-
Mål 1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
-
Mål 2
Effektivare offentliga inköp.
-
Mål 3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
-
Mål 4
En rättssäker offentlig upphandling.
-
Mål 5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
-
Mål 6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
-
Mål 7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..
IT-konsulttjänster Resurskonsulter, Region Västra - 3. IT-Arkitekt - förnyad konkurrensutsättning
Utgångna ramavtal
Avtalsperiod: 2014-10-15 - 2018-10-14 Förlängningsoption max t.o.m. 2018-10-14
Detta ramavtalsområde omfattar IT-konsulttjänster Resurskonsulter, Region Västra. Med resurskonsult avses en konsult som utgör en resursförstärkning, i ett visst projekt eller till ett visst uppdrag, som arbetsleds av avropande myndighet.
Ramavtalen är indelade i sju (7) kompetensområden, alla inom området IT eller med en tydlig anknytning till IT-området.
- Konsultuppdrag som överstiger 160 tim avropas genom förnyad konkurrensutsättning.
- Konsultuppdrag upp till 160 tim avropas enligt rangordning.
De taktimpriser som gäller för samtliga områden framgår av prisöversikt nedan. Observera att dessa timpriser enbart gäller för avrop enligt rangordning. Till prisöversikt vid rangordning.
För att få tillgång till vägledning och övriga stöddokument för ramavtalet väljer du ett av de 7 kompetensområdena i rullisten nedan och därefter fliken "Gemensamma dokument". Dokumenten är desamma oavsett vilket område man väljer. Till snabbguide.
Region Västra avser: Västra Götalands län och Hallands län.
För att välja område samt avropsordning klicka nedan
Förnyad konkurrensutsättning Avropsrutinen för detta ramavtal är en förnyad konkurrensutsättning. Detta innebär att du ska fråga alla leverantörer inom aktuellt område.
-
B3 Consulting Group AB
Kontakt vid frågor: Silvia Modin 0733-152560 Avtalsnummer: 96-76-2012:009 -
Bouvet Public Skills AB
Kontakt vid frågor: Kenneth Hansen 0709-431411 Avtalsnummer: 96-76-2012:002 -
Consid AB
Kontakt vid frågor: Carl Hagberg 0708-311089 Avtalsnummer: 96-76-2012:007 -
eWork Group AB
Kontakt vid frågor: Dajana Svartling 0722-513031 Avtalsnummer: 96-76-2012:001 -
EVRY Sweden AB
Kontakt vid frågor: Max Åsblom 072-1518749 Avtalsnummer: 96-76-2012:003 -
ÅF Digital Solutions AB
Kontakt vid frågor: Jens Andersson 010-5058302 Avtalsnummer: 96-76-2012:004
-
Namn Senast uppdaterad
-
Avtalsdokument
Ramavtal Huvudtext (.pdf)
2015-02-06 -
Upphandling
Frågor och svar (.pdf)
2016-02-04 Förfrågningsunderlag (.pdf)
2016-02-04 -
Avropsstöd
Allmänna villkor (.pdf)
2016-06-03 Kravkatalog (.pdf)
2015-02-06 Exempelroller och kunskapsnivåer (.pdf)
2016-06-03 Snabbguide (.pdf)
2016-12-20 Vägledning (.pdf)
Del 1 - om ramavtalet
2016-12-02 Vägledning (.pdf)
Del 2 - om avropet
2017-11-28 Vanliga frågor (.pdf)
2017-11-21 Några tips för att få fler avropssvar (.pdf)
2017-02-02 Avropsblankett (.xlsm)
2018-08-24 Presentation (.pdf)
Seminarium 25 november 2015
2015-11-27 -
Avropsexempel
Avropsexempel 1 - Verksamhetsutveckling och krav (.pdf)
2017-11-13 Avropsexempel 2 - Testare (.pdf)
2017-11-13 Avropsexempel 3 - Projektledare (.pdf)
2017-11-13 Avropsexempel 4 – Systemutveckling (.xlsm)
(avropsblankett, relativ metod)
2018-08-24 Avropsexempel 5 – Test och testledning (.xlsm)
(avropsblankett, mervärdesmetoden)
2017-09-08