Till innehåll på sidan

Prenumerera via RSS

Revision- och granskningstjänster, Internrevision och avtalsuppföljning

Avtalsperiod

2024-03-02 - 2028-03-01

Avropsform

  • Förnyad konkurrensutsättning
  • Rangordnat ramavtal

Ramavtalsnummer

23.3-4613-2023


Detta delområde ingår i ramavtalsområdet Revision- och granskningstjänster och omfattar konsulttjänster för revision och granskning inom området Internrevision och avtalsuppföljning. Med det avses granskning av, men är inte begränsat till, följande typer av tjänster.

  • Granskning i form av internrevision.
  • Granskning av projekt.
  • Quality assurance av internrevisorer.
  • Granskning av intern styrning och kontroll.
  • Compliance och riskkontroll.
  • Granskning av operativa och strategiska risker som berör organisationens kärnverksamhet.
  • Granskning av myndighetens arbete med risk- och sårbarhetsanalys som en del av organisationens arbete med kontinuitetshantering.
  • Avtal och avtalsefterlevnad, såsom uppfyllelse av krav, fakturor, avtalstrohet, redovisning av statistik och granskning utan ISAE 3402, det vill säga utan bestyrkande.
  • Efterlevnad av Code of Conduct.

Uppdrag specificeras i samband med avrop.

För avrop understigande 240 timmar, använd i första hand rangordnat avrop. Prisbilagan finns under fliken Avropsstöd när du väljer rangordning.

Här väljer du avropsform


Förnyad konkurrensutsättning innebär att du ska skicka din avropsförfrågan till alla leverantörer inom aktuellt område.

Skicka avropsförfrågan till samtliga leverantörer
Namn
Senast uppdaterad
Upphandling
Senast uppdaterad: 2024-02-05 2024-02-05
Senast uppdaterad: 2024-02-05 2024-02-05
Senast uppdaterad: 2024-02-05 2024-02-05
Senast uppdaterad: 2024-02-05 2024-02-05
Senast uppdaterad: 2024-02-05 2024-02-05
Senast uppdaterad: 2024-02-05 2024-02-05
Senast uppdaterad: 2024-02-05 2024-02-05
Avtalsdokument
Senast uppdaterad: 2024-02-05 2024-02-05
Senast uppdaterad: 2024-02-05 2024-02-05
Senast uppdaterad: 2024-02-05 2024-02-05
Senast uppdaterad: 2024-02-26 2024-02-26
Senast uppdaterad: 2024-02-26 2024-02-26
Stöddokument
Senast uppdaterad: 2024-03-25 2024-03-25
Senast uppdaterad: 2024-09-19 2024-09-19
Senast uppdaterad: 2024-02-05 2024-02-05
Senast uppdaterad: 2024-02-05 2024-02-05
Senast uppdaterad: 2024-12-12 2024-12-12

Myndigheter under regeringen

Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.

Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se


Organisationer som deltar via bekräftelse

Namn
Akademiska Hus Aktiebolag
Kungliga Operan Aktiebolag
Riksdagens ombudsmän
Riksdagsförvaltningen
Riksteatern
Stiftelsen Röda korshemmet
Svenska Filminstitutet
Sveriges Civilförsvarsförbund
Sveriges Riksbank

Frågor och svar om Revision- och granskningstjänster, Internrevision och avtalsuppföljning


  • Svar:

    Forensic – endast Rangordnat delområde – fasta timpriser.

    Finansiell revision, Hållbarhet, Internrevision och avtalsuppföljning samt IT-revision innehåller en så kallad kombinerad avropsordning med följande alternativ och prissättning.

    För avrop understigande 240 timmar: Använd i första hand rangordnat avrop.

    1. Rangordnat avrop: Inga ytterligare krav än de som ställts i Ramavtalet får ställas – fasta timpriser finns i ramavtalen.
    2. Förnyad konkurrensutsättning: Behov där man behöver andra konsultroller eller ytterligare krav på rollerna – fri prissättning.

    För avrop överstigande 240 timmar.

    1. Förnyad konkurrensutsättning – fri prissättning gäller, det vill säga inga takpriser eller andra priser är angivna i Ramavtalet. Det går att skapa egna konsultroller.
Nyheter
Publicerad
Publicerad: 2024-05-20 2024-05-20

Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin

Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.

1

Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.

2

Effektivare offentliga inköp.

3

En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.

4

En rättssäker offentlig upphandling.

5

En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.

6

En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.

7

Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..

Nationella upphandlingsstrategin
Senast ändrad: 2024-12-17