Till innehåll på sidan

Prenumerera via RSS

Revision- och granskningstjänster, Internrevision och avtalsuppföljning

Avtalsperiod

2024-03-02 - 2028-03-01

Avropsform

  • Förnyad konkurrensutsättning
  • Rangordnat ramavtal

Ramavtalsnummer

23.3-4613-2023


Detta delområde ingår i ramavtalsområdet Revision- och granskningstjänster och omfattar konsulttjänster för revision och granskning inom området Internrevision och avtalsuppföljning. Med det avses granskning av, men är inte begränsat till, följande typer av tjänster.

  • Granskning i form av internrevision.
  • Granskning av projekt.
  • Quality assurance av internrevisorer.
  • Granskning av intern styrning och kontroll.
  • Compliance och riskkontroll.
  • Granskning av operativa och strategiska risker som berör organisationens kärnverksamhet.
  • Granskning av myndighetens arbete med risk- och sårbarhetsanalys som en del av organisationens arbete med kontinuitetshantering.
  • Avtal och avtalsefterlevnad, såsom uppfyllelse av krav, fakturor, avtalstrohet, redovisning av statistik och granskning utan ISAE 3402, det vill säga utan bestyrkande.
  • Efterlevnad av Code of Conduct.

Uppdrag specificeras i samband med avrop.

För avrop understigande 240 timmar, använd i första hand rangordnat avrop. Prisbilagan finns under fliken Avropsstöd när du väljer rangordning.

Här väljer du avropsform


Rangordnat ramavtal innebär att du i första hand ska skicka din avropsförfrågan till den leverantör som rangordnats nummer 1.

Namn
Senast uppdaterad
Upphandling
Senast uppdaterad: 2024-02-05 2024-02-05
Senast uppdaterad: 2024-02-05 2024-02-05
Senast uppdaterad: 2024-02-05 2024-02-05
Senast uppdaterad: 2024-02-05 2024-02-05
Senast uppdaterad: 2024-02-05 2024-02-05
Senast uppdaterad: 2024-02-05 2024-02-05
Senast uppdaterad: 2024-02-05 2024-02-05
Avtalsdokument
Senast uppdaterad: 2024-02-05 2024-02-05
Senast uppdaterad: 2024-02-05 2024-02-05
Senast uppdaterad: 2024-02-27 2024-02-27
Senast uppdaterad: 2024-02-26 2024-02-26
Senast uppdaterad: 2024-02-26 2024-02-26
Stöddokument
Senast uppdaterad: 2024-09-19 2024-09-19
Senast uppdaterad: 2024-02-05 2024-02-05
Senast uppdaterad: 2024-02-05 2024-02-05
Senast uppdaterad: 2024-12-12 2024-12-12

Myndigheter under regeringen

Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.

Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se


Organisationer som deltar via bekräftelse

Namn
Akademiska Hus Aktiebolag
Kungliga Operan Aktiebolag
Riksdagens ombudsmän
Riksdagsförvaltningen
Riksteatern
Stiftelsen Röda korshemmet
Svenska Filminstitutet
Sveriges Civilförsvarsförbund
Sveriges Riksbank

Frågor och svar om Revision- och granskningstjänster, Internrevision och avtalsuppföljning


  • Svar:

    Forensic – endast Rangordnat delområde – fasta timpriser.

    Finansiell revision, Hållbarhet, Internrevision och avtalsuppföljning samt IT-revision innehåller en så kallad kombinerad avropsordning med följande alternativ och prissättning.

    För avrop understigande 240 timmar: Använd i första hand rangordnat avrop.

    1. Rangordnat avrop: Inga ytterligare krav än de som ställts i Ramavtalet får ställas – fasta timpriser finns i ramavtalen.
    2. Förnyad konkurrensutsättning: Behov där man behöver andra konsultroller eller ytterligare krav på rollerna – fri prissättning.

    För avrop överstigande 240 timmar.

    1. Förnyad konkurrensutsättning – fri prissättning gäller, det vill säga inga takpriser eller andra priser är angivna i Ramavtalet. Det går att skapa egna konsultroller.
Nyheter
Publicerad
Publicerad: 2024-05-20 2024-05-20

Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin

Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.

1

Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.

2

Effektivare offentliga inköp.

3

En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.

4

En rättssäker offentlig upphandling.

5

En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.

6

En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.

7

Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..

Nationella upphandlingsstrategin
Senast ändrad: 2024-12-17