angivna ramavtalsleverantörer tilldelas avropsförfrågan.
Detta innebär att samtliga ramavtalsleverantörer bjuds in att på nytt lämna avropssvar i enlighet med de villkor som anges i ramavtalet.
Avropsform
Förnyad konkurrensutsättning innebär att du ska skicka din avropsförfrågan till alla leverantörer inom aktuellt område.
-
Dentsu Sweden AB
Avtal: 23.3-5032-17:003
-
Nowa Kommunikation AB
Avtal: 23.3-5032-17:004
-
Scream Mediabyrå AB
Avtal: 23.3-5032-17:002
Myndigheter under regeringen
Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.
Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se
Organisationer som deltar via bekräftelse
Andra upphandlande myndigheter, dvs. myndigheter under riksdagen och offentligt styrda organ, kan avropa om de lämnat bekräftelse till Kammarkollegiet. Kommuner och regioner kan också lämna bekräftelse, men endast gällande de statliga IT- och telekom ramavtalen, se listan nedan. Några av ovan nämnda organisationer har valt att avropa genom en annan organisation, för att se vilka dessa är hänvisar vi till dokumentet nedan.
Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin
Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.
1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
2
Effektivare offentliga inköp.
3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
4
En rättssäker offentlig upphandling.
5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..