-
Mål 1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
-
Mål 2
Effektivare offentliga inköp.
-
Mål 3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
-
Mål 4
En rättssäker offentlig upphandling.
-
Mål 5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
-
Mål 6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
-
Mål 7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..
IT-konsulttjänster Resurskonsulter, Region Västra - 7. IT-Säkerhet - rangordning
Utgångna ramavtal
Avtalsperiod: 2014-10-15 - 2018-10-14 Förlängningsoption max t.o.m. 2018-10-14
Detta ramavtalsområde omfattar IT-konsulttjänster Resurskonsulter, Region Västra. Med resurskonsult avses en konsult som utgör en resursförstärkning, i ett visst projekt eller till ett visst uppdrag, som arbetsleds av avropande myndighet.
Ramavtalen är indelade i sju (7) kompetensområden, alla inom området IT eller med en tydlig anknytning till IT-området.
- Konsultuppdrag som överstiger 160 tim avropas genom förnyad konkurrensutsättning.
- Konsultuppdrag upp till 160 tim avropas enligt rangordning.
De taktimpriser som gäller för samtliga områden framgår av prisöversikt nedan. Observera att dessa timpriser enbart gäller för avrop enligt rangordning. Till prisöversikt vid rangordning.
För att få tillgång till vägledning och övriga stöddokument för ramavtalet väljer du ett av de 7 kompetensområdena i rullisten nedan och därefter fliken "Gemensamma dokument". Dokumenten är desamma oavsett vilket område man väljer. Till snabbguide.
Region Västra avser: Västra Götalands län och Hallands län.
För att välja område samt avropsordning klicka nedan
Rangordnat ramavtal Ramavtalen inom detta område är rangordnade. Detta innebär att du i första hand ska vända dig med ditt avrop till den leverantör som rangordnats med nummer 1.
-
1 eWork Group AB
Kontakt vid frågor: Dajana Svartling 0722-513031 Avtalsnummer: 96-76-2012:001 -
2 ÅF Digital Solutions AB
Kontakt vid frågor: Jens Andersson 010-5058302 Avtalsnummer: 96-76-2012:004 -
3 HiQ International AB
Kontakt vid frågor: Marie Norrbrink 0766-275465 Avtalsnummer: 96-76-2012:005 -
4 Atea Sverige AB
Kontakt vid frågor: Ingemar Kullberg 031-7482045 Avtalsnummer: 96-76-2012:011 -
5 Combitech Aktiebolag
Kontakt vid frågor: Pernilla Rönn 0470-42305 Avtalsnummer: 96-76-2012:012 -
6 Knowit Aktiebolag
Kontakt vid frågor: Mats Ohlsson 0730-746738 Avtalsnummer: 96-76-2012:013
-
Namn Senast uppdaterad
-
Upphandling
Förfrågningsunderlag (.pdf)
2016-02-04 Frågor och svar (.pdf)
2016-02-04 -
Avtalsdokument
Ramavtal Huvudtext (.pdf)
2015-02-06 Prisöversikt vid rangordning (.pdf)
2017-09-21 -
Avropsstöd
Allmänna villkor (.pdf)
2016-06-03 Kravkatalog (.pdf)
2015-02-06 Exempelroller och kunskapsnivåer (.pdf)
2016-06-03 Snabbguide (.pdf)
2016-12-20 Vägledning (.pdf)
Del 1 - om ramavtalet
2016-12-02 Vägledning (.pdf)
Del 2 - om avropet
2017-11-28 Leverantörer per kompetensområde (.pdf)
2015-02-06 Vanliga frågor (.pdf)
2017-11-21 Några tips för att få fler avropssvar (.pdf)
2017-02-02 Avropsblankett (.xls)
avrop enligt rangordning
2017-06-09 Presentation (.pdf)
Seminarium 25 november 2015
2015-11-27 -
Avropsexempel
Avropsexempel 1 - Verksamhetsutveckling och krav (.pdf)
2017-11-13 Avropsexempel 2 - Testare (.pdf)
2017-11-13 Avropsexempel 3 - Projektledare (.pdf)
2017-11-13 Avropsexempel 4 – Systemutveckling (.xlsm)
(avropsblankett, relativ metod)
2018-08-24 Avropsexempel 5 – Test och testledning (.xlsm)
(avropsblankett, mervärdesmetoden)
2017-09-08