Statens inköpscentral har godkänt överlåtelse av ramavtal inom Klient 2 och 4. Britt Västerås AB med organisationsnummer 556632-4843 har överfört ramavtal med....
17 mars 2021-
Mål 1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
-
Mål 2
Effektivare offentliga inköp.
-
Mål 3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
-
Mål 4
En rättssäker offentlig upphandling.
-
Mål 5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
-
Mål 6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
-
Mål 7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..
Klienter - Klient 4 - Rikstäckande
Utgångna ramavtal
Avtalsperiod: 2017-06-01 - 2021-06-30 Förlängningsoption max t.o.m. 2021-06-30
Ramavtalsområdet omfattar klientprodukter och produktnära tjänster samt tillbehör.
Med produktnära tjänster avses tjänster som är direkt kopplade till de klienter som kan avropas på ramavtalen. Tidpunkten för utförandet av tjänsten kan vara skild från köpet av klienten. Produktnära tjänster kan avropas separat, dvs. fristående från klienterna. Vidare omfattas även produktnära konsultstöd och tjänster.
Med tillbehör avses hårdvara med tillhörande drivrutiner och programvara som kan installeras till dator eller till bildskärm m.m.
Inom ramavtalsområdet finns fyra delområden (Klient 1- 4). Indelning är geografiskt gjord. Inom vilket geografiskt område leverans ska ske avgör vilket delområde som är tillämpligt
Klient 1 avser Norra Sverige och Uppsala-Örebro och ska användas för avrop av kontrakt som avser leverans/-er till orter i ett eller flera av följande län: Norrbottens län, Jämtlands län, Västernorrlands län, Västerbottens län, Dalarnas län, Gävleborgs län, Uppsala län, Södermanlands län, Värmlands län, Västmanlands län och Örebro län.
Klient 2 avser Stockholm, Gotland och Sydöstra Sverige och ska användas för avrop av kontrakt som avser leverans/-er till orter i ett eller flera av följande län: Stockholms län, Gotlands län, Jönköpings län, Kalmar län och Östergötlands län.
Klient 3 avser Västra och Södra Sverige och ska användas för avrop av kontrakt som avser leverans/-er till orter i ett eller flera av följande län: Västra Götalands län, Hallands län, Blekinge län, Skåne län och Kronobergs län.
Klient 4 är Rikstäckande och ska användas för avrop av kontrakt som avser leveranser till län som omfattas av minst två ramavtalsområden inom Klient 1-3.
För att välja region klicka nedan
Förnyad konkurrensutsättning Avropsrutinen för detta ramavtal är en förnyad konkurrensutsättning. Detta innebär att du ska fråga alla leverantörer inom aktuellt område.
-
AddPro AB
Kontakt vid frågor: Maria Althini 073-6330969 Avtalsnummer: 96-53-2015:004 -
Advania Sverige AB
Kontakt vid frågor: Björn Olofsson 0736-257971 Avtalsnummer: 96-53-2015:005 -
Atea Sverige AB
Kontakt vid frågor: Mikael Dagerfall 08-4708027 Avtalsnummer: 96-53-2015:001 -
B2B IT-Partner AB
Kontakt vid frågor: Anders Granath 08-6353103 Avtalsnummer: 96-53-2015:002 -
Iver Workplace AB
Kontakt vid frågor: Magnus Bringefors 073-5180226 Avtalsnummer: 96-53-2015:003 -
Ricoh Sverige AB
Kontakt vid frågor: Dan Sundén 070-7898045 Avtalsnummer: 96-53-2015:006
-
Namn Senast uppdaterad
-
Upphandling
Inbjudan (.pdf)
2017-05-15 Förfrågningsunderlag (.pdf)
2017-05-15 Frågor och svar (.pdf)
2017-05-15 -
Avtalsdokument
Allmänna villkor (.pdf)
2017-05-15 Avtal 03 (.pdf)
2017-05-15 -
Avropsstöd
Vägledning (.pdf)
2021-03-23 Avropsmall (.doc)
2017-06-14 Kontraktsmall (.doc)
2017-09-14 -
Avropsexempel
Enkelt avropsexempel (.pdf)
2018-09-05